30 maja 2023
Coty, jedna z czołowych i powszechnie rozpoznawalnych firm kosmetycznych na świecie, rozszerza swoją obecność na polskim rynku poprzez dołączenie do grona firm prezentujących...
29 maja 2023
26 maja 2023
14 kwietnia 2023
Sieć Super-Pharm podjęła współpracę z firmą Relex Solutions, która zajmuje się między innymi optymalizacją i prognozowaniem popytu oraz procesami automatycznego...
7 grudnia 2022
8 czerwca 2022
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
Tempo rozwoju Rituals Cosmetics na polskim rynku nadal przyśpiesza, a w czerwcu zaplanowane są otwarcia w trzech nowych lokalizacjach. Tym razem Rituals zagości w Toruniu (Toruń...
Obecnie delikatność nie jest popularna wśród zapachów na rynku. Klienci i klientki preferują intensywne perfumy, co sprawia, że producenci wychodzą naprzeciw tym...
25 maja 2023
23 maja 2023
W tym roku otworzymy kilkanaście drogerii w Polsce, w tym największą 600-metrową. Rozbudowujemy także magazyn obsługujący stacjonarne sklepy. Nasz rozwój jest stabilny i...
16 maja 2023
21 kwietnia 2023
13 kwietnia 2023
29 marca 2023
HANDEL I DYSTRYBUCJA
E-commerce
20 marca 2023, 10:16
Przegląd prasy
Choć najczęściej kupowane przez internet kategorie to produkty chemiczne i kosmetyki, to liczba Polaków zainteresowanych kosmetykami kolorowymi zmniejsza się stopniowo z roku na rok (fot. shutterstock)
Tylko co trzeci kupujący online z powodu rosnących cen zmienił swoje zachowania zakupowe. W efekcie sklepy internetowe mniej od stacjonarnych trapi kryzys. Najczęściej kupowane kategorie online to produkty chemiczne i kosmetyki – napisała „Rzeczpospolita”, powołując się badania OpinionWay.
Z badania OpinionWay wynika, że 92 proc. konsumentów odczuwa wpływ inflacji, a dla 62 proc. ma ona zdecydowane znaczenie. Mimo to 64 proc. nie zmieniło swoich zachowań podczas zakupów online. Tymczasem w przypadku sklepów stacjonarnych o takiej zmianie mówi nawet 80 proc. badanych.
2022 r. był trudny dla polskich konsumentów, głównie ze względu na kilkukrotny wzrost kosztów utrzymania. Wzrosły ceny mieszkań, kredytów, wynajmu, nośników energii i żywności.
– Zdawać by się mogło, że wszystkie te czynniki będą działać na niekorzyść kanału online. Tak się jednak nie stało: e-commerce wzmacnia swoją pozycję wśród Polaków jako kanał sprzedaży – mówi dla „Rzeczpospolitej” Piotr Sztabiński, zastępca dyrektora zarządzającego z OpinionWay Polska.
I w tym kanale widać jednak pewną zmianę zachowań. Konsumenci online planują, poszukują okazji oraz częściej niż wcześniej zwracają uwagę, aby dostawa była bez dodatkowych opłat. Podobnie zwrot w razie konieczności.
Czytaj też: Konsumenci cenią oszczędność czasu i konkurencyjne ceny oferowane przez platformy marketplace
Najczęściej kupowane przez internet kategorie to produkty chemiczne i kosmetyki. Do ich kupowania przyznało się 66 proc. badanych. Drugie w kolejności są ubrania, które kupuje 58 proc. Z badania wynika też, że w porównaniu z rokiem 2021 szczególnie zyskują takie produkty jak chemia i środki czystości. Tymczasem liczba Polaków zainteresowanych kosmetykami kolorowymi zmniejsza się stopniowo z roku na rok.
Czytaj też: Nie wszystkie kategorie kosmetyczne rosną w e-commerce. Chemia bardzo zyskuje [RAPORT Barometr e-Commerce]
Autorzy badania, na które powołuje się „Rzeczpospolita”, uważają, że e-commerce już w czasie pandemii pokazał, że potrafi się szybko dostosować do otaczających nas zmian. Sytuacja nie zmieni się w najbliższych latach. Sprzedaż online będzie rosła kosztem offline’u.
Okazuje się bowiem, że aktywne poszukiwanie promocji w internecie jest wśród polskich konsumentów nie tylko antyinflacyjną strategią, ale i stylem zakupowym. Prawie połowa osób robiących zakupy online robi to częściej i kupuje więcej niż rok wcześniej.
Polacy, którzy przenoszą zakupy do internetu, robią to ponieważ doceniają e-commerce za
Konsumenci przenoszą zakupy do internetu w wielu kategoriach. Już to zrobili lub zamierzają
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
10 maja 2023
zdjęć: 14
8 lutego 2023
zdjęć: 17
16 grudnia 2022
zdjęć: 26
20 października 2022
zdjęć: 269
13 lipca 2022
zdjęć: 20
11 kwietnia 2023
3 kwietnia 2023
24 lutego 2023
9 lutego 2023
25 stycznia 2023