StoryEditor
Rynek i trendy
04.03.2021 00:00

Edyta Kresińska, drogerie Jawa: Jesteśmy zainteresowani każdą dobrą nowością

Pielęgnacja biała to jedna z tych kategorii, które dobrze poradziły sobie w czasie pandemii – uważa Edyta Kresińska, doradca zarządu ds. marketingu w spółce Jawa. Kobiety sięgnęły nawet po produkty specjalistyczne, profesjonalne, nieco droższe. – Jesteśmy zainteresowani każdą dobrą nowością – podkreśla Edyta Kresińska.

Jak kategoria produktów do pielęgnacji twarzy poradziła sobie w pandemii?

Pielęgnacja biała to jedna z tych kategorii, które dobrze poradziły sobie w czasie pandemii. Szczególnym powodzeniem cieszyły się kremy i maski – bogate konsystencje, serum, wszelkie bustery. Królują maski w płacie. Tu możemy pochwalić się wzrostami LFL odpowiednio 3,6 proc. i 12 proc. Wzrost całej kategorii spowodowany jest tym, że więcej czasu spędzamy w domach i możemy częściej niż zwykle stosować pielęgnację, nawet tę bardziej zaawansowaną. Duży wpływ na wzrosty miało zamknięcie salonów kosmetycznych. Klientki odważyły się na realizację takich zabiegów jak mikrodermabrazja czy peelingi chemiczne. Co za tym idzie dynamikę wzrostu osiągnęły produkty z linii akcesorium - rollery do masażu i mikrodermabrazji, szczoteczki soniczne.

Jakie jeszcze zauważacie Państwo zmiany w nawykach, zwyczajach zakupowych?

Klientki coraz chętniej sięgają po produkty profesjonalne, droższe. Są skłonne inwestować znacznie większe kwoty w pielęgnację swojej urody.  Dużym zainteresowaniem cieszy się pielęgnacja specjalistyczna - kosmetyki z kwasem hialuronowym, witaminą C, produkty naprawcze, oleje naturalne, kremy i maski nawilżające.

Czy kosmetyki naturalne rzeczywiście mają coraz większy udział w sprzedaży?

Zdecydowanie królują kosmetyki naturalne, eko z certyfikacją i te zawierające CBD. Klientki zwracają też uwagę na opakowania i wymienne słoiczki kosmetyków. Nurt eko jest coraz ważniejszy w każdym aspekcie produkcji kosmetyku.

Jakie nowości w tej kategorii drogerie Jawa planują wprowadzać w tym roku? Jakiego rodzaju produktami jesteście zainteresowani, znanych czy również początkujących marek?  

Jesteśmy zainteresowani każdą dobrą nowością. Niezależnie od tego, czy jest z kategorii eko czy też nie. Ważny jest dla nas dobrze skomponowany produkt w optymalnej cenie na półce. Zapraszamy do nas marki początkujące z innowacjami w tej kategorii. Nasi stali dostawcy wiedzą, że ich produktom przyglądamy się z uwagą od strony formulacji, opakowania i ceny.

Drogerie Jawa to polska sieć drogeryjna, której organizatorem i dostawcą jest warszawska firma Komplex-Torus. Spółka Jawa prowadzi 64 własne sklepy.

O kategorii pielęgnacji twarzy więcej informacji w ramach cyklu Akademia "Wiadomości Kosmetycznych" już w najbliższym wydaniu pisma.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.10.2025 14:48
L‘Oreal nie zrealizował prognoz sprzedaży, akcje firmy spadły o 7 proc.
L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji i ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinachmat.pras.

Francuski L‘Oreal, największy na świecie producent kosmetyków i kosmetyków, odnotował wzrost sprzedaży w trzecim kwartale o 4,2 proc. To poprawa w porównaniu z poprzednim kwartałem, jednak nie zrealizowano prognoz. Słaba sprzedaż miała miejsce w Ameryce Północnej i Południowej.

Grupa  L‘Oreal, będąca producentem kosmetyków CeraVe i perfum Valentino, poinformowała, że ​​sprzedaż od lipca do września wyniosła 10,3 mld euro, co stanowi wzrost o 4,2 proc. w ujęciu rok do roku. Wynik ten jest słabszy niż zakładane prognozy wzrostu (4,9 proc.).

L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji na zachodnich rynkach, a także ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinach i przeniesieniu ich na rynek lokalny.

