StoryEditor
Hurt i dystrybucja
12.03.2024 16:41

Błysk wdraża system automatycznej kompletacji zamówień

Teresa Jonas, prezes zarządu spółki Błysk i sieci DP Drogerie Polskie / fot. Błysk
Firma dystrybucyjna Błysk, już od maja tego roku, będzie kompletować zamówienia w swoich magazynach przy pomocy robotów. Pozwoli to na szybsze przygotowywanie produktów dla sklepów, wyeliminowanie pomyłek oraz optymalizację kosztów całego procesu. Teresa Jonas, prezes sieci DP Drogerie Polskie i firmy Błysk uważa, że rozwiązanie zapewni dystrybutorowi niezwykłą konkurencyjność przez kolejne lata. Firma wprowadza bowiem to innowacyjne rozwiązanie, jako pierwsza w branży.

O inwestycji firmy Błysk w nowoczesne rozwiązanie do kompletacji zamówień poinformowała Teresa Jonas, jej prezes, podczas wiosennych targów handlowych DP Drogerii Polskich.

Czytaj też: W wiosennych targach DP Drogerii Polskich wzięło udział ponad 40 firm (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Wszyscy widzimy, jak zmienia się rynek i jak ważne jest aby za tymi zmianami nadążać. Dlatego zdecydowaliśmy się na inwestycję w najnowocześniejszy system magazynowania produktów, który ruszy już w maju tego roku

– zdradziła Teresa Jonas, prezes sieci DP Drogerie Polskie i firmy Błysk.

Wyjaśniła, że w tej chwili trwa etap wdrażania systemu AutoStore. Po jego zakończeniu magazynowanie produktów i ich kompletacja dla sklepów odbywać się będzie automatycznie z udziałem robotów.

System nie jest tani, ale pozwoli nam na optymalizację. Koszty pracy rosną i będą rosnąć. Na to nie mamy wpływu. Możemy je jednak optymalizować, stosując najnowocześniejsze rozwiązania. Dodatkowo system pozwoli szybciej kompletować towar, a wszelkie pojawiające się dotychczas pomyłki zostaną wyeliminowane

– dodała.

Takich systemów w Europie jest kilkanaście, w Polsce zaledwie kilka. W branży kosmetycznej, Błysk będzie pierwszą firmą, która go wprowadzi.

Jesteśmy przekonani, że to rozwiązanie pozwoli nam na niezwykłą konkurencyjność przez kolejne lata

– zapewniła prezes Błysku.

Przypomniała, że w tym roku firma będzie obchodzić 33 lata funkcjonowania na polskim rynku. Obecnie jest jednym z czołowych dystrybutorów chemii gospodarczej i kosmetyków w Polsce. Oferuje produkty ponad 60 firm – zarówno międzynarodowych koncernów, jak i polskich producentów. Na jej asortyment składa się 12 tysięcy produktów rozmieszczonych na 10 tys. powierzchni magazynowej.  

image
Teresa Jonas, prezes sieci DP Drogerie Polskie i firmy dystrybucyjnej Błysk zaprezentowała sytem AutoStore podczas wiosennych targów handlowych zorganizowanych przez obie firmy. Na zdjęciu także Leszek Szwajcowski, wiceprezes sieci DP Drogerie Polskie
wiadomoscikosmetyczne.pl

Jednak Błysk to nie tylko dystrybutor, ale także producent. Jego flagowe marki to pielęgnacyjna Yumi, Provocater z lakierami hybrydowymi oraz perfumeryjna Made in Lab.

To są produkty wyjątkowo dobrze ratujące i wciąż rozwijane. Od kilku lat pokazujemy je też na różnych targach, między innymi na największym tego typu branżowym wydarzeniu w Europie – bolońskim Cosmoprof. W planach mamy też kolejne brandy, które poszerzą naszą ofertę marek własnych

– zdradziła Teresa Jonas.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
25.06.2025 11:12
Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea
Migros zarzuca Beiersdorfowi narzucanie zbyt wysokich cen kosmetyków Nivea Beiersdorf

Szwajcarski urząd ds. konkurencji (COMCO) poinformował o wszczęciu dochodzenia, wymierzonego w niemiecki koncern Beiersdorf. Chodzi o zarzuty Migrosa (największej w Szwajcarii firmy detalicznej, będącej właścicielem sieci supermarketów) wobec niemieckiego producenta o zbyt wysokie ceny kosmetyków marki Nivea na szwajcarskim rynku.

W swoim oświadczeniu urząd uznał, że Beiersdorf odmawia Migrosowi możliwości zakupu produktów marki Nivea na takich samych warunkach, na jakich są one dostępne w innych krajach – dowiedział się Reuters.

COMCO analizuje między innymi, czy Beiersdorf ma porównywalną siłę rynkową do Migros

image
Shutterstock

– Jeśli okaże się że tak jest, zajmie się zbadaniem, czy Beiersdorf nadużywa tej pozycji, pobierając od Migrosa wyższe ceny za te same produkty Nivea, niż porównywalni sprzedawcy detaliczni za granicą – poinformował urząd. 

Beiersdorf oświadczył, że zarzuty te są dla koncernu niezrozumiałe i że będzie współpracować z COMCO, aby pomóc w wyjaśnieniu problemu. “Zgodność z przepisami, a w szczególności z prawem antymonopolowym, ma dla Beiersdorf najwyższy priorytet – podała niemiecka firma w swoim oświadczeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
11.06.2025 07:51
Zmiany w Grupie Eurocash. Janusz Kulik przejmuje zarządzanie segmentem detalicznym
Wcześniej Janusz Kulik związany był z takimi spółkami, jak Carrefour Polska i Makro Cash&Carry Polskamat.pras.

Janusz Kulik, menedżer z międzynarodowym doświadczeniem w zarządzaniu sieciami handlowymi, z dniem 13 czerwca przejmie zarządzanie segmentem detalicznym w Grupie Eurocash, w tym kluczową siecią franczyzową Delikatesy Centrum. Zastąpi Dariusza Stolarczyka, który 10 czerwca 2025, ze skutkiem na 30 czerwca 2025, złożył rezygnację z pełnienia funkcji członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych.

Janusz Kulik to ceniony lider z prawie 30-letnim doświadczeniem w strategicznej transformacji i dynamicznym rozwoju firm handlowych na rynkach europejskich. Przez blisko dwie dekady był związany z Grupą Rewe, trzecim największym detalistą w Europie, w której Zarządzie zasiadał w latach 2009-2021. Był kluczową postacią w opracowywaniu i wdrażaniu nowej strategii dla regionu CEE, innowacyjnych koncepcji sklepów oraz realizacji projektów fuzji i przejęć. Odegrał również istotną rolę w tworzeniu nowej struktury organizacyjnej oraz w opracowaniu i implementacji strategii cyfryzacji, obejmującej zarówno procesy sklepowe, jak i rozwój e-commerce. 

Wcześniej Janusz Kulik związany był z takimi spółkami, jak Carrefour Polska i Makro Cash&Carry Polska. W ostatnich latach doradzał wiodącym funduszom inwestycyjnym oraz pełnił funkcje doradcze i coachingowe dla zarządów spółek w Niemczech, Austrii i Polsce.

Od ponad dwóch lat Janusz Kulik wspierał Grupę Eurocash jako doradca zarządu, koncentrując się na obszarze detalicznym i sieci Delikatesy Centrum. Przejmując teraz bezpośrednie zarządzanie tym segmentem, będzie odpowiadał za jego dalszy rozwój i transformację.

Międzynarodowe doświadczenie Janusza Kulika w budowaniu silnych sieci detalicznych, takich jak Rewe czy Billa, które odnoszą sukcesy na wielu rynkach Europy, to ogromna wartość dla naszej organizacji. Jestem przekonany, że w tej części Europy trudno o lepszego eksperta od segmentu supermarketów – zna rynek, rozumie specyfikę franczyzy i potrafi przekuwać strategię w konkretne wyniki. Cieszę się, że dołącza do naszego zespołu i wierzę, że pod jego kierunkiem Delikatesy Centrum staną się najlepszą siecią supermarketów proximity w Polsce. Cały zarząd Grupy Eurocash wierzy w ten model i jego przyszłość – podkreśla Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Dariusz Stolarczyk był związany z Grupą Eurocash od 2018 roku, początkowo jako prezes zarządu Eurocash Serwis, z sukcesem kierował rozwojem spółki, zapewniając jej stabilny wzrost i bardzo dobre wyniki finansowe. Od lutego 2022 roku pełnił funkcję członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych odpowiadając za cały segment detaliczny, w tym sieć Delikatesy Centrum. Wcześniej związany był m.in. z Eton Park Fund, Asseco Poland, Globe Trade Centre, NFI EMPIK Media & Fashion czy Accenture.

Bardzo dziękuję Dariuszowi Stolarczykowi za jego wkład i oddanie Grupie Eurocash w ostatnich latach. Wspólnie z całym Zarządem życzymy mu wszystkiego dobrego i wielu sukcesów w realizacji kolejnych zawodowych wyzwań – dodaje Paweł Surówka.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, właścicielem lidera rynku e-grocery Frisco.pl, partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych. Zarządza rozbudowaną strukturą sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Drogerie Koliber. Z ponad 15,5 tys. placówek Grupa Eurocash, zgodnie z analizą Deloitte, jest największym franczyzodawcą w Polsce, co czyni kluczowym partnerem rozwoju dla tysięcy lokalnych przedsiębiorców. Z liczbą ponad 19 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w czołówce największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. 

Zobacz też:

Świętowaliśmy 25-lecie Drogerii Koliber!

Klaudia Rudewicz, Ambra, Eurocash: Nie mamy w magazynach wszystkiego, co pojawia się na rynku, bo nie o to w tym biznesie chodzi

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. lipiec 2025 01:18