StoryEditor
Producenci
05.03.2021 00:00

Fundacja Piękniejsze Życie potrzebuje wsparcia, by mogła być przy chorych kobietach

Fundacja Piękniejsze Życie, będąca wspólną inicjatywą firm kosmetycznych zrzeszonych w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego potrzebuje wsparcia. Pandemia zakłóciła tradycyjny sposób działania fundacji, ale dzięki mobilizacji darczyńców, personelu medycznego i władz fundacji, jej podopieczne – kobiety z chorobą nowotworową nie pozostały bez wsparcia. By program był kontynuowany fundacja potrzebuje środków finansowych. Można zasilić jej konto, przekazując 1 proc. podatku na cele charytatywne.

Celem Fundacji Piękniejsze Życie jest prowadzenie wszechstronnej działalności na rzecz osób chorych, w szczególności dotkniętych chorobą nowotworową, w tym z zakresu ochrony i promocji zdrowia, oraz podejmowanie innych przedsięwzięć zmierzających do poprawy jakości życia osób chorych.

Fundacja od 15 lat realizuje te cele organizując warsztaty z zakresu pielęgnacji i makijażu dla kobiet będących w trakcie leczenia onkologicznego. Do tej pory wzięło w nich udział blisko 10 tys. pacjentek.

W 2020 r., wyjątkowo trudnym, w którym wszyscy mierzyliśmy z ograniczeniami wynikającymi z pojawienia się koronawirusa COVID-19,  regularne warsztaty prowadzone były od 1 stycznia 2020 do 5 Marca 2020. W tym czasie fundacji zorganizować 24 warsztaty w szpitalach onkologicznych w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Bydgoszczy, Poznaniu, Radomiu, Kielcach i Wrocławiu. W spotkaniach wzięło udział 240 Pacjentek.

Od 5 marca, w związku z zakazem wstępu osób postronnych na oddziały szpitalne, fundacja nie mogła organizować spotkań z pacjentkami, musiała zostać obrana inna strategia działania. Do pacjentek przebywających w szpitalach były wysyłane zestawy materiałów edukacyjnych: list i poradniki ze wskazówkami, jak dbać o skórę w trakcie leczenia onkologicznego oraz zestawy niezbędnych kosmetyków.

W tym szczególnym, trudnym roku zmieniły się też nieco fundacyjne kuferki, które są kompletowane dzięki wsparciu firm kosmetycznych. Tym razem było w nich więcej produktów pielęgnacyjnych, niezbędnych na czas pobytu w szpitalach: żele pod prysznic, pasty i szczoteczki, płyny micelarne, kremy do twarzy, rąk i ciała. Dzięki przekazanym poradnikom i materiałom, zrealizowanym filmom kobiety, które zmagają się z chorobą nowotworową, uczą się jak dbać o cerę oraz wykonywać makijaż, który pomaga ukryć widoczne uboczne efekty leczenia onkologicznego.

Pakiety takie były wysłane do pacjentek 24 szpitali w Polsce. – Działanie to było możliwe dzięki wielkiemu zaangażowaniu personelu medycznego szpitali. Osób, które bezinteresownie, w ciężkiej sytuacji służby zdrowia konfekcjonowały i przekazały pacjentkom zestawy – mówi Katarzyna Klatt-Koryszewska, koordynatorka Fundacji Piękniejsze Życie. – A żeby uzmysłowić sobie, jak jest to ważne, trzeba pamiętać, że od marca ubiegłego roku pacjentki są pozbawione wizyt osób bliskich, wsparcia wolontariuszy, „zamknięte na salach” w reżimie sanitarnym – podkreśla.

Fundacja Piękniejsze Życie zrealizowała też cykl szkoleń on-line, w postaci filmów, tutoriali w aplikacji Zoom oraz tzw. Pokaz „Live” na swoim profilu na Facebooku. Te filmy w 2020 r. miały w sumie około 5 tys. wyświetleń.

Nasze najważniejsze plany na 2021 rok są przejrzyste. Musimy utrzymać projekt wspierania pacjentek organizując warsztaty online oraz kontynuować wysyłkę zestawów poradników i kosmetyków. Naszym zadaniem jest dotarcie do pacjentek, które przebywają na oddziałach często osamotnione, bez kontaktu z bliskimi – mówi Katarzyna Klatt-Koryszewska.

Do tego potrzebne jest wsparcie ludzi dobrej woli, nie tylko w postaci darów, ale również wpłat finansowych. Wiele firm i osób rozlicza dziś swoje roczne PIT-y. 1 proc. podatku można odliczyć na cele charytatywne. Fundacja Piękniejsze Życie prosi, by wziąć ją pod uwagę przy planowaniu tego rodzaju działań.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.12.2025 14:33
P&G sygnalizuje głęboki spadek sprzedaży kategorii w USA przed okresem świątecznym
Katherine Welles

Procter & Gamble ostrzega, że sprzedaż w kluczowych kategoriach, w których firma konkuruje na rynku amerykańskim, znacząco spadła w październiku i według najnowszych szacunków powtórzy ten trend również w listopadzie. Dane te wskazują na wyraźne osłabienie wydatków konsumenckich w okresie poprzedzającym sezon świąteczny, który zwykle wzmacnia wyniki branży FMCG.