Francuski koncern poinformował o przyspieszeniu wzrostu we wszystkich działach, zaznaczając, że Chiny po raz pierwszy od dwóch lat odnotowały jednocyfrowy wzrost, czemu sprzyjało ożywienie w segmencie luksusowych kosmetyków.

Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła w ostatnim kwartale o 1,4 proc., co jest wynikiem niższym od oczekiwanego. Przy tym ogólna sprzedaż była niższa, niż wzrost globalnego rynku kosmetycznego, szacowanego przez analityków na ok. 5 proc.

Prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus wyraził przekonanie, że firma nadal będzie osiągać lepsze wyniki, niż rynek globalny. Grupa podkreśliła, że ​​zwiększa nacisk na innowacje i akwizycje, aby napędzać sprzedaż w najszybciej rozwijających się kategoriach kosmetycznych. 

Zobacz teżKering i L’Oréal łączą siły; historyczne partnerstwo strategiczne luxe/wellness

Po podaniu informacji o wynikach L‘Oreal za trzeci kwartał akcje firmy w Paryżu znacząco  spadły. Akcje w ciągu jednego dnia spadły o ok. 7 proc., zbliżając się do największego jednodniowego spadku (miał on miejsce w lutym 2024). 

Zdaniem analityków Deutsche Bank spadek taki był spodziewany z uwagi na kwartalne wyniki firmy, a także ryzyko spowolnienia wzrostu w Chinach. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
21.10.2025 14:01
Genaura: 33 proc. Brytyjczyków i Brytyjek uznaje skórę za najważniejszy element swojego wyglądu
Skóra jest przez 1/3 Brytyjek i Brytyjczyków uznawana za najbardziej istotną część ich wyglądu.envato elements

Rosnący wpływ trendów takich jak SkinTok napędza presję na konsumentów, by zmieniali swój wygląd – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii na zlecenie marki pielęgnacyjnej Genaura. Według raportu aż 39 proc. ankietowanych przyznaje, że media społecznościowe wpływają na ich decyzje dotyczące wyglądu, a co piąta osoba stosuje kosmetyki zbyt silne dla swojej skóry. Internetowe porady beauty prowadzą też do rosnącej popularności zabiegów estetycznych: 16 proc. badanych rozważa lub korzysta z botoksu, a 13 proc. z wypełniaczy.

Zdrowa skóra stała się dla Brytyjczyków najważniejszym elementem wizerunku. Dla 33 proc. respondentów to właśnie cera, a nie figura (23 proc.), włosy (21 proc.), zęby (7 proc.), ubrania (8 proc.) czy makijaż (6 proc.), jest kluczowym aspektem wyglądu. Jednocześnie 25 proc. ankietowanych nie czuje się pewnie bez makijażu, a niemal co czwarta osoba (23 proc.) przyznaje, że rzadko lub nigdy nie pokazuje się bez niego.

Dążenie do „idealnej skóry” wpływa również na wydatki konsumentów. Ponad jedna trzecia badanych (34 proc.) ograniczyła zakupy odzieży, 29 proc. zmniejszyło wydatki na posiłki poza domem, 28 proc. obniżyło budżet na alkohol, a 21 proc. zrezygnowało z codziennej kawy, by móc inwestować w pielęgnację. Dla 61 proc. badanych promienna cera jest głównym celem pielęgnacyjnym, a niemal połowa (47 proc.) uważa, że osiągnięcie go dałoby im pewność siebie i pozwoliło zrezygnować z makijażu.

Mimo rosnącego zainteresowania pielęgnacją, wielu Brytyjczyków zaczyna dbać o skórę stosunkowo późno – 20 proc. dopiero po trzydziestce. Tymczasem ponad połowa respondentów (54 proc.) twierdzi, że powinna była rozpocząć pielęgnację już w wieku nastoletnim. Dane te pokazują, że świadomość potrzeb skóry rośnie, ale często dopiero z wiekiem.

Badanie Genaura ujawnia również silny związek między pielęgnacją skóry a dobrostanem psychicznym. Prawie trzy czwarte ankietowanych (73 proc.) czuje się bardziej pewnie, gdy utrzymuje codzienną rutynę pielęgnacyjną, a 37 proc. zauważa poprawę zdrowia psychicznego. Dla 45 proc. dbanie o skórę stało się impulsem do szerszej troski o zdrowie i styl życia – głównie z chęci spowolnienia widocznych oznak starzenia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. październik 2025 20:38