11 sierpnia 2022
W drogeriach Hebe w związku z rosnącym zainteresowaniem konsumentów pielęgnacją K-beauty, powiększa się oferta koreańskich kosmetyków i zabiegów...
10 sierpnia 2022
9 sierpnia 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
Marka produktów do pielęgnacji włosów Olaplex odnotowała w ciągu sześciu miesięcy 2022 roku wzrost sprzedaży netto o niemal 47 proc. Liczy też na dalsze wzrosty...
8 sierpnia 2022
8 na 10 konsumentów przywiązuje dużą wagę do tego, czy w produktach są wykorzystywane odzyskane surowce. Tyle samo życzyłoby sobie wyraźnego oznaczania produktów...
3 sierpnia 2022
29 lipca 2022
28 lipca 2022
Dorota Soszyńska, współwłaścicielka i dyrektor kreatywna jednej z największych polskich, rodzinnych firm kosmetycznych – Oceanic. Przyznaje, że kiedyś była...
5 sierpnia 2022
4 sierpnia 2022
PRODUCENCI I MARKI
Biznes
Analizy
RAPORTY I ANALIZY
1 lipca 2022, 15:08
wiadomoscikosmetyczne.pl
Rynek hoteli i SPA w okresie pandemii przeżył załamanie i nie odrobił strat (fot. shutterstock)
Rynek dóbr luksusowych odbił się po pandemii. W 2021 r. jego wartość wyniosła 30 mld zł. Konsumenci wydawali więcej, ale głównie na luksusowe samochody. Sprzedaż kosmetyków luksusowych jest na minusie, a najbardziej ucierpiała branża hoteli i SPA.
KPMG opublikowało nowy raport na temat rynku dóbr luksusowych porównując ich sprzedaż w latach 2019-2021. W 2021 r. osiągnął on wartość blisko 30 mld zł. Konsumenci wydawali na produkty i usługi luksusowe więcej niż przed pandemią, ale głównie na samochody z półki premium. W 2020 r. ten segment okazał się najbardziej odporny na skutki pandemii (25,3 proc. wzrost wartości do poziomu 20,5 mld zł). To także jedyny segment, na którym wartość sprzedaży przekroczyła już tę z 2019 roku – o 23,4 proc. Bardzo dobrze radzi sobie także segment alkoholi.
W innych segmentach rynku nie było już tak optymistycznie, choć np. odzież, biżuteria i zegarki niemal odrobiły straty sprzed pandemii.
W latach 2019-2020 wartość segmentu kosmetyków luksusowych spadła o 12,5 proc. W 2021 r. w porównaniu do 2020 urosła o 8,1 proc. Kosmetyki nie odrobiły więc całej straty z początku pandemii i wciąż wartość ich sprzedaży w 2021 r. była na minusie, choć mniejszym (-5,4 proc. w porównaniu do okresu sprzed pandemii).
W najgorszej sytuacji są ci, którzy działają na rynku luksusowych usług hotelarskich i SPA. W 2020 r. rynek ten stracił dwie trzecie swojej wartości, dlatego 13,1 proc. wzrost osiągnięty rok później nie jest imponujący. W 2021 r. segment był o ponad połowę mniejszy niż przed wybuchem pandemii, a jego wartość wyniosła 576 mln złotych.
– Branża luksusowa powoli odbudowuje przychody do poziomów sprzed pandemii. Jak na razie tylko segment samochodów marek premium i luksusowych przekroczył poziom z 2019 roku. Oprócz branży motoryzacyjnej najlepiej radzi sobie segment alkoholi, którego wartość w 2021 roku wyniosła 1,2 mld złotych i który prawdopodobnie już w 2022 roku osiągnie wartość sprzedaży sprzed załamania rynku – komentuje Tomasz Wiśniewski, partner, szef zespołu wycen w KPMG w Polsce.
– W znacznie gorszej sytuacji znajduje się segment luksusowych hoteli i SPA, który najboleśniej doświadczył obostrzeń w szczycie pandemii, a choć miniony rok przyniósł wzrost, przed branżą jeszcze długa droga do odrobienia strat. Wszelkie przewidywania o przyszłości obarczone są dozą ryzyka przede wszystkim ze względu na sytuację na Ukrainie, ogólną sytuację gospodarczą, a także ewentualną możliwość ponownego wprowadzenia obostrzeń w gospodarce, jeśli sytuacja epidemiczna w Polsce się pogorszy – dodaje Tomasz Wiśniewski.
Konsumenci coraz częściej wybierają droższe kosmetyki, ta tendencja jest szczególnie
Digitalizacja i zrównoważony rozwój napędzają inwestycje w branży dóbr
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
13 lipca 2022
zdjęć: 20
31 maja 2022
zdjęć: 92
12 maja 2022
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
15 lipca 2022
8 lipca 2022
28 czerwca 2022
15 czerwca 2022
26 maja 2022