StoryEditor
Producenci
20.09.2022 00:00

Global Cosmed odnotował stratę w pierwszej połowie roku

Global Cosmed w pierwszym półroczu 2022 roku odnotował przychód w wysokości ponad 182 mln zł. Równocześnie wykazał stratę netto w działalności kontynuowanej w wysokości 579 tysięcy złotych.

Global Cosmed w swoim sprawozdaniu finansowym za pierwsze półrocze 2022 roku pochwalił się przychodem ze sprzedaży w wysokości 182,17 mln zł wobec 170,72 mln w analogicznym okresie minionego roku, co oznacza 6 proc. wzrost. Jednak równocześnie spółka wykazała, że ubiegłoroczny zysk netto z działalności kontynuowanej wynoszący niemal 6,5 mln zł zamieniła na stratę w wysokości 579 tys. zł.

– Pomimo niepewnej sytuacji epidemiologicznej oraz związanej z sytuacją polityczną na Ukrainie i ryzyka zerwania łańcucha dostaw, produkcja przebiega bez zakłóceń. Zarząd ocenia sytuację finansową jako stabilną i pozytywnie ocenia perspektywy jej dalszego rozwoju. Obecna sytuacja Grupy nie stanowi zagrożenia dla dalszej kontynuacji działalności. Oprócz rynku krajowego jednostka dominująca sprzedaje produkty marek własnych w kilkunastu krajach na trzech kontynentach, z czego największe pod względem obrotów są rynki zachodnioeuropejski i południowokoreański – poinformował zarząd Global Cosmed Group.

Grupa Kapitałowa Global Cosmed zrzesza firmy produkujące i dystrybuujące wyroby kosmetyczne i chemię gospodarczą. Koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, tj. Kret, Sofin, Apart Natural i Bobini. Duże nadzieje wiąże też z nową marką Biophen, w ramach której oferuje kosmetyki oparte na komponentach pochodzenia naturalnego. Rozwija także aktywność w segmencie private label. Wyroby dostarcza do takich sieci jak Lidl, Rossmann, Auchan czy Biedronka. Zamówienia realizuje nie tylko w Polsce, ale i na rzecz najważniejszych sieci handlowych na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii.

Zarząd firmy wiąże szczególne nadzieje z ekspansją zagraniczną na rynek niemiecki, a także w Azji, skupiając się przede wszystkim na Chinach oraz Korei Południowej.

Produkcja w ramach Global Cosmed odbywa się w czterech zakładach produkcyjnych: w Radomiu, Świętochłowicach, Jaworze oraz w Stadtilm w Niemczech. Laboratoria badawczo-rozwojowe pracują nad nowatorskimi formułami i rozwiązaniami produktowymi. Ostatnio z myślą o klientach z niepełnosprawnościami wzroku przygotowano nowe typy etykiety dla jednej z marek.

Czytaj też: Global Cosmed stworzył etykiety dla osób z niepełnosprawnością wzroku

Aktualne problemy producentów chemii gospodarczej i kosmetyków to rosnące ceny surowców, opakowań oraz kosztów związanych z transportem i dystrybucją.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.05.2024 11:58
Garnier wyrusza w Polskę, by promować ekologiczne zachowania i wybory
Garnier warsztaty edukacyjne połączone z prezentacja marki, która obchodzi 120-lecie istnienia i jej produktówGarnier
Marka Garnier organizuje cykl eventów edukacyjnych, z którymi wyrusza w Polskę, aby inspirować konsumentów do dokonywania bardziej ekologicznych wyborów. Na trasie Garnier Green On jest 6 miast, a przed uczestnikami ekologiczne konkursy, warsztaty i konsultacje. Akcja związana jest ze 120-leciem marki Garnier.

Marka Garnier z portfolio L’Oreal, obchodzi w tym roku 120-lecie istnienia. W Polsce świętuje ten jubileusz wychodząc do konsumentów i organizując cykl edukacyjnych eventów. Premierowe wydarzenie odbyło się 10 maja w Pałacu Kultury i Nauki dla dziennikarzy, twórców internetowych, partnerów marki, celebrytów i pracowników L’Oreal Polska. Przestrzeń PKiN została wyjątkowo zaaranżowana, przepełniona zielenią i naturalnymi roślinami w pierwszej strefie, w drugiej marka przeniosła uczestników w świat technologii, eksperymentów i cyberprzestrzeni i zabawy. Każda kategoria produktów została wyeksponowana tak, by stworzyć okazję internetowym twórcom do tworzenia zdjęć, nagrywania filmów i relacji i natychmiastowej transmisji ich w świat.

