StoryEditor
Producenci
15.06.2021 00:00

L‘Oréal stawia na ekologię i solidarność społeczną. Został za to nagrodzony

Fabryka L’Oréal Warsaw Plant otrzymała globalną nagrodę Global Water Intelligence Awards. Stacja Recyklingu Wody została uznana za „Projekt Przemysłowy Roku”, jako najbardziej imponujące osiągnięcie techniczne i środowiskowe w dziedzinie wody przemysłowej i ścieków. Działania CSR koncernu docenił także tygodnik "Polityka".

Lokalnie, dobre praktyki L'Oréal w obszarze zrównoważonego rozwoju i zaangażowania społecznego zostały docenione w X edycji Listków CSR tygodnika „Polityka”. Za działania na rzecz efektywnego zarządzania wpływem na otoczenie, firmie przyznano Biały Listek CSR oraz wyróżnienie za wdrożony w czasie pandemii program solidarnościowy.

W odpowiedzi na coraz częstsze okresy suszy nawiedzające Polskę, podwarszawski zakład L’Oréal zdecydował się na inwestycję pozwalającą na zmniejszenie zużycia wody o połowę i ponowne jej wykorzystanie. Stację Recyklingu Wody L'Oréal Warsaw Plant i jej wykonawcę uhonorowano światową nagrodą Global Water Awards w kategorii „Projekt Przemysłowy Roku”

Celem globalnych nagród Global Water Intelligence, przyznawanych od 2006 roku, jest docenienie najważniejszych osiągnięć w międzynarodowym przemyśle wodnym podzielonym na kilka kategorii. Nagrodzone zostają firmy, podejmujące inicjatywy w sektorach wodnym, wodno-ściekowym oraz odsalania wody, dzięki którym branża sprawnie się rozwija poprzez poprawę wyników operacyjnych, wdrażanie innowacyjnych technologii oraz zrównoważony model finansowy.

Zdaniem organizatorów konkursu, oddana do użytku w 2020 roku instalacja stanowi najbardziej imponujące osiągnięcie techniczne i środowiskowe w dziedzinie wody przemysłowej i ścieków. Wyprodukowana czysta woda jest ponownie wykorzystywana w procesach produkcyjnych. Nagrodzony projekt Stacji Recyklingu Wody, inspirowany koncepcją „Water Loop factory”, będącej częścią strategii zrównoważonego rozwoju Grupy L’Oréal, udowadnia, że ślad środowiskowy związany z produkcją kosmetyków może być znacząco zmniejszony.

Ewa Urbaniak, dyrektorka fabryki L’Oréal Warsaw Plant komentuje:

- W L’Oréal jesteśmy zobowiązani do prowadzenia działań w zgodzie ze środowiskiem, w którym żyjemy oraz do spełniania potrzeb naszej planety. W naszej fabryce przyjęliśmy koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym. Każdego miesiąca powtórnie wykorzystujemy 3500 m3 wody (7.000.000 półlitrowych butelek wody) do naszych procesów produkcyjnych. Jesteśmy dumni, że wyznaczamy nowe standardy I inspirujemy świat do rozwiązywania problemów, związanych z wodą. L’Oréal Warsaw Plant pomaga nam w oszczędzaniu wyjątkowego zasobu, jakim jest woda.

L'Oréal Polska otrzymała także Biały Listek CSR tygodnika „Polityka”, wyróżnienie przyznane za wdrażanie najistotniejszych kategorii zarządczych rekomendowanych przez normę ISO 26000 oraz ciągłe doskonalenie swoich działań na rzecz efektywnego zarządzania wpływem na otoczenie. Już po raz dziesiąty tygodnik „Polityka” we współpracy z firmą doradczą Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu przeanalizował działania firm wspierające zrównoważony rozwój i zaangażowanie społeczne.

W tegorocznej edycji Listków CSR po raz pierwszy w historii ustanowiono dodatkową kategorię dla inicjatyw służących przeciwdziałaniu ekonomicznym i społecznym skutkom pandemii, czyli związane z Celami SDGs 3, 8 i 10. Wyróżnienie otrzymał Program Solidarnościowy na rzecz walki z koronawirusem realizowany przez L'Oréal w Polsce. Firma wspierała personel medyczny, partnerów biznesowych, pracowników i społeczność lokalną między innymi przekazując bezpłatnie żele do sanityzacji rąk i produkty pielęgnacyjne, a także organizując szkolenia i elastycznie zarządzając płatnościami.

Jak podkreśla Niels Westerbye Juhl, dyrektor generalny L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, pandemia była dla wszystkich próbą odpowiedzialności i pokazała znaczenie roli biznesu w walce ze skutkami kryzysu.

- W L'Oréal bardzo szybko wdrożyliśmy program solidarnościowy i nieśliśmy pomoc różnym grupom interesariuszy. W fabryce L’Oréal Warsaw Plant już w marcu ubiegłego roku rozpoczęliśmy produkcję żeli do sanityzacji rąk. Dzięki elastyczności, doświadczeniu i zaangażowaniu zespołu szybko dostosowaliśmy linie produkcyjne i wyprodukowaliśmy miliony opakowań żelu. Ponadto, jako wieloletni partner ok. 7000 fryzjerów i salonów fryzjerskich wspieraliśmy tę ogromną grupę, która nagle znalazła się w dramatycznej sytuacji i nadal odczuwa skutki pandemii. Już w marcu ub.r. zamroziliśmy płatności należne od salonów i fryzjerów współpracujących z markami w Polsce oraz od dystrybutorów – mówi prezes.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
11.06.2025 16:25
Mustela – 75 lat świadomej pielęgnacji opartej na bezpieczeństwie
Od 75 lat Mustela buduje coś więcej niż doskonałe produkty – tworzy markę z misją – mówi Jakub Puzicki, General Manager marki MustelaMustela mat.pras.

75 lat temu, w 1950 r. francuski farmaceuta Claude Guillon i przedsiębiorca Paul Berthomé stworzyli swój pierwszy produkt do pielęgnacji delikatnej skóry niemowląt, dając początek marce Mustela, która zrewolucjonizowała podejście do bezpieczeństwa i jakości w pielęgnacji dzieci, stając się światowym ekspertem w dziedzinie dermopielęgnacji.

Za kulisami innowacji – siła badań, know-how i eksperckiej wiedzy

Mustela to marka należąca do niezależnego, rodzinnego Laboratoires Expanscience, które od dekad inwestuje w badania nad skórą niemowląt, dzieci oraz kobiet w ciąży. Za każdą formułą stoi głęboka wiedza dermatologiczna, rozwijana przez lata – know-how, które dziś jest jednym z najmocniejszych atutów marki. To efekt pracy interdyscyplinarnego zespołu specjalistów, setek badań klinicznych i tysięcy testów przeprowadzanych z najwyższą starannością.

Dzięki autorskiemu programowi badawczemu EV.E.I.L.S., Mustela zgromadziła unikalną bazę wiedzy o fizjologii skóry najmłodszych oraz kobiet w ciąży. W praktyce oznacza to wykorzystanie zaawansowanych technologii, takich jak mikroskopia konfokalna czy biometrologia, by tworzyć formuły jak najbliższe naturalnym mechanizmom ochronnym skóry – skuteczne, a jednocześnie niezwykle łagodne. Każdy produkt, zanim trafi na rynek, przechodzi przez ponad 450 niezależnych testów i analiz: mikrobiologicznych, dermatologicznych, toksykologicznych oraz klinicznych.

Efekty tej strategii widać nie tylko w opiniach użytkowników, ale też w niezależnych rankingach. Mustela Essential Care została nagrodzona tytułem Kosmetyku Wszech Czasów 2025 przez społeczność Wizaz.pl – to wyróżnienie przyznawane wyłącznie produktom o potwierdzonej skuteczności i wysokim zaufaniu konsumentek. Z kolei emolient Stelatopia został wyróżniony przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA) jako produkt szczególnie rekomendowany w pielęgnacji skóry atopowej – co dodatkowo potwierdza ekspercką jakość i kliniczną skuteczność.

Przełomowe podejście – blisko rodziny i natury

W Musteli innowacja idzie w parze z odpowiedzialnością środowiskową. Mustela łączy zaawansowaną technologię z ekologicznym podejściem: formuły oparte na składnikach roślinnych, biodegradowalne receptury, aluminiowe tuby, redukcja plastiku i zużycia wody, wegańskie składy – to konkretne działania w duchu zrównoważonego rozwoju.

Od słów do czynów – wspierając rodziny każdego dnia

W świecie, w którym wiele marek goni za trendami i szybką uwagą, Mustela stawia na równowagę, autentyczność i odpowiedzialność. W ten sposób od 75 lat Mustela buduje coś więcej niż doskonałe produkty – tworzy markę z misją.

Z okazji 75-lecia życzę naszej firmie, żeby nigdy nie straciła tego, co najważniejsze – autentyczności, odwagi i troski o drugiego człowieka. Dziś, patrząc na naszą historię, czuję ogromną dumę, widząc, jak potrafimy łączyć rozwój z realnym zaangażowaniem w sprawy ludzi i świata. Chciałbym, aby te wartości – odwaga, odpowiedzialność, szacunek i zaufanie – nadal były naszym drogowskazem

– mówi Jakub Puzicki, General Manager marki Mustela.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
11.06.2025 16:09
Czy chińskie koncerny kosmetyczne zdyskontują potęgę L’Oreala?
W opinii analityków, nabywanie zagranicznych marek może pomóc chińskim firmom kosmetycznym zdywersyfikować źródła przychodów i zmniejszyć zależność od rynku krajowegoShutterstock

Niektóre z czołowych chińskich marek kosmetycznych, takie jak Proya i S‘Young, badają możliwości przejęć swoich mniejszych zagranicznych rywali, aby rozszerzyć swoje portfolio oraz powtórzyć sukces globalnych liderów, takich jak L‘Oreal lub Estée Lauder. Chiny mierzą się jednak nadal przy tym ze spadkiem wzrostu – zauważa Reuters.

Proya i S‘Young to chińskie koncerny, które odniosły znaczący sukces w kraju, choć są nadal stosunkowo nieznane na arenie międzynarodowej. Markom tym udało się nawet przejąć udziały w rynku od globalnych graczy. Jednak przedłużający się kryzys na rynku nieruchomości, a także obawy dotyczące wzrostu płac i bezpieczeństwa zatrudnienia osłabiły wydatki konsumentów w Chinach, co stawia nowe wyzwania dla dalszego wzrostu tego kraju.

Jak trafić do światowego kosmetycznego Top 10?

Hou Juncheng, założyciel Proya Cosmetics, potwierdził w maju, że 10-letni plan firmy zakłada znalezienie się w pierwszej dziesiątce na świecie, co wymagałoby rocznych przychodów w wysokości co najmniej 7 mld dolarów (50 mld juanów). Aby to zrobić, firma mająca siedzibę w Hangzhou planuje „przejąć kilka europejskich marek z historią i technologią”.

Proya specjalizuje się w kosmetykach do pielęgnacji skóry, opartych na badaniach naukowych, oferowanych w przystępnych cenach. Firma ta została pierwszym chińskim graczem na rynku kosmetycznym, który przekroczył 10 mld juanów rocznych przychodów w 2024 roku.

Dla porównania, japońskie Shiseido, zamykające aktualnie Top 10 największych koncernów kosmetycznych świata, zarobiło 6,9 mld dolarów. Lider rynku, czyli L‘Oreal, wygenerował ponad 45 mld dolarów przychodów w 2024 roku.

Dwóm innym czołowym graczom chińskiego rynku kosmetycznego – S‘Young i Ushopal – udało się już poczynić postępy w międzynarodowych przejęciach.

S‘Young stało się właścicielem francuskiej marki kosmetyków do pielęgnacji skóry Evidens de Beaute i amerykańskiej marki ReVive, podczas gdy Ushopal dodał do swojego portfolio francuską markę Payot (należy do niej m.in. brytyjska marka kosmetyków do pielęgnacji skóry ARgENTUM oraz francuska marka perfumeryjna Juliette has a gun). William Lau, partner w Ushopal, zapowiedział, że firma planuje nabywać jedną do dwóch nowych marek rocznie.

W co celują Chińczycy?

W opinii analityków, nabywanie zagranicznych marek może pomóc chińskim firmom kosmetycznym zdywersyfikować źródła przychodów i zmniejszyć zależność od rynku krajowego. Zauważają również, że w przeszłości podobne starania chińskich grup modowych nie spełniły pokładanych oczekiwań..

Jak szacuje Statista, rynek kosmetyków i pielęgnacji osobistej wygeneruje w 2025 roku globalny przychód w wysokości 677,19 mld dolarów w obliczu 41,78 mld dolarów w samych Chinach. 

Chińskie marki najprawdopodobniej będą celować w europejskie marki kosmetyków do pielęgnacji skóry, włosów oraz perfumeryjne, wyceniane na poniżej 500 mln dolarów.

W nadchodzących latach pojawi się duża chińska firma, która stanie się chińskim odpowiednikiem L‘Oreal, Estée Lauder, Shiseido lub Amorepacific – przewiduje Gregoire Grandchamp, współzałożyciel Next Beauty China, który doradzał chińskim grupom w zakresie globalnych transakcji.

image
Przejęcia od dawna stały się strategią wzrostu dla gigantów kosmetycznych
Shutterstock

Globalne fuzje i przejęcia „bardzo trudne”

Przejęcia od dawna stały się strategią wzrostu dla gigantów kosmetycznych. Zakup australijskiej marki Aesop za 2,5 mld dolarów w 2023 roku powiększyło portfolio L‘Oreal o markę kosmetyków naturalnych klasy premium, z kolei przejęcie Toma Forda przez Estee Lauder za 2,8 mld dolarów w 2022 roku pomogło powiększyć amerykańskiemu koncernowi asortyment luksusowych perfum. Z takiego schematu fuzji i przejęć chcą skorzystać chińskie marki kosmetyczne, jednak pojawiają się obawy co do ich zdolności do prowadzenia takich marek poza rodzimym rodzimym terytorium.

William Lau z Ushopal uważa, że wyzwania tego rodzaju nie dotyczą wyłącznie chińskich grup i przypomina przejęcie Drunk Elephant przez Shiseido czy zakup przez L‘Oreal niektórych chińskich marek.

Wskazuje, że globalne przejęcia są bardzo trudne, a część problemu stanowi fakt, że firmy często próbują umieścić marki na lokalnym gruncie zbyt szybko po zawarciu transakcji. – Jednym z powodów, dla których kupujesz markę, jest to, że jest ona niesamowita. Więc jeśli następnie zmienisz całe DNA tej marki, to jaki jest sens jej kupowania? – pyta Lau, cytowany przez Reutersa.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. czerwiec 2025 01:18