27 czerwca 2022
Sieć DP Drogerie Polskie obchodzi w tym roku 12-lecie istnienia. To jedna z najdłużej działających na rynku drogeryjnych sieci franczyzowych, która zrzesza blisko 300...
24 czerwca 2022
23 czerwca 2022
22 czerwca 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
OnlyBio zaprezontowała innowacyjną aplikację mobilną, która umożliwia zbudowanie i zaplanowanie indywidualnego programu pielęgnacji włosów. OnlyBio Stories to...
Ostatnie wyniki badania NPD pokazują, że kobiety, przynajmniej te w Stanach Zjednoczonych wróciły do swoich dawnych nawyków związanych z makijażem – a nawet...
31 maja 2022
– Francuska grupa kosmetyczna L'Oréal jak dotąd nie widzi żadnego wpływu inflacji na zakupy produktów kosmetycznych – powiedział wczoraj...
30 maja 2022
18 maja 2022
4 maja 2022
2 maja 2022
FINANSE
12 listopada 2021, 11:05
wiadomoscikosmetyczne.pl
Carsten Knobel, prezes zarządu Henkel: Utrzymuje się wysoka niepewność co do dalszego rozwoju pandemii i jej wpływu na konsumpcję i produkcję przemysłową. (fot. materiały prasowe)
Henkel podał wyniki za trzeci kwartał br. Cała Grupa uzyskała wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu organicznym o 3,5 proc, do ok. 5,1 mld euro, oraz w ujęciu nominalnym o 1,9 proc. Natomiast przychody ze sprzedaży kosmetyków spadły w ujęciu organicznym o 3 proc i w nominalnym o 6,5 proc., do 934 mln euro.
Grupa Henkel w III kw. 2021 r. zwiększyła przychody ze sprzedaży. W ujęciu organicznym wzrosły one o 3,5 proc., do ok. 5,1 mld euro, oraz w ujęciu nominalnym o 1,9 proc. Za znaczący wzrost sprzedaży w trzecim kwartale odpowiada przede wszystkim sektor biznesowy Adhesive Technologies (kleje budowlane i konsumenckie oraz kleje i technologie dla przemysłu).
Sektory biznesowe Beauty Care (kosmetyki) oraz Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) odnotowały zróżnicowane wyniki. W sektorze Beauty Care (kosmetyki) wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym (- 3 proc.) był w trzecim kwartale niższy niż w roku ubiegłym ze względu na utrzymującą się ujemną dynamikę sprzedaży w kategorii Body Care (kosmetyki do pielęgnacji ciała), wynikającą ze znacznego pogorszenia sytuacji na rynkach.
Z kolei sektor produktów profesjonalnych odnotował silny wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym w porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku. W ujęciu organicznym jest to wzrost na poziomie 2 proc. w ujęciu organicznym i spadek -0,8 proc. w ujęciu nominalnym.
– Skutki globalnego kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa, niezwykle napięta sytuacja na rynkach surowcowych oraz zakłócenia w funkcjonowaniu globalnych łańcuchów dostaw nadal silnie oddziaływały na nasze otoczenie rynkowe w trzecim kwartale. Mimo to Henkel osiągnął dobre wyniki działalności. W porównaniu z danymi sprzed kryzysu (za trzeci kwartał 2019 r.), tegoroczny rozwój biznesu wskazuje na średnioroczne tempo wzrostu w ujęciu organicznym na poziomie 3,7 proc. Wszystkie sektory biznesowe wypracowały wyniki powyżej poziomów, jakie notowały przed kryzysem. Ważnymi czynnikami wzrostu były udane innowacje, szczególnie w zakresie zrównoważonego rozwoju, oraz dalsze rozwijanie działalności w kanałach digital – skomentował Carsten Knobel, prezes zarządu Henkel.
Odnosząc się do kolejnych miesięcy 2021 r., prezes Knobel powiedział: – Należy pamiętać o tym, że utrzymuje się wysoka niepewność co do dalszego rozwoju pandemii i jej wpływu na konsumpcję i produkcję przemysłową. W szczególności dalszy silny wzrost cen surowców i kosztów logistyki oddziałuje na gospodarkę w większym stopniu, niż wcześniej zakładano. Pracujemy intensywnie, podejmując szeroko zakrojone działania, by ograniczyć niekorzystny wpływ tych zjawisk na naszą działalność i rentowność.
– Bazując na dobrych wynikach sprzedaży osiągniętych przez nas w pierwszych dziewięciu miesiącach roku, potwierdzamy prognozę w zakresie wzrostu organicznego. Jednak z uwagi na dodatkowy negatywny wpływ nadal rosnących kosztów surowców i transportu, zaktualizowaliśmy prognozę skorygowanej marży EBIT i skorygowanego zysku na akcję. Obecnie oczekujemy, że wskaźniki te ukształtują się na poziomie bliskim dolnej granicy wcześniej prognozowanych przedziałów.
Na poziomie Grupy, Henkel nadal spodziewa się wzrostu sprzedaży w ujęciu organicznym w przedziale 6-8 proc. oraz skorygowanej rentowności sprzedaży (marża EBIT) na poziomie około 13,5 proc. W odniesieniu do skorygowanego zysku na akcję uprzywilejowaną (EPS) przy stałym kursie wymiany walut, Henkel spodziewa się obecnie wysokiego jednocyfrowego wzrostu.
Gigant kosmetyczny Henkel podjął dobrowolną decyzję o wycofaniu ze sprzedaży partii swoich
Wydaje się, że pandemia wreszcie odeszła z naszej codzienności. Wszyscy rzucili się w wir
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 92
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
15 czerwca 2022
26 maja 2022
22 kwietnia 2022