Dzień później wydarzenie w tej samej przestrzeni PKiN odbyło się w formie otwartego eventu, podczas którego każdy mógł świętować wspólnie z marką.

Na edukacyjnej trasie Garnier Green On jest łącznie 6 miast. W każdym z nich będzie można skorzystać z bezpłatnych badań skóry i włosów, a także wziąć udział w ekologicznych warsztatach i atrakcyjnych konkursach, aby poznać bliżej historię i zielone zobowiązania Garnier.  

Punkt historyczny pozwala lepiej poznać wartości, z którymi marka identyfikuje się od 120 lat. Garnier przedstawia się jako trendsetter, który zielone reguły wprowadził na długo przed tym, jak stało się to modne.  

Punkt natury podkreśla, że roślinne składniki pozyskiwane w sposób zrównoważony z poszanowaniem dla środowiska naturalnego stanowią większość komponentów, które trafiają do opakowań z logo Garnier.  

Punkt zrównoważonego rozwoju zaznacza zielone zobowiązania marki Garnier i przypomina, że nasza przyszłość zależy od działań, które podejmujemy każdego dnia. Zielone piękno zależy od: formuł produktów, opakowań, procesów produkcji, odpowiedzialnego pozyskiwania surowców, a także walki z pierwotnym plastikiem.  

W punkcie zielonej nauki wybrzmiewa znaczenie biotechnologii i fermentacji.  

Punkt skutecznych nowości kładzie akcent na nowe zielone formuły.

Punkt inkluzywności wskazuje, że Garnier to marka dla każdego.  

Harmonogram Garnier Green On

25.05 - Łódź (Rossmann Run, Ogrody Greyera) 

22-23.06 - Kraków (Wianki, Bulwar Czerwieński) 

29-30.06 - Poznań (park przy Starym Browarze, wejście od ulicy Ogrodowej) 

19-20.07 - Wrocław (galeria Wroclavia, róg borowskiej i Suchej) 

27-28.07 - Gdańsk (Jarmark Dominikański, Skwer Świętopelka przy ul. Szerokiej

Garnier to marka z portfolio koncernu L’Oreal. W tym roku obchodzi 120-lecie istnienia. Według najnowszego raportu Brand Finance, Garnier wyrasta na najszybciej rozwijającą się  markę kosmetyczną na świecie, której wartość wzrosła już do 4,7 mld dolarów.    

Czytaj więcej: Najcenniejsze marki kosmetyczne na świecie

W 2022 r. formuły wszystkich produktów Garnier stały się w 82 proc. biodegradowalne. 63 proc. składników jest pochodzenia biologicznego lub pochodzi z powszechnie występujących minerałów.

Certyfikat programu Leaping Bunny Cruelty Free International potwierdza, że marka nie prowadzi testów na zwierzętach. Garnier jest jednym z największych globalnych brandów, który pomyślnie przeszedł proces weryfikacji przez tę organizację i może oznaczać swoje produkty jako wolne od okrucieństwa.   

Narzędzie Product Impact Labelling to pionierskie w branży rozwiązanie, które w czytelny sposób prezentuje wpływ kosmetyku na środowisko. Dla zobrazowania ekologicznego potencjału swoich produktów Garnier na stronie internetowej prezentuje nie tylko tradycyjne opisy kosmetyków, ale również ocenę ich wpływu na środowisko. Bazuje na skali od A do E, gdzie oznakowanie “A” otrzymuje produkt uznany za najlepszy w swojej klasie, jeśli chodzi o jego wpływy środowiskowe. 

Raport Garnier dotyczący ekologicznych postępów – Sustainability Progress Report, przedstawia serię zrównoważonych celów na nadchodzące lata. Jednym z postanowień jest 95 proc. składników pochodzenia roślinnego, mineralnego lub pochodzących z gospodarki obiegu zamkniętego do 2030 roku.  

