StoryEditor
Nasze projekty
31.07.2025 11:19

TOP 10 lipca 2025: Veoli Botanica inwestuje, Hubert Iwanowski przechodzi do Eveline, Miraculum dźwiga się z kolan

W lipcu 2025 Waszą uwagę najbardziej przyciągnęły takie marki, jak Rhode, Veoli Botanica, Miraculum czy Super-Pharm - ale także zmiana pracy przez Huberta Iwanowskiego i raporty. Zapraszamy do lektury!

1. Lato 2025: oto cztery dominujące trendy w makijażu, dominujące w social mediach

 

Latem 2025 roku wyraźnie dominuje trend na lekki, naturalny makijaż sprawiający wrażenie wykonania bez wysiłku. Zrezygnowano z intensywnego różu na policzkach, który był charakterystyczny dla poprzedniego sezonu, na rzecz bardziej minimalistycznego podejścia. W centrum uwagi znalazła się pielęgnacja skóry i jej ochrona przed słońcem, co pokazuje, że estetyka makijażu coraz silniej łączy się z troską o zdrowie i kondycję cery.

 

2. Jakub Kudzia, drogerie Koliber/ Ambra: To nie jest łatwy czas dla rynku drogerii, ale my robimy dobrą robotę

 

W Zabrzu odbyły się niedawno Targi Ambra, które miały szczególny charakter ze względu na jubileusz 25-lecia sieci drogerii Koliber. Podczas wydarzenia redakcja rozmawiała z Jakubem Kudzią, menadżerem ds. projektów detalicznych Ambry (Grupa Eurocash), o aktualnych trendach kształtujących rynek drogeryjny w Polsce oraz o największych wyzwaniach, z jakimi mierzą się dziś drogerie małoformatowe.

 

3. Veoli Botanica otwiera swoje pierwsze laboratorium badawczo-rozwojowe

 

Przedstawiciele Veoli Botanica podkreślają, że prawdziwe piękno wynika z harmonii między darem natury a osiągnięciami nauki – to właśnie ta idea przyświecała otwarciu ich pierwszego laboratorium. Nowa przestrzeń ma pełnić rolę centrum innowacji, wspierając rozwój pielęgnacji skóry zgodnej z filozofią clean beauty.

 

4. Miraculum — od 79 mln zł długu do 17 proc. wzrostu. Czy powtórzy sukces sprzed 90 lat?
 

Trwa reaktywacja legendarnej marki Miraculum, która po ogłoszeniu upadłości w 2009 roku i zadłużeniu sięgającym 79 mln zł, oficjalnie powróciła na rynek w 2024 roku. Za renesansem „perły PRL-u” stoi multimilioner Marek Kamola, który przejął 42 proc. akcji spółki, odwołał dotychczasowy zarząd i zapowiedział zdecydowane cięcia oraz powrót do historycznych wartości firmy, założonej ponad wiek temu.

 

5. Hubert Iwanowski: z drogerii DM do Eveline Cosmetics

 

Hubert Iwanowski, który do grudnia 2024 roku pełnił funkcję dyrektora ds. zakupów i marketingu w drogeriach DM, zakończył współpracę z siecią po odegraniu istotnej roli w tworzeniu jej struktur oraz przygotowaniu wejścia na polski rynek. Od lipca 2025 roku objął nowe stanowisko – dyrektora ds. rozwoju sprzedaży w firmie Eveline Cosmetics.

 

6. ChangeUp: 69 proc. kupujących czuje się przytłoczonych wyborem w drogerii
 

Zgodnie z pierwszymi wynikami raportu „Beyond Transactions: Navigating Beauty Retail’s New Normal” przygotowanego przez agencję ChangeUp, aż 69 proc. konsumentów kupujących kosmetyki odczuwa przytłoczenie zbyt dużym wyborem produktów, co skutecznie zniechęca ich do odwiedzania sklepów stacjonarnych. Jednocześnie 63 proc. badanych oczekuje, że punkty sprzedaży beauty zaoferują coś więcej niż tylko możliwość zakupu – coraz większą wagę przywiązują do wartości dodanej w postaci porad, inspiracji czy angażujących doświadczeń.

 

7. Czwarty concept store Skin&Beauty by Super-Pharm – działa już we Wrocławiu

 

W lipcowy piątek sieć Super-Pharm otworzyła swój czwarty w Polsce, a pierwszy na Dolnym Śląsku, koncept Skin&Beauty by Super-Pharm – nowoczesny sklep o powierzchni 330 mkw zlokalizowany w galerii Wroclavia. To ważny krok w rozwoju sieci, która stawia na innowacyjne podejście do sprzedaży kosmetyków i usług beauty.

 

8. Rhode debiutuje w Europie; marka trafi także do Polski
 

Kosmetyczna marka Rhode, założona przez Hailey Bieber w 2022 roku, ogłosiła wejście na rynek europejski. Pełna gama produktów będzie teraz dostępna m.in. w Danii, Finlandii, Szwecji, Holandii, Austrii, Grecji i Polsce. To istotny etap w rozwoju marki, która do tej pory cieszyła się popularnością głównie wśród pokolenia Z w USA.

 

9. Edyta Kresińska podejmuje nowe wyzwanie zawodowe jako pełnomocnik zarządu w Fillsy

 

Edyta Kresińska od ponad dwóch dekad aktywnie działa w branży beauty i farmaceutycznej, z sukcesem kierując rozwojem marek kosmetycznych. Obecnie obejmuje nowe stanowisko – pełnomocniczki zarządu ds. Meadow Kapsul System w firmie Fillsy.

 

10. Luxury Tribune: Młode pokolenie podważa wartość oryginału i odwraca się od luksusowych kosmetyków w stronę dupes

 

W ostatnich latach ceny produktów luksusowych znacząco wzrosły, co zbiegło się z rosnącym zainteresowaniem tzw. „dupe culture” – trendem polegającym na wybieraniu tańszych odpowiedników inspirowanych markami premium. Zjawisko to szczególnie zyskało na popularności wśród pokolenia Z, które często nie utożsamia wysokiej ceny z realną wartością produktu. Jednocześnie w sieci zaczęło pojawiać się coraz więcej produktów imitujących styl luksusowych brandów, ale dostępnych w znacznie niższych cenach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Nasze projekty
28.11.2025 16:28
TOP 10 listopada 2025: Beautyworld Middle East 2025, Clarena, trendy konsumenckie
Wiadomości Kosmetyczne

W tym miesiącu najbardziej interesował naszych Czytelników i Czytelniczki wywiad o grafenie z Sylwią Gołębiowską, rebranding Clareny, nowy model sprzedaży na Allegro i Beautyworld Middle East 2025.

1. Pożegnanie Leszka Kłosińskiego, współtwórcy m.in. Oceanic

O śmierci Leszka Kłosińskiego, doświadczonego menedżera, przedsiębiorcy i wieloletniego współpracownika Grupy TDJ, poinformowali na LinkedIn jego współpracownicy. Uroczystości pożegnalne tragicznie zmarłego Leszka Kłosińskiego odbędą się 8 listopada w Sopocie.

 

2. Prezes sieci DM z szacunkiem o konkurencie: Był odważnym pionierem, ojcem dyskontów drogeryjnych

Christoph Werner, prezes największej niemieckiej sieci drogeryjnej DM, wyróżnił w środę w Berlinie Dirka Rossmanna – założyciela sieci Rossmann – podczas Niemieckiego Kongresu Handlu Detalicznego. Werner podkreślił, że Rossmann jest postacią, która swoją życiową pracą, determinacją, zaangażowaniem w sprawy istotne społecznie oraz wizjonerskim podejściem biznesowym wywarła znaczący wpływ na rozwój handlu detalicznego w Niemczech i całej Europie.

 

3. Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC

Allegro i L’Oréal Polska zacieśniają współpracę, uruchamiając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). To kolejny etap strategii nastawionej na rozwijanie bezpośrednich relacji z klientami oraz dostarczanie im bardziej spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

 

4. Sylwia Gołębiewska, Highlander Enterprise: Obserwujemy narodziny segmentu „high-tech beauty”

Grafen – materiał, który do niedawna funkcjonował głównie w kontekście badań fizycznych i technologii kosmicznych – coraz mocniej zaznacza swoją obecność w branży beauty. O jego właściwościach, roli w lakierach hybrydowych oraz o rozwoju segmentu „high-tech beauty” opowiada Sylwia Gołębiewska, wiceprezeska zarządu Highlander Enterprise S.A.

 

5. Co napędza branżę beauty? Trendy z Beautyworld Middle East 2025

Tegoroczne Beautyworld Middle East wyraźnie ujawniło kierunek, w jakim zmierzają globalne i regionalne strategie marek. Zarówno w branżowych rozmowach, jak i w prezentacjach oraz premierach produktów powtarzały się motywy, które razem tworzą obraz trendów mających kształtować rynek w latach 2025/2026.

 

6. Pokolenie Z kocha perfumy – a koncerny kosmetyczne idą za tym trendem

Pokolenie Z uczyniło z zapachów swoją ulubioną kategorię w beauty, a globalnie to właśnie ta grupa konsumentów rośnie najszybciej. Trend ten chcą wykorzystać m.in. Estee Lauder, L’Oréal i Coty – właściciele marek takich jak Le Labo, Tom Ford, Valentino, Yves Saint Laurent czy Emporio Armani. Koncerny zapowiadają zwiększenie inwestycji w segment perfum, który stał się kluczowym źródłem wzrostu ich przychodów.

