StoryEditor
Marketing i media
02.04.2024 12:41

Targi Cosmoprof, brak komunikacji marketingowej w drogeriach, nowa cząsteczka L‘Oréala i zmiany na listach alergenów czyli TOP 10 tekstów marca 2024

Najczęściej czytane teksty marca 2024 na portalu wiadomoscikosmetyczne.pl / wiadomoscikosmetyczne.pl
Marzec obfitował w ciekawe wydarzenia w branży kosmetycznej. Na naszym portalu rekordy popularności biły informacje związane z targami Cosmoprof w Bolonii, ale nie tylko. Widać również, że w centrum zainteresowania są zagadnienia związane z surowcami kosmetycznymi i z e-commerce, którego sprawna obsługa nadal nastręcza problemy. Oto top 10 tekstów marca 2024.

1. Polskie firmy kosmetyczne tłumnie wyruszyły na targi Cosmoprof Worldwide Bologna do Włoch. Reprezentacja była większa niż rok temu, a wrażenia z targów bardzo pozytywne. Nasz Instagram rozgrzał się do czerwoności od relacji dosyłanych bezpośrednio z wydarzenia. Również artykuł zbierający najważniejsze informacje o targach miał najwięcej odsłon w marcu.

Blisko 180 firm kosmetycznych z Polski na Cosmoprof Bologna 2024

2. E-commerce nie jest ani tanim ani łatwym kanałem sprzedaży. Wiele problemów nastręcza logistyka – pakowanie przesyłek, dostawy na czas, obsługa zwrotów. Klienci są bezlitośni w krytyce i nagłaśnianiu niedociągnięć. Ostatnio mocno dostało się Hebe za wkładanie do paczek używanych produktów.

Problemów Hebe z obsługą zamówień online ciąg dalszy. Klienci twierdzą, że dostają używane kosmetyki

3. Drogerie są bardzo aktywne w mediach społecznościowych. Na profilach firm na bieżąco są umieszczane informacje o promocjach, loteriach, konkursach, nowościach i super cenach. Coraz oszczędniejsza komunikacja jest natomiast w sklepach stacjonarnych i widać to było nawet u największych przed Dniem Kobiet.

2 dni przed Dniem Kobiet, a Rossmann i Hebe nie mają komunikacji marketingowej in-store

4. Internauci w mediach społecznościowych żyli w marcu m.in. tematem... papieru toaletowego marki własnej Lidla. Zapach papieru Floralys miał być inspirowany prestiżową wodą toaletową marki Chloé.

Lidl wprowadził do sprzedaży perfumowany papier toaletowy...o zapachu EDT Chloé?

5. L‘Oréal wprowadził na rynek Melasyl, cząsteczkę zaprojektowaną, aby rozwiązać miejscowe problemy z pigmentacją, które prowadzą do plam starczych i śladów po trądziku. Prace nad nią trwały aż 18 lat.

L’Oréal ogłosił wprowadzenie na rynek nowej cząsteczki przeciwpigmentacyjnej o nazwie melasyl

6. Jak na targach Cosmoprof w Bolonii wypadnie Polska – zastanawialiśmy się przed startem imprezy, gdy organizatorzy podawali statystyki. Nie tylko nas to ciekawiło.

Ponad 3 tys. firm z 67 krajów na Cosmoprof Worldwide Bologna 2024. Jak wypadnie Polska?

7. Irek Sudnik, przez ponad 14 lat związany z Grupą Dr Irena Eris jako prezes zarządu a następnie dyrektor generalny, zmienił barwy. Od początku marca br. jest CEO firmy Ecowipes.

Irek Sudnik nowym prezesem zarządu Ecowipes

8. Firma dystrybucyjna Błysk, która jest m.in. operatorem franczyzowej sieci Drogerie Polskie, dostarcza kosmetyki i chemię gospodarczą na rynek tradycyjny i do sieci nowoczesnych, od maja br., będzie kompletować zamówienia w swoich magazynach przy pomocy robotów. Jak przełoży się to na jej konkurencyjność na rynku?

Błysk wdraża system automatycznej kompletacji zamówień

9. Dr. Miele Cosmed Group – to nowa nazwa, którą posługuje się producent kosmetyków i chemii gospodarczej po połączeniu spółek kapitałowych Global Cosmed i Global Cosmed Group – ogłosiła firma zapowiadając także podwojenie skali biznesu.

Global Cosmed zmienia nazwę na Dr. Miele Cosmed Group. Zapowiada też podwojenie skali biznesu

10. Kosmetyki za 1 grosz. Taką wyprzedaż zrobiły w marcu Drogerie Natura w mechanizmie promocyjnym 2+1. Jednym słowom końca głębokich promocji i obniżek w drogeriach nie widać. 

