REKLAMAKonferencja Politechnika Wrocławska konferencja ISEO
Marka Huda Beauty, założona przez influencerkę Hudę Kattan, została oskarżona o stosowanie w swoich produktach do oczu zkazanych składników.

Marka Huda Beauty, założona przez influencerkę Hudę Kattan, została oskarżona o stosowanie w swoich produktach do oczu zkazanych składników. (fot. Shutterstock)

Huda Beauty zapłaci prawie 2 miliony dolarów za ugodę w dwuletnim procesie sądowym, w którym jej marka makijażowa została oskarżona o stosowanie niedozwolonych składników w paletach cieni do oczu Neon Obsessions – informuje portal Cosmetics Business.

Marka, założona przez influencerkę Hudę Kattan, została oskarżona o stosowanie w swoich produktach do oczu pigmentów zabronionych przez Food and Drug Administration (FDA).

Złożony w Stanach Zjednoczonych pozew wykazywał, że Huda Beauty zataiła użycie zakazanych składników przed konsumentami, ukrywając etykiety ostrzegawcze, w tym „nie przeznaczone do okolic oczu”, za zewnętrznym opakowaniem.

Wspomniane składniki to Red 6 (Ci 15850), Yellow 10 (Ci 47005), Red 22 (Ci 45380) i Red 28 (Ci 45410) zakazane ze względu na potencjalne właściwości podrażniające i barwiące.

Neon Obsessions został zapakowany w ten sam format, co inne palety cieni do powiek marki i wykorzystał do promocji zdjęcia Kattan używającej produktu jako cień do powiek.

W wyroku, początkowo rozstrzygniętym w październiku 2021 r., orzeczono, że Huda Beauty zapłaci 1,93 mln USD za rozwiązanie roszczeń i 1,2 mln USD opłat prawnych dla powodów.

Konsumenci, którzy kupili produkt, mogą zwrócić trzy produkty po pierwotnej cenie detalicznej 29 USD każdy.
Neon Obsessions nie jest już dostępny w USA, a Huda Beauty zgodziła się nie wprowadzać ponownie linii do kraju ani nie wprowadzać na rynek podobnego produktu.

Ta kolorowa kolekcja jest wymieniona jako „niedostępna” w sklepach w Wielkiej Brytanii, takich jak Culty Beauty i Selfridges. Sephora również nie sprzedaje już produktów z tej linii w Europie.

Przeczytaj również: Greenwashing niezgodny z prawem. Może się o tym przekonać popularna australijska marka

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony