REKLAMAPerły WK 2020 - Baner Główny (05-29.02.2020)

wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Karolina Kuklińska-Kosowicz, współwłaścicielka marki Yope

Karolina Kuklińska-Kosowicz, współwłaścicielka marki Yope (fot.wiadomoscikosmetyczne.pl/K.Bochner)

Niezależnie od rozporządzeń unijnych regulacje zawarte w Strategii Plastikowej już od dawna wprowadzamy w naszej firmie w życie. Redukcja ilości nowego plastiku wprowadzanego przez nas na rynek, ułatwianie recyklingu i zachęcanie do niego, to nasze standardowe działania. Za wszystkimi od dawna stoi myślenie o planecie - mówi Karolina Kuklińska-Kosowicz, współwłaścicielka marki Yope.

REKLAMA

Co my robimy?

Na małą skalę działamy w naszym warszawskim butiku, gdzie klienci mogą przyjść i w systemie refill uzupełnić opakowania po produktach nowym płynem albo kupić szklaną butelkę i ją napełnić na miejscu. Szykujemy też podobne rozwiązanie na szeroką skalę i już niebawem będziemy mogli się nim pochwalić. Te działania pozwalają na ponowne użycie opakowań, a tym samym na redukcję o sto procent potencjalnego zakupu kolejnych. To bardzo ważny dla nas projekt, który cieszy się ogromnym powodzeniem wśród klientów butiku. Wierzymy więc, że udostępnienie go szerszemu gronu odbiorców ma sens.

Na szeroką skalę ekologiczne rozwiązania wdrażamy w opakowaniach  – większość naszych butelek produkujemy już teraz z materiału pochodzącego z recyklingu tj. z RPET. Tam, gdzie to możliwe stosujemy opakowania z tak zwanego BIO-plastiku produkowanego z oleju z trzciny cukrowej.  Z BIO-folii są z kolei wykonane wszystkie nasze etykiety. Kremy sprzedajemy od początku w tubach aluminiowych, mamy dostępne produkty w doypackach i tę ofertę również rozszerzamy.

Czy to trudne i drogie?

Wdrażanie ekologicznych opakowań jest coraz łatwiejsze, ale nadal te rozwiązania są droższe oraz bardzo ograniczone. Producenci nie mają jeszcze dostępnej tak szerokiej gamy rozwiązań jak w opakowaniach standardowych, co bardzo utrudnia wybór i proces wdrażania nowych produktów w oryginalnym designie. Ale z roku na rok rynek jest coraz bardziej różnorodny, a też bezpośrednia praca z dostawcami, rozmawianie z nimi o takich rozwiązaniach i pokazywanie ich wagi, daje swoje efekty. Koszty tych zmian są oczywiście wliczone w cenę produktu, ale ten koszt w naszym przypadku jest rozłożony również na producenta. Uznajemy, że działania proekologiczne to element naszej misji.

Od czego warto zacząć wdrażanie ekologicznych rozwiązań?

Myślę, że teraz najistotniejsze jest myślenie o ekologii i zrównoważonych opakowaniach już na etapie kreowania marki. Każda firma wybiera rozwiązania na własną miarę, własny model biznesowy i klienta, do którego kieruje produkty. Poszukiwanie inspiracji i rozwiązań warto rozpocząć na międzynarodowych targach, takich jak Cosmoprof czy targach branży opakowań. Firmy pokazują tam swoje najbardziej nowatorskie projekty i produkty, z których można albo od razu skorzystać, albo przy okazji rozmawiać z nimi bezpośrednio o szytych na miarę rozwiązaniach. Czasami okazuje się, że rzeczy niemożliwe stają się w takim bezpośrednim kontakcie do wykonania.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony