StoryEditor
Drogerie
12.03.2024 13:00

W wiosennych targach DP Drogerii Polskich wzięło udział ponad 40 firm

Targi handlowe DP Drogerii Poslkich i firmy Błysk tradycynie juz odbywają się w Hotelu Gołębiewski w Wiśle
Targi handlowe DP Drogerii Poslkich i firmy Błysk tradycynie juz odbywają się w Hotelu Gołębiewski w Wiśle / wiadomoscikosmetyczne.pl
Targi handlowe DP Drogerii Poslkich i firmy Błysk tradycynie juz odbywają się w Hotelu Gołębiewski w Wiśle
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
Targi handlowe DP Drogerii Poslkich i firmy Błysk tradycynie juz odbywają się w Hotelu Gołębiewski w Wiśle
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
Targi handlowe DP Drogerii Poslkich i firmy Błysk tradycynie juz odbywają się w Hotelu Gołębiewski w Wiśle
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
Targi handlowe DP Drogerii Poslkich i firmy Błysk tradycynie juz odbywają się w Hotelu Gołębiewski w Wiśle
Targi handlowe DP Drogerii Poslkich i firmy Błysk tradycynie juz odbywają się w Hotelu Gołębiewski w Wiśle
Targi handlowe DP Drogerii Poslkich i firmy Błysk tradycynie juz odbywają się w Hotelu Gołębiewski w Wiśle
Targi handlowe DP Drogerii Poslkich i firmy Błysk tradycynie juz odbywają się w Hotelu Gołębiewski w Wiśle
Gallery
W wiosennych targach DP Drogerii Polskich wzięło udział ponad 40 producentów. Swoją ofertę prezentowały też marki własne dystrybutora i organizatora sieci – firmy Błysk.

Wiosenne targi handlowe DP Drogerii Polskich i firmy Błysk odbyły się 7 marca w hotelu Gołębiewski w Wiśle. Podczas części konferencyjnej Jagoda Byczko, kosmetolog i szefowa sprzedaży w Sense and Body zaprezentowała obszerną ofertę dystrybutora, w tym nowe marki farb do włosów – Punky Colour oraz produktów pielęgnacyjne cery trądzikowej i skłonnej do wyprysków – Bye Bye Blemish.

image
wiadomoscikosmetyczne.pl

Swoje nowe podejście do oferty zaprezentowała też firma Sylveco. Piotr Dutka, dyrektor ds. sprzedaży przyznał, że producent ma wiele do nadrobienia w relacjach z handlem tradycyjnym, zaprezentował nowości oraz zapowiedział zwiększenie liczebności i aktywności mobilnych handlowców (więcej na ten temat już niebawem na portalu wiadomoscikosmetyczne.pl).

image
wiadomoscikosmetyczne.pl

Na koniec Hanna Kryvda ze Staleksu zaprezentowała możliwości produkcyjne zakładów firmy – polskiego zlokalizowanego w Radomiu oraz ukraińskiego umiejscowionego w mieście Winnica (pierwszy zakład w Charkowie w tej chwili nie pracuje). Zapowiedziała też, że firma, która funkcjonuje na rynku od 28 lat i wysyła swoje produkty do 90 krajów, pragnie wejść ze swoją ofertą akcesoriów do manicure i pedicure do konsumenta domowego, zachowując przy tym jakość profesjonalnych produktów.  

image
wiadomoscikosmetyczne.pl

Przedstawiciele drogerii zrzeszonych w sieci DP Drogerie Polskie wzięli następnie udział w targach, podczas których swoją ofertę, nowości oraz specjalne promocje przygotowane na tę okazję prezentowało ponad 40 producentów i dystrybutorów.

Także firma Błysk, dystrybutor i operator sieci DP Drogerie Polskie pokazała swoje marki, w tym tak kluczowe jak Yumi, Provocater czy Made in Lab (ich produkcją i marketingiem zajmuje się spółka Selected).

Wiosenne targi handlowe DP Drogerii Polskich i firmy Błysk były objęte patronatem medialnym portalu wiadomocikosmetycze.pl

 

DP Drogerie Polskie to franczyzowa sieć zrzeszająca blisko 300 sklepów. W jej ramach działają też Drogerie Visage – sklepy własne właścicieli sieci. 

Błysk jest jednym z czołowych dystrybutorów kosmetyków i chemii gospodarczej w Polsce i oficjalnym dystrybutorem ponad 60 firm. Firma zatrudnia ponad 200 osób, w tym 40 przedstawicieli handlowych. Dostarcza towar do ponad 2 tys. odbiorców, w tym do największych sieci drogeryjnych w Polsce. Ma w ofercie 12 tys. produktów i dysponuje ponad 10 tys. powierzchni magazynowej.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 15:35
Walgreens Boots Alliance poprawia wyniki szykując się do przejęcia za 10 mld dolarów
Sycamore Partners planuje przejąć WGA do końca roku.Walgreens Boots Alliance

Walgreens Boots Alliance, jedna z największych sieci aptek w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła lepsze od oczekiwań wyniki za trzeci kwartał roku obrotowego. Przychody z amerykańskich aptek wyniosły 30,71 miliarda dolarów, co przekroczyło prognozy analityków zakładające 29,01 miliarda dolarów.

Sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła o 10,3 proc., a skorygowany zysk na akcję osiągnął poziom 38 centów wobec spodziewanych 34 centów. Na poprawę wyników wpłynęły przede wszystkim duże cięcia kosztów oraz zamykanie nierentownych placówek. Te działania wpisują się w szeroko zakrojoną strategię naprawczą, wprowadzoną przez nowego prezesa Tima Wentwortha. Zakłada ona m.in. redukcję kosztów operacyjnych o 1 miliard dolarów, zmiany w strukturach zarządzania oraz likwidację tysięcy nierentownych aptek. Działania te mają przygotować spółkę na przejęcie przez fundusz private equity Sycamore Partners, który planuje wykupić firmę do końca 2025 roku za kwotę 10 miliardów dolarów i wycofać ją z giełdy.

Pomimo pozytywnych sygnałów finansowych, Walgreens mierzy się z poważnymi wyzwaniami strategicznymi. Firma w ostatnich latach zbyt mocno skoncentrowała się na działalności aptecznej, podczas gdy konkurenci, tacy jak CVS czy UnitedHealth, rozwijają również segmenty usług zdrowotnych i ubezpieczeń. Dodatkowo, rosnąca presja cenowa na rynku leków oraz silna konkurencja ze strony Amazonu i Walmartu utrudniają poprawę marż i wzrost zyskowności.

Znaczącym obciążeniem dla Walgreens okazała się również inwestycja w sieć klinik VillageMD, która w zeszłym roku przyniosła firmie stratę w wysokości 5,8 miliarda dolarów. Obecnie rozważane są różne strategiczne opcje dla tej inwestycji, w tym możliwość sprzedaży. Decyzje podjęte w nadchodzących miesiącach mogą przesądzić o dalszym kierunku rozwoju spółki po planowanym przejęciu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 09:10
Superdrug: nowe sklepy, promocje i lojalność klientów wpłynęły na dobre wyniki finansowe
Rzeczą, która przełożyła się na dobre wyniki finansowe Superdrug, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen w sklepachfot. shutterstock/Brookgardener

Brytyjska sieć Superdrug przedstawiła swoje sprawozdanie finansowe za rok 2024. Wykazało ono, że firma w pełni wykorzystuje dynamikę rynku kosmetycznego, a podejmowane inicjatywy i inwestycje przełożyły się na wzrost sprzedaży.

Sieć, mająca w ofercie artykuły kosmetyczne i zdrowotne, podała, że w 2024 roku przychody wzrosły do ​​1,634 mld funtów (wobec 1,528 mld funtów rok wcześniej), a zysk brutto wzrósł do 236,4 mln funtów (2023: 201,2 mln funtów). Zysk operacyjny wzrósł do 144,2 mln funtów (wobec 121,9 mln funtów), a zysk przed opodatkowaniem osiągnął 136,8 mln funtów. 

Ostatecznie zysk netto wyniósł 103,5 mln funtów (w porównaniu z 83,2 mln funtów).

Zarząd Superdrug wskazał, że obecna dekada jest trudna dla brytyjskiego sektora detalicznego, ale Superdrug wydaje się być jedną z sieci, która wychodzi z sytuacji obronną ręką.  W 2023 roku sprzedaż wzrosła o prawie 12 proc., a w 2024 roku o 7 proc. – pomimo spadku ilości klientów w sklepach.

Superdrug okazał się odporny na tę sytuację, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż w kanale tradycyjnym, jak i internetowym. 

Sieć uruchomiła w ciągu ostatniego roku wiele nowych sklepów stacjonarnych, konsekwentnie utrzymując swoje plany w tym zakresie. W 2023 roku Superdrug uruchomił 14 nowych punktów sprzedaży, a w roku ubiegłym – doszło kolejnych 13 sklepów. Istotna była również troska o istniejące sklepy sieci, które modernizowano i rozbudowywano. Plany na ten rok również są ambitne: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Dla Superdrug ważna była też działalność prowadzona w kanale sprzedaży online – w zeszłym roku sieć dokonała wielu usprawnień w zakresie obsługi użytkownika strony www, uruchomiono też nową wersję aplikacji i dodano nowe opcje dostawy/odbioru towaru przez klienta.

Rzeczą, która przełożyła się również na dobre wyniki finansowe sieci, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen. Było to pozytywnie odebrane przez klientów, dotkniętych trwającym kryzysem ekonomicznym – i wrażliwych na ceny bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. 

Zdaniem sieci, ważną rolę odegrały też oferty cenowe dla osób, które przystąpiły do programu lojalnościowego. Oprócz standardowych promocji dostępnych dla wszystkich klientów, ​​ceny promocyjne pomogły zwiększyć częstotliwość wizyt i lojalność konsumentów..

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2025 08:04