REKLAMAPolpak Packaging - banner główny - 07.06. - 21.06

PRODUCENCI I MARKI

KONSUMENT i TRENDY

TRENDY

 

13 grudnia 2022, 11:00



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Karolina Szałas, senior analyst, PMR: inflacja wpływa na ceny produktów i na wartość rynku kosmetycznego. Ceny kosmetyków i produktów do higieny osobistej rosną jednak wolniej niż ceny na całym rynku

Karolina Szałas, senior analyst, PMR: inflacja wpływa na ceny produktów i na wartość rynku kosmetycznego. Ceny kosmetyków i produktów do higieny osobistej rosną jednak wolniej niż ceny na całym rynku (fot. materiały prasowe)

Według estymacji PMR, ceny w segmencie produktów do higieny osobistej i kosmetyków wzrosły w 2022 r. o około 8 proc. rok do roku, prawie o połowę mniej niż ceny ogółem. Również konsumenci najrzadziej deklarują oszczędności w tych kategoriach – komentuje dla wiadomoscikosmetyczne.pl Karolina Szałas, senior analyst w PMR Market Experts.

REKLAMAFBK_Belka w artykułach

Jednym z głównych czynników, który wpływa obecnie na rynek kosmetyczny i poziom wydatków konsumenckich na artykuły kosmetyczne jest inflacja. Wpływa pozytywnie na wartość rynku, która bezpośrednio rzutuje na ceny produktów, a zarazem na wzrost wartości nominalnej rynku kosmetycznego.

–  Według estymacji PMR, ceny w segmencie produktów do higieny osobistej i kosmetyków wzrosły w 2022 r. o około 8 proc. r/r, prawie o połowę mniej niż ceny ogółem – podkreśla Karolina Szałas, senior analyst w firmie badawczej PMR.

Zarazem wysoka inflacja wpływa na ograniczenia wydatków konsumenckich. Według badania PMR, zdecydowana większość Polaków kupujących w internecie (79 proc.) odpowiedziała, że inflacja jest powodem ograniczania zakupów. Jednak rynek kosmetyczny wychodzi z tej sytuacji obronną ręką.

– Kategoria kosmetyków i środków do higieny osobistej jest kategorią, w której najrzadziej deklarowane są oszczędności (7 proc.). Dodatkowo pozytywnie na rozwój rynku wpłynął wzrost liczby osób przebywających w Polsce (na skutek wzmożonej migracji uchodźców z Ukrainy), którzy są dodatkową grupą konsumentów na tym rynku – zaznacza Karolina Szałas. 

Czytaj także: Karolina Szałas, PMR: E-commerce będzie rósł, ale wolniej. Rynek wszedł w fazę dojrzałości

Czytaj także: Karolina Szałas, PMR: Rynek kosmetyków w Polsce wzrośnie wartościowo o 30 proc. do 2027 roku

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony