StoryEditor
Producenci
22.06.2021 00:00

[FBK2021] Szymon Mordasiewicz, GfK: Rynek kosmetyków naturalnych rośnie dwucyfrowo

Kosmetyki naturalne, bio, eko, vege to segment, który nie jest ogromny. Jego udział w ubiegłym roku wyniósł 3,8 proc. - Mogłoby się to wydawać niedużo, ale rok temu było to 2,1 proc. Oznacza to przyrost w wysokości prawie 200 mln zł, które trafiły do tego segmentu – mówił Szymon Mordasiewicz, który w forum Branży Kosmetycznej brał udział w debacie „Zielony konsument. Strategie dla marek eko w sieciach handlowych”.

W ubiegłym roku w branży kosmetycznej mieliśmy do czynienia ze spadkiem rynku, a tymczasem wartość sprzedaży kosmetyków bio, eko, vege wzrosła aż o 76 proc.

- To pokazuje, że jeśli ma się pewną wartość, którą da się konsumentowi, to można próbować zmienić coś, co powszechnie było uważane za słabość. Spodziewaliśmy się, że konsument będzie chciał wydać mniej, a jednak są takie obszary, w których można doprowadzić do wzrostu – zauważył Szymon Mordasiewicz.

Badania GfK opierają się na realnych danych z gospodarstw domowych. GfK zbiera informacje o zakupach z 8 tys. gospodarstw domowych. W obszarze kosmetyków bio, eko, vege, firma badawcza zauważyła wzrost penetracji, czyli takie produkty kupowało więcej gospodarstw domowych. Dodatkowo różnica pomiędzy gospodarstwami miejskimi a wielskimi, kupującymi kosmetyki naturalne nie jest szczególnie duża. W przypadku miejskich jest to 52 proc., a w wiejskich – 42 proc.

Szymon Mordasiewicz ocenił, że rynek kosmetyków naturalnych nie należy jeszcze do kluczowych, ale w przyszłości może zdecydować o tym, czy sieć, producent czy marka osiągną wzrosty w kolejnych latach.

- Myśląc o markach bio, eko, vege nie sposób nie uciec od tematu środowiskowego. Drugi rok z rzędu sprawdzamy nastawienie konsumentów związane z opakowaniami i plastikiem. Aż 47 proc. konsumentów uważa, że rolą producenta jest, aby zarządzać tym konkretnym obszarem. Konsumenci oczekują, aby producent mówił o składzie opakowania, czy pochodzi z recyclingu, czy jest biodegradowalne. Tylko 4 proc. polskich konsumentów oczekuje takich działań od detalistów – stwierdził szef Panelu Gospodarstw Domowych w GfK Polonia.

GfK od 2004 roku co miesiąc mierzy nastroje konsumenckie. W marcu 2020 roku firma odnotowała historycznie niski wynik, ale w maju br. odnotowano najwyższy wynik od początku pandemii. Według Szymona Mordasiewicza ewidentnie widać wzrost nastrojów konsumenckich. 

Więcej podczas Forum Branży Kosmetycznej 2021. Jeśli chcesz kupić dostęp do wykładów i prezentacji skontaktuj się: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Magda Głowacka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
18.09.2025 08:53
L’Oréal Paris rozszerza współpracę z drużyną Arsenal London
Francuski koncern został Oficjalnym Partnerem drużyny ArsenalArsenal.com

L’Oréal Paris zdecydował się na rozszerzenie współpracy z drużyną angielskiej Premier League – Arsenal London. Tym samym francuski koncern został Oficjalnym Partnerem drużyny po krótkim okresie “testowej” współpracy z początku 2025 roku. Partnerstwo będzie obejmować gamę produktów L’Oréal Paris, w tym linię do pielęgnacji włosów Elvive i linię kosmetyków dla mężczyzn – Men Expert.

Arsenal będzie wspierał wprowadzanie nowych produktów marki w 2026 roku poprzez kampanie promocyjne z udziałem zawodników.

To, co sprawiło, że nasza początkowa współpraca była tak znacząca, to silna więź, jaka została zbudowana między naszą marką, zawodnikami i kibicami – wyjaśnia Amélie Fortier-Cyr, dyrektor generalna L‘Oréal Paris, Wielka Brytania i Irlandia.

L’Oréal Paris współpracował wcześniej z Arsenalem przy promocji linii kosmetyków Elvive Growth Booster. Kampania obejmowała reklamy na stadionie Arsenalu i w social mediach, posty na oficjalnych kanałach klubu oraz płatną kampanię na TikToku i Meta z udziałem kluczowych zawodników drużyny.

image

Znany polski piłkarz zadebiutował kolekcją pięciu perfum

Z przyjemnością nawiązujemy długoterminową współpracę z L’Oréal Paris jako następstwo udanej kampanii, przeprowadzonej na początku tego roku – komentuje Juliet Slot, dyrektor ds. handlowych Arsenalu. Jej zdaniem, obydwie strony partnerstwa cechują wspólne wartości: innowacyjność oraz nieustanne dążenie do doskonałości.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.09.2025 16:37
Zara wchodzi na rynek pielęgnacji włosów
Należąca do Inditexu sieciówka wchodzi w nową kategorię prdouktową.Zara

Hiszpańska sieć Zara zaprezentowała swoją pierwszą kolekcję produktów do pielęgnacji włosów, ogłaszając premierę na Instagramie. Linia obejmuje szampony, odżywki oraz maski, które mają odpowiadać na różnorodne potrzeby konsumentów. To kolejny krok marki w poszerzaniu oferty w segmencie beauty, po wcześniejszych wejściach w kategorie makijażu, pielęgnacji skóry i perfum.

Nowa kolekcja została opracowana tak, aby uwzględniać wszystkie typy włosów – od cienkich i średnich po grube oraz kręcone. Formuły mają zapewniać oczyszczanie, nawilżenie i odżywienie, a tym samym wpisują się w trend inkluzywności, który coraz częściej kształtuje globalny rynek kosmetyczny. Wybór asortymentu ma podkreślać uniwersalność oferty i przyciągnąć szeroką grupę odbiorców.

Wejście Zary w segment pielęgnacji włosów to element strategii dywersyfikacji. Według danych Euromonitor, globalny rynek produktów do pielęgnacji włosów wart był ponad 80 miliardów dolarów w 2023 r., a prognozy wskazują na stabilny wzrost o około 4–5 proc. rocznie do 2028 r. Rozszerzenie portfolio pozwala sieci odzieżowej konkurować nie tylko w segmencie fast fashion, lecz także w coraz bardziej dochodowej branży beauty.

Ruch ten wpisuje się również w szerszą tendencję marek modowych, które coraz mocniej inwestują w kosmetyki i produkty pielęgnacyjne, starając się zdobyć udział w rynku tzw. „affordable luxury”. Dzięki rozpoznawalności i globalnej obecności Zara ma szansę na szybkie zbudowanie pozycji w kategorii hair care, a jej najnowsza kolekcja może stać się kolejnym filarem rozwoju oferty poza odzieżą.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 09:19