W drogeriach Natura trwa wyprzedaż. Kosmetyki można teraz kupić już za 1 grosz 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 14:35
TikTok wprowadza nowe narzędzia do kontroli kontekstu emisji reklam
TikTok prezentuje nowe narzędzia ułatwiające pracę działom marketingu.Agata Grysiak

TikTok rozszerza pakiet narzędzi bezpieczeństwa reklam, oferując markom większą kontrolę nad kontekstem, w jakim pojawiają się ich treści. Nowe funkcje – Video Exclusion List oraz Profile Feed Exclusion List – umożliwiają reklamodawcom wykluczanie konkretnych filmów lub profili z kampanii reklamowych. Oba rozwiązania są dostępne globalnie w ramach TikTok Safety Suite, a ich celem jest zwiększenie precyzji emisji oraz ochrona reputacji marek w dynamicznym środowisku cyfrowym.

Wprowadzenie nowych funkcji to odpowiedź TikToka na rosnące potrzeby reklamodawców, którzy oczekują większej przejrzystości i kontroli. TikTok Video Exclusion List pozwala zablokować emisję reklam przy konkretnych filmach, co umożliwia szybką reakcję na potencjalnie niepożądane treści. TikTok Profile Feed Exclusion List z kolei daje możliwość wykluczenia całych profili, co zwiększa spójność komunikacji marki. Oba narzędzia będą dostępne w Brand Safety Hub w ramach TikTok Ads Manager – do samodzielnego zarządzania lub z pomocą partnerów takich jak Integral Ad Science, DoubleVerify czy Zefr.

Nowym narzędziom towarzyszy przewodnik Brand Safety & Suitability Playbook, który krok po kroku instruuje, jak skutecznie zarządzać bezpieczeństwem marki na TikToku. Dzięki temu marki mogą dostosować strategię reklamową do swoich wartości i oczekiwań odbiorców. TikTok podkreśla, że fundamentem jego działań jest zaufanie – zarówno użytkowników, jak i partnerów reklamowych – dlatego inwestuje w rozwiązania, które wykraczają poza branżowe standardy.

TikTok Safety Suite to kompleksowy pakiet narzędzi, który obejmuje każdy etap kampanii – od planowania po raportowanie. Jak podkreśla Sofia Hernandez, globalna dyrektorka ds. marketingu biznesowego w TikToku, w dzisiejszym świecie konsumenci oczekują, że marki będą autentyczne i odpowiedzialne. Nowe funkcje TikToka mają umożliwić im skuteczne poruszanie się w tej rzeczywistości i zapewnić, że przekaz reklamowy będzie spójny z wartościami marki, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej kontroli nad jego kontekstem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
07.04.2025 16:20
Anna Czartoryska-Niemczycka nową ambasadorką marki Yonelle
Yonelle

Marka kosmetyczna Yonelle ogłosiła nawiązanie współpracy z nową ambasadorką – Anną Czartoryską-Niemczycką, aktorką i wokalistką. Wybór ambasadorki nie jest przypadkowy – Czartoryska-Niemczycka podkreśla, że zaufała Yonelle, ponieważ to polska marka stworzona przez kobiety naukowczynie, a skuteczność jej produktów potwierdzają nie tylko badania, ale i osobiste doświadczenia aktorki.

Nowa twarz Yonelle będzie obecna w kampaniach promocyjnych obejmujących przede wszystkim działania digitalowe oraz aktywność w mediach społecznościowych. Jak informuje marka, celem jest długofalowa współpraca, która ma być „otwartą historią”, a nie jednorazowym przedsięwzięciem. „Nasza współpraca wynika z głębokiego porozumienia – w podejściu do kobiecości, pielęgnacji i wartości” – podkreśla Katarzyna Tekień-Dźwierżyńska, dyrektorka marketingu Yonelle.

Anna Czartoryska-Niemczycka jest polską aktorką i piosenkarką, wywodzącą się z arystokratycznego rodu Czartoryskich. W dzieciństwie mieszkała w Holandii i Norwegii, gdzie jej ojciec pełnił funkcje dyplomatyczne. Po powrocie do Polski ukończyła I Społeczne Liceum Ogólnokształcące oraz Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Studiowała muzykologię na Uniwersytecie Warszawskim, a w 2009 roku ukończyła Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza. W latach 2009–2013 była aktorką Teatru Współczesnego w Warszawie, występując m.in. w spektaklach “To idzie młodość” i “Moulin Noir”. Szerszej publiczności znana jest z ról w serialach telewizyjnych, takich jak “Przystań”, “Życie nad rozlewiskiem” czy “Pensjonat nad rozlewiskiem”. 

Marka podkreśla, że współpraca z Anną Czartoryską-Niemczycką oparta jest na wspólnych wartościach: autentyczności, jakości i świadomym podejściu do piękna. Jak zaznacza aktorka, dojrzałość nie jest ograniczeniem, lecz siłą – to świadomość siebie, swoich potrzeb i atutów. Wszystkich zainteresowanych efektami współpracy Yonelle zachęca do śledzenia profili w mediach społecznościowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. kwiecień 2025 12:37