Marka zobowiązała się, że do 2030 r. opakowania jej wszystkich  produktów będą wykonane w 100 proc. z plastiku uzyskanego z recyklingu i będą potencjalnie nadawać się do recyklingu, ponownego napełnienia lub ponownego użycia. Do 2025 roku Garnier zamierza we wszystkich swoich zakładach wykorzystywać energię odnawialną. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.05.2024 01:36
Julia Wieniawa oficjalną polską ambasadorką L‘Oréal Paris
Julia Wieniawa, artystka młodego pokolenia, aktorka i piosenkarka, została ambasadorką L‘Oréal Parisfot. L‘Oréal Paris
Julia Wieniawa, utalentowana i wszechstronna artystka młodego pokolenia, została ambasadorką L‘Oréal Paris. To ona ma wzmacniać teraz wśród kobiet przesłanie "Ponieważ jesteś tego warta", wokół którego L‘Oréal skupia swój przekaz od 50 lat.

"Julia Wieniawa nie tylko gra i śpiewa, ale także trafia do młodego pokolenia. Idealnie pasuje do marki, która swoje działania skupia wokół hasła: „Ponieważ jesteś tego warta”. Ten rozpoznawalny na całym świecie slogan jest wyrazem  wsparcia kobiet, żeby osiągały swoje cele i żyły zgodnie ze swoimi zasadami i marzeniami. Julia stale się rozwija, próbuje nowych rzeczy i podejmuje się nowych wyzwań. Współpraca z L‘Oréal Paris to sposób, żeby wartości, które łączą ją z marką, wybrzmiały jeszcze bardziej" - tak L’Oréal uzasadnia wybór nowej ambasadorki, która dołącza do Grażyny Torbickiej jako nowa polska twarz marki. 

Julia Wieniawa poinformowała o swojej nowej roli w mediach społecznościowych. "Cieszę się, że dołączam do grona tak wspaniałych i inspirujących kobiet, które od lat promują hasło „Jesteś tego warta”. Hasło, które ma w sobie ogromną moc i cały szereg znaczeń. Hasło, które towarzyszy mi od dziecka i z którym niezwykle się utożsamiam. Tak. Jestem tego warta. I jestem z tej współpracy ogromnie dumna" - napisała. Wpis wywołał lawinę komentarzy. Oprócz licznych gratulacji i słów uznania także krytycznych, a wręcz hejterskich, ponieważ L‘Oréal caly czas mierzy się z przekonaniem konsumentów, o tym, że testuje kosmetyki na zwierzętach. 

Jako ambasadorka L’Oréal Paris Julia Wieniawa zadebiutowała na festiwalu fimowym w Cannes prezentując się doskonale, co wspaniale uchwyciła w kadrach fotografka Dorota Szulc. 

 

Julia Wieniawa-Narkiewicz urodziła się w 1998 roku. Jest aktorką, piosenkarką, autorką tekstów, kompozytorką i osobowością sceniczną. Występuje w filmach i serialach. Ze sceną jest związana od dziecka. Pierwszą dużą popularność przyniósł jej serial "Rodzinka.pl". Ma na swoim koncie role m.in. w takich filmach jak ‘Sala samobójców", "Kobiet mafii", "Jak pokochałam gangstera", "Chłopi". Na ekrany wchodzi właśnie kolejny film z jej udziałem "Nieobliczalna", gdzie zagrała u boku tak znakomitych aktorów, jak Agnieszka Grochowska, Magdalena Cielecka, Andrzej Seweryn, Paweł Małaszyński. 

Julia jest znana ze swojej niezwykłej pracowitości. Poza stałą aktywnością aktorską nagrała 10 solowych singli, koncertuje, zajmuje się także dubbingiem, występuje w telewizyjnych produkcjach. Współpracuje z innymi artystami. Utwór "Zabierz tę miłość" nagrany wspólnie z Maciejem Musiałowskim jest jednym z najpiękniejszych, który współtworzyła. Na YouTube ma 26 mln odtworzeń. 

W 2020 r. doszła do finału "Tańca z gwiazdami", gdzie zachwyciła swoimi umiejętnościami tanecznymi. Współpracowała z wieloma markami, co można śledzić w jej mediach społecznościowych. Jej profil na Instagramie obserwuje ponad 2 mln osób. 

Forbes umieścił Julię Wieniawę na liście 100 najcenniejszych kobiecych marek osobistych 2023 r. 

Czytaj także: Iga Świątek została pierwszą polską ambasadorką marki Lancôme

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. maj 2024 13:23