 

7. Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport]

Dlaczego mieszkańcy mniejszych miejscowości płacą za leki nawet o ponad 30 proc. więcej niż osoby w dużych miastach? Gdzie znaleźć najtańsze preparaty i czy opłaca się kupować je w internecie? Na te oraz wiele innych pytań dotyczących sytuacji na rynku aptecznym odpowiada najnowszy raport Forum Konsumentów.

 

8. Kto wygrywa SEO w beauty? Nowy raport Elephate odsłania liderów i trendy, które zmieniają rynek

W polskim e-commerce beauty toczy się dziś gra o imponujące wolumeny: ponad 20 mln organicznych wizyt miesięcznie oraz ruch wart 7 mln zł, liczony według stawek Google Ads. Jak pokazuje najnowszy raport „SEO w e-commerce beauty 2025” opracowany przez specjalistów Elephate, choć cały segment nadal rośnie, to metody zdobywania ruchu przechodzą obecnie znaczącą zmianę.

 

9. Clarena już po rebrandingu: nowe pozycjonowanie i odcięcie od ‘beauty talk‘

Marka Clarena, obecna na rynku profesjonalnej kosmetologii od ponad 20 lat, zakończyła szeroko zakrojony proces rebrandingu. Za nową strategię, pozycjonowanie oraz kompletny design system odpowiada Leniva° Studio, specjalizujące się w budowaniu marek opartych na twardych fundamentach strategicznych. Transformacja obejmuje zarówno zmianę komunikacji, jak i precyzyjne uporządkowanie architektury marek w ramach Popławska Group.

 

10. Hebe zwalnia tempo wzrostu, ale zwiększa przychody i rozbudowuje sieć

Hebe, należące do portugalskiej Grupy Jerónimo Martins, zakończyło trzy pierwsze kwartały 2025 roku z przychodami rzędu 451 mln euro. To o 6,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, gdy sprzedaż wyniosła 422 mln euro. Mimo wzrostu obrotów, wskaźnik sprzedaży porównywalnej (LFL) zanotował nieznaczny spadek – o 0,1 proc. rok do roku. Stanowi to wyraźny kontrast wobec bardzo mocnych wyników z 2024 roku, kiedy w samym pierwszym kwartale LFL wzrosło aż o 18,2 proc.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Nasze projekty
03.11.2025 12:38
TOP 10 października 2025: Rossmann vs. Hebe, Pepco w kłopotach, nowy dyrektor Veoli Botanica
Wiadomości Kosmetyczne

W październiku 2025 na naszym portalu królował temat drogerii i sieci — Rossmann, Hebe, DM Drogerie Markt, Natura i Pepco walczyły o uwagę naszych czytelników. W tle zmiany personalne w Veoli Botanica i kampania Lancôme z Igą Świątek, a także więcej informacji z rynku!

1. Dior vs Empik: Sąd Najwyższy o granicach sprzedaży luksusowych kosmetyków poza autoryzowaną siecią

W wyroku z 3 lipca 2025 r. (sygn. II CSKP 275/23) Sąd Najwyższy rozstrzygnął spór dotyczący sprzedaży perfum i kosmetyków marki Dior w sieci Empik, a więc poza oficjalną selektywną dystrybucją producenta. Orzekł, że handel oryginalnymi produktami luksusowych marek poza autoryzowanymi kanałami nie stanowi czynu nieuczciwej konkurencji ani naruszenia praw do znaków towarowych, pod warunkiem że towary zostały legalnie wprowadzone do obrotu na terenie Unii Europejskiej.

 

2. DM otwiera 68. drogerię w Polsce – tym razem w Skierniewicach

Mieszkańcy Skierniewic będą mogli robić zakupy w nowej drogerii z szeroką ofertą kosmetyków i produktów codziennego użytku. W czwartek, 23 października o godz. 9:00, w Parku Handlowym S1 przy ul. Czesława Liska 1 został otwarty sklep DM – największej pod względem sprzedaży sieci drogeryjnej w Europie. Nowa placówka będzie czwartym sklepem DM w województwie łódzkim i zarazem 68. punktem marki w Polsce.

 

3. Do Hebe trafiła nowa polska marka kosmetyczna – stoi za nią Małgorzata Socha

Na polskim rynku kosmetycznym pojawiła się nowa marka Pure me, powstała z połączenia wiedzy naukowej oraz doświadczeń codziennego życia. Za jej powstaniem stoją Monika Dziubek – przedsiębiorczyni, chemiczka i technolog z ponad 20-letnią praktyką w branży beauty – oraz Małgorzata Socha, jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich aktorek. Socha współtworzyła receptury i wniosła do projektu perspektywę kobiet poszukujących świadomej pielęgnacji i rezultatów zbliżonych do tych osiąganych w gabinetach. Produkty Pure me można kupić wyłącznie w drogeriach Hebe.

 

4. Rossmann przekracza kolejną barierę w Polsce i otwiera drogerię nr 2000! [FOTORELACJA]

W czwartek, 9 października, otwarto w Polsce dwutysięczny sklep sieci Rossmann. Jubileuszowa drogeria, mieszcząca się przy ul. Pabianickiej 75 w Łodzi, została zaprojektowana zgodnie z najnowszym konceptem marki, który w najbliższym czasie będzie sukcesywnie wdrażany w całym kraju. Na uroczystym otwarciu obecna była również redakcja Wiadomości Kosmetycznych.

 

5. Pepco ogłasza upadłość niemieckiej spółki i zamyka 28 sklepów

Pepco poinformowało o upadłości swojej niemieckiej spółki i rozpoczęciu szeroko zakrojonej restrukturyzacji działalności na tamtejszym rynku. Spośród 64 sklepów działających w Niemczech aż 28 zostanie zamkniętych do końca stycznia 2026 roku, co wiąże się ze zwolnieniem 165 z około 500 zatrudnionych osób. Decyzja ta wynika z narastających strat finansowych oraz silnej konkurencji ze strony sieci takich jak Action i Tedi, które zdominowały niemiecki rynek niskobudżetowych produktów codziennego użytku.

 

6. Rossmann prezentuje nowy koncept „Moja Drogeria”

Rossmann, największa sieć drogeryjna w Polsce, obchodzi otwarcie swojego 2000. sklepu. Jubileuszowa drogeria została uruchomiona w Łodzi – tym samym mieście, w którym 32 lata temu powstał pierwszy punkt marki. Nowy koncept, nazwany „Moja Drogeria”, koncentruje się na budowaniu zmysłowych doświadczeń zakupowych, komforcie oraz emocjonalnej relacji z klientem. Do końca 2025 roku modernizacji zostanie poddanych ponad 400 sklepów, a w kolejnych latach sieć planuje odnawiać od 300 do 400 placówek rocznie.

 

7. Adam Kołodziejczyk, Natura: Kluczowa jest bliskość klienta, unikalny asortyment i wysoka jakość obsługi

Polski rynek drogeryjny jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w Europie. Działa na nim większość czołowych sieci europejskich, a jego potencjał wciąż przyciąga nowych graczy. Rossmann zdołał wypracować pozycję lidera, podczas gdy takie sieci jak DM dopiero umacniają swoją obecność i poszukują sposobów na zwiększenie udziałów w rynku – podkreśla Adam Kołodziejczyk, prezes drogerii Natura i uczestnik Forum Branży Kosmetycznej 2025.

 

8. Veoli Botanica z nowym dyrektorem generalnym. Od września jest nim Tomasz Słoniewski

Z początkiem września Tomasz Słoniewski objął stanowisko dyrektora generalnego Veoli Botanica oraz prezesa zarządu spółki siostrzanej OneAnswer. Jak podkreśla Veoli Botanica w oficjalnym komunikacie, to ważny etap w rozwoju firmy, który przyniesie korzyści zarówno konsumentom i partnerom biznesowym, jak i całemu zespołowi.

 

9. Marka własna Rossmanna debiutuje z linią kosmetyków koreańskich. Kiedy będą dostępne w Polsce?

Isana – najpopularniejsza marka własna sieci Rossmann – wprowadza na rynek nową linię kosmetyków pielęgnacyjnych inspirowanych k-beauty. Jak podkreśla sieć, to pierwsza niemiecka marka własna, która prezentuje produkty zgodne z koreańską filozofią pielęgnacji. Nowości Isany, które zdobyły bardzo pozytywne opinie wśród niemieckich klientów, mają na stałe zagościć w asortymencie Rossmanna. Pozostaje pytanie – kiedy pojawią się również w polskich drogeriach?

 

10. Pasja, sport i naturalność: Iga Świątek w kampanii Lancôme z Notino

Lancôme od wielu lat zachęca kobiety do odkrywania i podkreślania swojego piękna. Najnowsza współpraca z ambasadorką marki, Igą Świątek, łączy świat sportu z artystycznym wymiarem makijażu. Pełna pasji, talentu i autentyczności Iga udowadnia, że prawdziwe piękno nie polega na perfekcji, lecz na harmonii między siłą a naturalnością.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. grudzień 2025 19:02