REKLAMADermena_Banner Główny_17.05-31.05.2023
Drogerie Natura zdecydowały, że nie będą otwierać nowych sklepów franczyzowych. Sieć zapewnia, że współpraca z obecnymi partnerami prowadzona na tych zasadach, nie zmienia się.

Drogerie Natura zdecydowały, że nie będą otwierać nowych sklepów franczyzowych. Sieć zapewnia, że współpraca z obecnymi partnerami prowadzona na tych zasadach, nie zmienia się. (fot.materiały prasowe)

Kolejne sieci drogeryjne wycofują się z rozwijania projektów franczyzowych. Głównie dotyczy to firm, które prowadzą swoje własne sklepy, a franczyza miała być sposobem na szybszy rozwój.

REKLAMAFBK_Belka w artykułach

Handel drogeryjny po dwóch latach życia w pandemicznej rzeczywistości trzyma się nieźle, choć nie można powiedzieć, że wychodzi z niej bez szwanku. U progu 2022 roku przed prywatnymi przedsiębiorcami prowadzącymi sklepy kosmetyczne, jak i przed sieciami drogeryjnymi, stoi szereg wyzwań.

Znamienne jest to, że kolejne sieci wycofują się z projektów franczyzowych. Głównie dotyczy to firm, które prowadzą swoje własne sklepy, a franczyza miała być sposobem na szybszy rozwój. Koncepcja otwierania sklepów franczyzowych nie ziściła się w Super-Pharm (był taki plan, ale nigdy nie został zrealizowany). Zrezygnowało z niej Kontigo (otwiera natomiast wyspy w galeriach handlowych), a ostatnio także sieć Drogerie Natura, która franczyzy/ajencji nie zamierza dalej rozwijać, natomiast zapewnia, że współpraca z dotychczasowymi partnerami w tym projekcie pozostanie bez zmian. To dość gwałtowny zwrot Natury w jej strategii, ponieważ w 2021 intensywnie promowała swój projekt franczyzowy/ajencyjny i otwierała nowe sklepy w tym modelu. Obecnie Natura, podobnie jak większość sieci opartych głównie na własnych sklepach, zamierza skupić się na rozwoju segmentu online. 

Coraz więcej konsumentów kupuje online i deklaruje, że pozostanie przy tej formie również po zakończeniu pandemii. Klienci mają jednak określone wymagania: oczekują wygody, szerokiej oferty produktów w przystępnych cenach, tej samej wysokiej jakości obsługi jak w sklepach stacjonarnych, a także ultraszybkich dostaw. To jedno z najważniejszych i zarazem najpilniejszych wyzwań, przed jakimi stoją obecnie Drogerie Natura. Spółka intensywnie pracuje nad rozwojem segmentu online swojej działalności – informuje Arkadiusz Szczepaniak, wiceprezes zarządu ds. finansowych Drogerii Natura. Jak zapewnia, „zespół Natury pracuje obecnie nad kilkoma nowymi projektami i rozwiązaniami, które już wkrótce zaproponuje swoim klientom i kontrahentom”.

Po pierwsze inwestycje w e-sklepy i rozwiązania cyfrowe

E-commerce stał się najszybciej rozwijającym kanałem sprzedaży i największą konkurencją dla stacjonarnych sklepów, które nie prowadzą sprzedaży online. A wejście w e-commerce nie jest wcale łatwe dla indywidualnego przedsiębiorcy – wymaga nakładów finansowych, najczęściej odrębnego zespołu do obsługi zamówień i wprowadzania oferty do bazy e-sklepu oraz prowadzenia stałych działań marketingowych. Zarządy sieci franczyzowych zapewniają, że wspierają swoich uczestników w cyfrowym rozwoju.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony