24 marca 2023
Sieć Hebe dotarła do Żywca, otwierając swoją pierwszą drogerie w tym mieście. Mieści się ona przy ul. Stefana Żeromskiego 6A. Na gości nowego sklepu czekają promocje na...
23 marca 2023
22 marca 2023
7 grudnia 2022
Handel korzysta z pracowników sezonowych – wskazują dane Tikrow, agencji pracy natychmiastowej. Aż 59 proc. rekrutacji prowadzonych pod koniec roku przypada na...
8 czerwca 2022
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
Koncern Persil zdecydował o dodaniu kodów AQR na opakowaniach kapsułek Persil. W ten sposób chce ułatwić zakupy oraz użytkowanie produktu przez osoby niewidome i...
20 marca 2023
Z najnowszego badania opinii społecznej wynika, że blisko 60 proc. Polaków myje zęby dwa razy dziennie, a niecałe 20 proc. robi to tylko raz. Z kolei ponad 11 proc....
17 marca 2023
13 marca 2023
10 marca 2023
14 marca 2023
O czym zazwyczaj zapominamy podczas pielęgnacji włosów i skóry głowy? O masażu, peelingowaniu skóry głowy i delikatnym rozczesywaniu włosów –...
9 marca 2023
20 lutego 2023
PRODUCENCI I MARKI
Biznes
KONSUMENT i TRENDY
WYWIADY I OPINIE
1 lutego 2023, 14:51
wiadomoscikosmetyczne.pl
Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands w Henkel Polska (fot. materiały prasowe/Dariusz Iwański)
Konsumenci wybierają obecnie marki, które znają, są mniej skłonni do eksperymentowania z nowościami – uważa Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands w Henkel Polska. Zarazem, jego zdaniem, ograniczanie wydatków przez konsumentów ma charakter przejściowy.
Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands w Henkel Polska, w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej" przyznał, że zmieniają się nawyki konsumentów pod wpływem niekorzystnego otoczenia ekonomicznego. W kategoriach kosmetycznych, pielęgnacji ciała zmiany te dotyczą marek, które wybierają Polacy. – O ile dotychczas konsumenci często eksperymentowali, próbowali nowych marek na przykład w segmencie premium, o tyle teraz widać mniej tego rodzaju eksperymentów, ludzie po prostu wybierają marki, które może są pozycjonowane nieco niżej, ale które znają i którym ufają. Chcą, żeby ich wybór, ich zakup był jak najbardziej bezpieczny – powiedział Kiril Marinov.
Co ciekawe, w czasach racjonalizacji wydatków i wybierania ekonomicznych opakowań – szef Henkel Consumer Brands – mówi o tendencji do kupowania przez konsumentów mniejszych opakowań środków czystości, np. środków do prania.
Według niego nadal ważne są dla konsumentów kwestie ochrony środowiska i wysiłek edukacyjny w tym zakresie przynosi owoce. – Wprawdzie ten temat z lekka w ostatnich miesiącach przycichł, ale jestem pewien, że z całą mocą powróci – stwierdza Kiril Marinov.
Uważa również, że obecne ograniczanie wydatków przez konsumentów ma charakter przejściowy, a kosmetyki i środki czystości nie należą jego zdaniem do koszyka codziennych zakupów, dlatego – jak mówi – „ewentualne ruchy cenowe nie stanowią odczuwalnego obciążenia dla domowych budżetów”.
Kiril Marinov od października 2022 r. jest dyrektorem zarządzającym połączonych działów – Beauty Care oraz Laundry&Home Care.
Czytaj także: Szymon Mordasiewicz, GfK: Spodziewamy się dalszego spadku wolumenu sprzedaży. To będzie rok pracy nad półką
Kiril Marinov, od 2018 r. dyrektor zarządzający działu Henkel Beauty Care w polskim oddziale
Wiodące trendy na rynku kosmetycznym. Nurt eko, zrównoważony rozwój, nowości,
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
8 lutego 2023
zdjęć: 17
16 grudnia 2022
zdjęć: 26
20 października 2022
zdjęć: 269
13 lipca 2022
zdjęć: 20
31 maja 2022
zdjęć: 92
24 lutego 2023
9 lutego 2023
25 stycznia 2023
27 grudnia 2022
23 grudnia 2022