StoryEditor
Producenci
30.01.2020 00:00

Golden Rose nie przewiduje spowolnienia dynamiki w kolorówce 

W segmencie produktów nisko półkowych jeszcze wiele jest do zrobienia. Wciąż mamy mnóstwo pomysłów na to, by zaproponować konsumentów innowacje i  wzmocnić swoją przewagę konkurencyjną. Dlatego uważam, że dynamika w produktach makijażowych naszego ekonomicznego segmentu będzie się utrzymywała – mówi Marta Łucka-Lach, manager ds. marketing i PR, Golden Rose.

Marka Golden Rose na 2020 rok zapowiada nowe formuły, opakowania, zapachy – tak by sprostać coraz większym oczekiwaniom klientek w stosunku do produktów makijażowych.

– Takie marki jak nasza, z segmentu produktów ekonomicznych, stawiają przed sobą wyzwanie, by to, co jeszcze do niedawna oferowały marki selektywne, sprowadzić do półki produktów szeroko dostępnych – twierdzi Marta Łucka-Lach,  manager ds. marketing i PR, Golden Rose

Przedstawicielka firmy zdradza, że konsumentki wciąż kupują dużo. Robiąc zakupy na stoiskach marki czy pisząc poprzez media społecznościowe, przyznają, że dana pomadka się sprawdziła, wiec mają ją w 20 wersjach kolorystycznych. Gotowość do zakupów widać też na targach.

– Dziewczyny nie wychodzą z nich z kilkoma wypatrzonymi produktami, tylko z całymi torbami kosmetyków. Użytkowniczki kolorówki mają potrzebę posiadania rożnych rzeczy i jak na razie nie widać, aby miały zacząć się ograniczać. Dlatego nie sądzę, aby rynek zmierzał w stronę spowolnienia.  Wprost przeciwnie. Tym bardziej, że obecnie wiedza na temat produktów i sposobów ich używania jest na tyle dostępna, że konsumentki nie boją się nowinek, są gotowe wypróbować produkty, z którymi nie mały wcześniej do czynienia – mówi Marta Łucka-Lach.

Firma, jak co roku, szykuje więc wiele nowości.

– Nowości są potrzebne, żeby pokazać, że marka się rozwija i że jest na bieżąco z trendami. Trzeba też umiejętnie je zaprezentować. U nas bardzo dobrze sprawdza się dokładne pokazanie produktu. W mediach społecznościowych publikujemy zbliżenia na opakowanie, aplikator, fakturę czy iskrzące się drobinki. Robimy też swatche, które pokazują jak wygląda dany produkt po aplikacji i jakie ma wersje kolorystyczne. To szczególnie ważnie dla klientek dokonujących zamówień przez internet – zdradza przedstawicielka dystrybutora marki.

Zmienia się natomiast dynamika sprzedaży poszczególnych grup asortymentowych w Golden Rose. Już nie lakiery do paznokci są tym produktem, który sprzedaje się najlepiej. Ich pozycję najpierw zajęły pomadki i produkty do brwi. A teraz – choć pomadki trzymają się bardzo mocno i kategoria wciąż jest rozbudowywana (np. o wegańskie formuły) – klientki coraz mocniej przekonują się do segmentu podkładów i pudrów.

– Bardzo nas to cieszy, bo podkłady i pudry to kosmetyki, od których klientki oczekują bardzo wiele. To  naprawdę dobra wiadomość, że zyskaliśmy ich zaufanie w tym wymagającym segmencie – podsumowuje Marta Łucka-Lach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.12.2025 10:16
Jane Lauder wyprzedaje akcje Estée Lauder – co z przyszłością luksusowego giganta?
fot. Shutterstockfot. Shutterstock

W dniu 26 listopada 2025 r. Jane Lauder, dyrektorka oraz 10-proc. właścicielka Estée Lauder Companies Inc., sprzedała 17 840 akcji klasy A o łącznej wartości 1,68 mln dolarów. Cena transakcyjna mieściła się w przedziale od 94,35 do 94,52 dolarów za sztukę, co było zbliżone do bieżącej ceny rynkowej wynoszącej 94,79 dolarów. Według danych InvestingPro kurs spółki wzrósł w ciągu ostatnich sześciu miesięcy o 41,6 proc., a sama firma pozostaje lekko niedowartościowana względem szacowanej „Fair Value”.

Tego samego dnia Jane Lauder wykonała także opcje na zakup 17 840 akcji Estée Lauder po cenie 89,47 dolarów za sztukę, co dało łączną wartość nabycia 1 596 144 dolarów. Po przeprowadzeniu obu operacji inwestorka posiada bezpośrednio 58 763 akcje spółki. Estée Lauder, której to firmy kapitalizacja rynkowa wynosi 34,18 mld dolarów, utrzymuje nieprzerwaną wypłatę dywidend od 30 lat, co podkreśla jej stabilną pozycję finansową mimo trudniejszych ostatnich okresów.

Spółka może pochwalić się również silnymi wynikami operacyjnymi – marża brutto wynosi 74,17 proc., a 13 analityków podwyższyło prognozy dotyczące nadchodzących wyników finansowych. Dane te wpisują się w ostatnią poprawę nastrojów wokół firmy, choć na rynku pojawiają się także sygnały ostrożności. Według InvestingPro szerzej omawiane wskaźniki i prognozy znajdują się w najnowszym raporcie Pro Research.

W ostatnich tygodniach Estée Lauder znalazła się także na celowniku analityków z Rothschild Redburn, którzy obniżyli rekomendację z Neutral do Sell. W uzasadnieniu wskazano na obawy dotyczące tempa odbudowy marż w trakcie wdrażania strategii „Beauty Reimagined” prowadzonej przez CEO Stéphane’a de La Faverie. Jednocześnie spółka ogłosiła pierwszą inwestycję w Ameryce Łacińskiej – zakup mniejszościowego udziału w meksykańskiej marce perfum XINÚ poprzez dział New Incubation Ventures.

Na rynku akcji dodatkowe poruszenie wywołała informacja, że rodzina Lauderów planuje publiczną sprzedaż ponad 11,3 mln akcji Estée Lauder klasy A. Pakiet ma zostać zaoferowany w cenie 90 dolarów. za sztukę, a celem transakcji jest pokrycie podatków, długów i kosztów związanych z zarządzaniem majątkiem po Leonardzie A. Lauderze. Firma nie sprzeda własnych akcji ani nie otrzyma żadnych środków z tej emisji, jednak skala transakcji podkreśla znaczące zmiany właścicielskie zachodzące obecnie w koncernie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 11:56