REKLAMAPPH - baner główny - lipiec 2019 r.

PRODUCENCI I MARKI

Eksport

RAPORTY I ANALIZY

 

23 kwietnia 2019, 11:38



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Hiszpania jest drugim co do wielkości eksporterem perfum, pozostając w tyle za Francją

Hiszpania jest drugim co do wielkości eksporterem perfum, pozostając w tyle za Francją

Przy wzroście o 2 proc. w ciągu ostatniego roku, konsumpcja perfum i kosmetyków w Hiszpanii wyniosła 6,954 mln euro, wynika z ostatniego raportu Hiszpańskiego Stowarzyszenia Kosmetycznego, Toaletowego i Perfumiarskiego STANPA. 

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (lipiec 2019)

Hiszpania jest piątym europejskim rynkiem konsumpcji perfum i kosmetyków, drugim co do wielkości eksporterem perfum na świecie po Francji.

Po + 3,5 proc. wzroście w 2016 roku a następnie wzroście o + 2,15 proc. w 2017 roku hiszpański rynek perfum i kosmetyków nadal osiąga bardzo dobre wyniki. Według danych opublikowanych ostatnio przez Hiszpańskie Stowarzyszenie Kosmetyczne, Toaletowe i Perfumiarskie (STANPA), sprzedaż perfum i kosmetyków wzrosła o + 2 proc. w 2018 roku.

Rynek hiszpański osiągnął poziom 6, 954 mln euro i tym samym plasuje się na piątym miejscu na europejskim rynku kosmetyków, a jego konsumpcja na osobę wynosi 150 euro rocznie, znacznie powyżej średniej europejskiej wynoszącej 137 euro na osobę rocznie.

Hiszpański eksport perfum, kosmetyków i olejków eterycznych również rośnie i osiągnął 4, 680 mln euro w 2018 roku. Eksportowe perfumy i kosmetyki (z wyłączeniem olejków eterycznych) osiągnęły 4,260 mln euro w 2018 roku co stanowi wzrost o + 10 proc. w porównaniu z 2017.

Hiszpania stała się tym samym drugim co do wielkości eksporterem perfum, pozostając w tyle za Francją, ale wyprzedzając Niemcy i Stany Zjednoczone. Eksport tej kategorii produktów osiągnął 1,820 mln euro, co stanowi 39 proc. całości.

Jednak Hiszpania umocniła swoją pozycję jako eksporter esencji i aromatów. Eksport olejków eterycznych wzrósł o + 8,4 proc. w 2018 roku do 420 mln euro. Oleje cytrusowe, takie jak grejpfrut, cytryna lub pomarańcza są liderami eksportu tego kraju w tej kategorii.

Produkty higieny osobistej i pielęgnacji skóry są głównymi kategoriami hiszpańskiego rynku środków higieny osobistej. Według STANPA kategorie te stanowią 52 proc. konsumpcji produktów kosmetycznych w kraju.

Z kolei sprzedaż produktów do pielęgnacji twarzy wzrosła o + 4 proc. w ciągu ostatniego roku. Łącznie 97 milionów sztuk takich kosmetyków zostało sprzedanych w 2018 roku w Hiszpanii.

Konsumpcja perfum stanowi 20 proc. całości przemysłu kosmetycznego w Hiszpanii i wzrosła o 4,6 proc. w 2018 roku. Dobre wyniki osiągnęła kategoria męskich perfum (+ 5 proc. w 2018 roku).

Znaczenie własnego wizerunku nabiera coraz większego znaczenia we współczesnym świecie, o czym świadczy wzrost sprzedaży kolorowych kosmetyków (w Hiszpanii + 5 proc.), osiągając obecnie udział w rynku na poziomie prawie 10 proc. Makijaż oczu wzrósł o + 7 proc. w 2018 roku, makijaż twarzy o + 5,5 proc. a szminki o + 4,7 proc.
 

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony