StoryEditor
E-commerce
28.06.2022 00:00

Konsumenci chcą kupować stacjonarnie i online – marki muszą to łączyć

Konsumenci oczekują od marek, że umożliwią im płynne przemieszczanie się pomiędzy kanałami zakupowymi i będą pamiętać ich wybory zakupowe – wynika z najnowszego raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2022” zrealizowanego przez Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej. 

Swobodne przemieszczanie się pomiędzy kanałami sprzedaży to jedno z głównych oczekiwań współczesnych konsumentów. Chcą kupować produkty marki w sklepie stacjonarnym, jak i online. Mieć dostęp do sklepu online na komputerze i na urządzeniach mobilnych. Chcą móc zrobić zakupy online ale odebrać w sklepie. 

Wielokanałowości zakupów, swobodnego przemieszczania się pomiędzy kanałami sprzedaży oczekuje 1/3 polskich konsumentów – wynika z danych zebranych na potrzeby raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” przygotowanego przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej. W przypadku aplikacji mobilnych marek lub m-sklepów (kanał mobilny) najważniejszym wymaganiem jest utrzymanie koszyka zakupowego pomiędzy kanałami - istotne dla 17 proc. internautów, a 19 proc. e- i m-kupujących. 12 proc. oczekuje, że marka będzie utrzymywać informacje o ich wyborach i zakupach.  
 
Polacy również oczekują spójności pomiędzy tym, co marki oferują w internecie i w sklepach stacjonarnych, a także obsługi siebie jako konkretnego klienta z daną historią zakupową, niezależne od tego, w którym miejscu zrobili zakupy. Prawie połowa internautów (45 proc.), a ponad połowa e-kupujących (51 proc.) oczekuje możliwości zamówienia przez internet z dostawą do domu produktów znalezionych w sklepie stacjonarnym. 
Co 5. konsument oczekuje też, że sklep stacjonarny obsłuży jego karty lojalnościowe, z których korzysta w aplikacjach mobilnych lub e-sklepach. 

Ponad 20 proc. e- i m-klientów, a co 7. internauta oczekuje też, że w sklepach stacjonarnych zaczną obowiązywać liczne internetowe promocje, jak chociażby „czarny piątek”, ostatnio rozszerzony na „czarny tydzień”

Najbardziej na obsłudze przez sklepy stacjonarne omnikanałowości, czyli rozpoznaniu klienta niezależnie od kanału, zapamiętaniu jego historii zakupowej i obsłudze kart lojalnościowych zależy mężczyznom. Bardzo wymagający są także mieszkańcy miast dużych i największych, którym przed wszystkim zależy na opcji zamówienia przez internet produktów z dostawą do domu podczas wizyty w sklepie. Patrząc zaś na wiek badanych – małe wymagania mają jedynie najstarsi konsumenci, gdzie 43 proc. nie wskazało żadnego z zaproponowanych w badaniu elementów. Z kolei aż 63 proc. klientów w wieku <18 lat chce, aby w sklepach stacjonarnych obowiązywały wszelkie dostępne e- i m-promocje – czytamy w raporcie Omnicommerce. Kupuję wygodnie 2022.

 
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 10:40
Zalando podsumowało III kwartał: wzrosły zyski i ilość klientów
T. Schneider/Shutterstock

Opublikowane dziś wyniki Zalando za trzeci kwartał 2025 r. pokazują silny wzrost platformy, mającej obecnie ponad 61 mln klientów. W trzecim kwartale Zalando osiągnęło silny wzrost i podwyższyło rentowność, do czego przyczyniło się połączenie sił z platformą About You, jak również skuteczna realizacja strategii mających na celu zwiększenie zysków w obszarach B2C i B2B.

Strategiczne połączenie z pochodzącą z Hamburga firmą About You zostało sfinalizowane w lipcu. Dzięki temu Zalando jest w stanie obsłużyć większą liczbę klientów, mając przy nowe możliwości współpracy dla partnerów w całej Europie.

W trzecim kwartale Zalando utrzymało trend wzrostu rentowności zwiększając GMV o 21,6 proc. do 4,2 mld euro, a przychody o 26,5 proc. do 3 mld euro. Wyniki te były w dużej mierze efektem włączenia About You i bardzo dobrych wyników Zalando i About You.

image

Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

W segmencie B2B Zalando odnotowało znaczące sukcesy we współpracy z dużymi partnerami handlowymi, włączając w to rozszerzenie współpracy z brytyjskim Marks & Spencer. Prognoza na cały rok 2025 potwierdzona została w oparciu o dobre wyniki, osiągnięte od początku roku. 

Dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że połączenie sił z About You przyspieszyło realizację naszej strategii budowy ekosystemu, otwierając nowe możliwości rozwoju w całej Europie. To ważny krok w budowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla naszych klientów jak i partnerów. Widzimy dynamicznie rosnącą liczbę klientów, także w Polsce, którzy coraz częściej odkrywają naszą szeroką ofertę i wybierają spośród wielu propozycji – od mody, przez sport, po beauty. To właśnie ta różnorodność i lojalność klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają pozycję Zalando jako jednej z wiodących destynacji dla mody i lifestyle w Europie – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando. – Stawiamy klientów w centrum wszystkich decyzji, budując doświadczenie, które inspiruje i pomaga im wyrażać siebie. W Polsce przykładem takiego podejścia jest nasza współpraca z programem Top Model Polska, którego jesteśmy wyłącznym partnerem modowym. Dzięki temu stylizacje z programu są dostępne dla każdego – wprost na naszej platformie – dodaje Daniel Rogiński.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. listopad 2025 07:31