Podczas konferencji Morgan Stanley dyrektor finansowy P&G, Andre Schulten, poinformował, że sprzedaż kategorii w USA obniżyła się zarówno pod względem wolumenu, jak i wartości. Podkreślił, że jest to „najbardziej zmienny” rynek, z jakim firma miała do czynienia od lat. Do głównych czynników osłabienia zaliczył większą ostrożność konsumentów, zaostrzenie konkurencji oraz niespodziewane czynniki makroekonomiczne.

Schulten wskazał zwłaszcza na skutki czasowego wstrzymania pracy administracji federalnej oraz zakłócenia w działaniu programu SNAP, który wspiera miliony gospodarstw domowych o niższych dochodach. Według P&G czynniki te przełożyły się na ograniczoną skłonność Amerykanów do zakupów produktów codziennego użytku. Firma prognozuje, że największe obciążenie pojawi się w bieżącym kwartale, choć wpływ na wyniki całego roku powinien być łagodniejszy.

Po ujawnieniu danych akcje P&G oraz kilku innych dużych spółek z sektora FMCG odnotowały spadki, co odzwierciedla rosnącą niepewność inwestorów wobec popytu na produkty rynku masowego. Jednocześnie Schulten potwierdził, że firma pozostaje zainteresowana przejęciami typu bolt-on. Za przykład udanej transakcji wskazał markę Native, a wśród priorytetów wymienił dalsze skalowanie mniejszych marek z segmentu zdrowia i urody o przychodach na poziomie 50–150 mln dolarów.

Aktualizacja P&G podkreśla narastającą presję na poziomie całych kategorii w amerykańskim rynku masowym, szczególnie w segmencie beauty, personal care i produktów gospodarstwa domowego. W obliczu słabnącej siły nabywczej konsumentów firmy działające w modelu wartościowym muszą liczyć się z bardziej wymagającym otoczeniem popytowym w najbliższych miesiącach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.12.2025 12:05
Shiseido reorganizuje globalne struktury: konsolidacja funkcji, nowe działy i zmiany personalne od 2026 roku
Produkty kosmetyczne Shiseido prezentowane w GF Centre Court, Mid Valley Megamall, w Kualalumpur.Sorbis

Shiseido ogłosiło kompleksową reorganizację swojej globalnej struktury, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku. Zmiany obejmują zarówno konsolidację kluczowych funkcji – od zrównoważonego rozwoju po obszary cyfrowe i kreatywne – jak i szeroką przebudowę kadry kierowniczej. Celem jest zwiększenie efektywności operacyjnej i uspójnienie procesów w ponadnarodowej organizacji.

Jednym z najważniejszych elementów jest integracja funkcji związanych ze zrównoważonym rozwojem. Firma powoła nowy Sustainability Strategy Acceleration Office w ramach Corporate Transformation Acceleration Department. W związku z tym rozwiązane zostaną dwa dotychczasowe działy: Sustainability Strategy Acceleration Department oraz DE&I Department. To przesunięcie oznacza centralizację prac nad strategią ESG w jednym ośrodku odpowiedzialnym za przyspieszanie realizacji celów środowiskowych i społecznych.

Równolegle Shiseido łączy wszystkie globalne funkcje kreatywne. Nowo utworzona Art & Creation Division zintegruje działalność Beauty Creation Center, Shiseido Creative Co., Ltd. oraz Art & Heritage Department. Funkcje kreatywne zostaną przeniesione do nowego Creation Department, natomiast Art & Heritage Department zostanie przekształcony w Corporate Value Creation Office. Dzięki temu cała twórcza działalność firmy – od projektowania po dziedzictwo marki – znajdzie się pod jednym kierownictwem, co ma usprawnić procesy i zwiększyć spójność komunikacji wizualnej.

image

Shiseido traci na giełdzie po chińskim ostrzeżeniu przed podróżami do Japonii

Znaczące zmiany dotyczą również obszaru cyfrowego. Shiseido utworzy Global Digital Division, która skonsoliduje dotychczas rozproszone funkcje IT i digital, w tym te realizowane przez Shiseido Interactive Beauty Co., Ltd. Wraz z wejściem kluczowego systemu FOCUS w fazę dostarczania wyników firma rozwiąże Business Transformation Department, zastępując go dwoma nowymi jednostkami: Global Business Engagement Department oraz Global Enterprise Application Department. Ponadto Digital Transformation Office zostanie przekształcone w Global Digital Platform Department, odpowiedzialny równocześnie za rozwój wewnętrznych kompetencji cyfrowych i transformację nakierowaną na konsumenta.

Reorganizacji towarzyszą liczne zmiany personalne, obejmujące obszary zarządzania ryzykiem, relacji z kadrą wykonawczą, globalnego zaangażowania biznesowego, aplikacji korporacyjnych, nadzoru cyfrowego, rozwoju platform digital, bezpieczeństwa IT oraz kierownictwa kreatywnego. Zmiany te są bezpośrednio powiązane z nową strukturą organizacyjną i mają zapewnić jej sprawne wdrożenie.

Według Shiseido reorganizacja ma wzmocnić efektywność operacyjną firmy, przyspieszyć globalną integrację cyfrową, wzmocnić nadzór nad strategią zrównoważonego rozwoju oraz scentralizować kreatywność jako kluczowy element budowania wartości marki. Firma podkreśla, że zmiany są częścią długoterminowej strategii mającej zwiększyć konkurencyjność i usprawnić współpracę między rynkami na całym świecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. grudzień 2025 06:09