Teresa Jonas, prezes zarządu spółki Błysk i sieci DP Drogerie Polskie / fot. Błysk
Firma dystrybucyjna Błysk, już od maja tego roku, będzie kompletować zamówienia w swoich magazynach przy pomocy robotów. Pozwoli to na szybsze przygotowywanie produktów dla sklepów, wyeliminowanie pomyłek oraz optymalizację kosztów całego procesu. Teresa Jonas, prezes sieci DP Drogerie Polskie i firmy Błysk uważa, że rozwiązanie zapewni dystrybutorowi niezwykłą konkurencyjność przez kolejne lata. Firma wprowadza bowiem to innowacyjne rozwiązanie, jako pierwsza w branży.
O inwestycji firmy Błysk w nowoczesne rozwiązanie do kompletacji zamówień poinformowała Teresa Jonas, jej prezes, podczas wiosennych targów handlowych DP Drogerii Polskich.
Wszyscy widzimy, jak zmienia się rynek i jak ważne jest aby za tymi zmianami nadążać. Dlatego zdecydowaliśmy się na inwestycję w najnowocześniejszy system magazynowania produktów, który ruszy już w maju tego roku
– zdradziła Teresa Jonas, prezes sieci DP Drogerie Polskie i firmy Błysk.
Wyjaśniła, że w tej chwili trwa etap wdrażania systemu AutoStore. Po jego zakończeniu magazynowanie produktów i ich kompletacja dla sklepów odbywać się będzie automatycznie z udziałem robotów.
System nie jest tani, ale pozwoli nam na optymalizację. Koszty pracy rosną i będą rosnąć. Na to nie mamy wpływu. Możemy je jednak optymalizować, stosując najnowocześniejsze rozwiązania. Dodatkowo system pozwoli szybciej kompletować towar, a wszelkie pojawiające się dotychczas pomyłki zostaną wyeliminowane
– dodała.
Takich systemów w Europie jest kilkanaście, w Polsce zaledwie kilka. W branży kosmetycznej, Błysk będzie pierwszą firmą, która go wprowadzi.
Jesteśmy przekonani, że to rozwiązanie pozwoli nam na niezwykłą konkurencyjność przez kolejne lata
– zapewniła prezes Błysku.
Przypomniała, że w tym roku firma będzie obchodzić 33 lata funkcjonowania na polskim rynku. Obecnie jest jednym z czołowych dystrybutorów chemii gospodarczej i kosmetyków w Polsce. Oferuje produkty ponad 60 firm – zarówno międzynarodowych koncernów, jak i polskich producentów. Na jej asortyment składa się 12 tysięcy produktów rozmieszczonych na 10 tys. powierzchni magazynowej.
Jednak Błysk to nie tylko dystrybutor, ale także producent. Jego flagowe marki to pielęgnacyjna Yumi, Provocater z lakierami hybrydowymi oraz perfumeryjna Made in Lab.
To są produkty wyjątkowo dobrze ratujące i wciąż rozwijane. Od kilku lat pokazujemy je też na różnych targach, między innymi na największym tego typu branżowym wydarzeniu w Europie – bolońskim Cosmoprof. W planach mamy też kolejne brandy, które poszerzą naszą ofertę marek własnych
Robot Reflex w magazynach logistycznej firmy GXOfot. GXO
Humanoidalne roboty będą kompletowały zamówienia w magazynach GXO. To efekt podpisanej umowy międzynarodowego operatora logistyki kontraktowej ze startupem humanoidalnym Reflex Robotics.
Wielofunkcyjny humanoid Reflex może płynnie przechodzić między wykonywaniem różnych powtarzalnych zadań takich jak np.: przenoszenie pojemników, wspieranie rozwiązań automatyzacji, czy kompletacja produktów. Tak GXO opisuje zadania robota Reflex, który będzie pracował w magazynach tej globalnej firmy logistycznej.
Wdrożenie robotyki jest wynikiem umowy, którą GXO podpisało z Reflex Robotics – nowoczesnym startupem humanoidalnym. Wdrożenie ma charakter pilotażowy.
Robot Reflex osiąga zdolność operacyjną w ciągu 60 minut od wdrożenia i może stać się w pełni samodzielny po zademonstrowaniu danego procesu przez człowieka.
– Wiele się nauczyliśmy pracując na miejscu wraz z zespołem GXO i przyspieszyliśmy produkcję naszych robotów, aby wspierać procesy kompletacji i realizacji zamówień oraz podnosić jakość obsługi – stwierdził Ritesh Ragavender, dyrektor generalny Reflex Robotics.
Długoterminowym celem umowy jest wdrożenie robota Reflex na szeroką skalę w operacjach GXO. Logista twierdzi, że ma to zwiększyć przepustowość magazynów i „umożliwić pracownikom GXO wykonywanie bardziej satysfakcjonujących zadań”.
– Cieszymy się z możliwości współpracy z firmą Reflex w celu opracowania aplikacji dla jej robota Reflex do różnych zadań w naszych magazynach. Dzięki naszemu programowi inkubatora operacyjnego wdrażamy najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne, które tworzą nową wartość dla naszych klientów, naszej firmy i naszych pracowników – skomentował Adrian Stoch, dyrektor ds. automatyzacji w GXO
GXO wykorzystuje swój program „inkubatora operacyjnego” do współpracy z wiodącymi programistami i testowania najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych w magazynie stanowiącym laboratorium doświadczalne. Jak poinformowała firma, obecnie robot Reflex pilotażowo pracuje w magazynie, w którym prowadzona jest wielokanałowa obsługa zamówień dla sprzedawcy detalicznego z listy Fortune 100.
GXO działa w Europie Środkowej, która obejmuje Niemcy, Polskę, Czechy i Rumunię, od ponad 20 lat, obsługując klientów z branży e-commerce, mody, FMCG i DIY. Specjalizuje się w zaawansowanych rozwiązaniach i usługach logistycznych, takich jak: magazynowanie, przygotowanie zamówień, e-fulfilment, co-packing, zarządzanie zwrotami, zarządzanie naprawami oraz logistyka w kontrolowanej temperaturze, zarówno w obiektach dedykowanych, jak i współdzielonych. GXO zatrudnia obecnie około 4 tys. pracowników w ponad 30 lokalizacjach o łącznej powierzchni 800 tys. mkw. w regionie Europy Środkowej.
Maciej Szczurek, Business Development Manager, GXOfot. GXO
Czy tylko Gen Z? Logistyczne odpowiedzi na oczekiwania klientów branży kosmetycznej – to tytuł prelekcji, którą podczas najbliższego Forum Branży Kosmetycznej poprowadzi Maciej Szczurek, Business Development Manager w międzynarodowej firmie logistycznej GXO.
Już 24 października spotkamy się na 12. edycji Forum Branży Kosmetycznej. Sporo miejsca poświęcimy logistyce. To obszar, bez którego nie byłoby sprawnej obsługi handlu – kompetencje i zakres działań firm zmieniają się tak samo szybko jak zmieniają się oczekiwania konsumentów i cały rynek wraz z rozwojem technologii i rosnącym udziałem sprzedaży przez internet.
"Czy tylko Gen Z? Logistyczne odpowiedzi na oczekiwania klientów branży kosmetycznej" – prezentację pod tym tytułem podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024 poprowadzi Maciej Szczurek, Business Development Manager w międzynarodowej firmie logistycznej GXO.
Jaki będzie jej przekaz?
– Blisko 50 proc. konsumentów z pokolenia Z przyznaje, że dokładnie sprawdza produkty kosmetyczne przed zakupem stawiając na ich wartość i autentyczność. Dlatego marki muszą dostosować się do oczekiwań pokolenia obeznanego z nowymi technologiami i świadomego wyzwań środowiskowych. W ten sposób wskazane kwestie stają się istotne również dla pozostałych grup konsumentów spodziewających się że marki zapewnią im możliwość łatwych zakupów i ich zwrotów, spersonalizowaną ofertę oraz odpowiedzialność ekologiczną. Logistyka pozwala zaadresować wszystkie te trzy kwestie wspierając dynamiczny rozwój branży kosmetycznej, której wzrost szacowany jest na 6 proc. rocznie do wartości 580 mld USD w 2027 roku (McKinsey 2023 The State of Beauty) – mówi Maciej Szczurek.
GXO działa w Europie Środkowej, która obejmuje Niemcy, Polskę, Czechy i Rumunię, od ponad 20 lat, obsługując klientów z branży e-commerce, mody, FMCG i DIY. Specjalizuje się w zaawansowanych rozwiązaniach i usługach logistycznych, takich jak: magazynowanie, przygotowanie zamówień, e-fulfilment, co-packing, zarządzanie zwrotami, zarządzanie naprawami oraz logistyka w kontrolowanej temperaturze, zarówno w obiektach dedykowanych, jak i współdzielonych. GXO zatrudnia obecnie około 4 tys. pracowników w ponad 30 lokalizacjach o łącznej powierzchni 800 tys. mkw. w regionie Europy Środkowej.
Forum Branży Kosmetycznej to to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą.
Tegoroczne Forum odbędzie się 24 października w hotelu Arche Krakowska w Warszawie. Rejestracja: tutaj