StoryEditor
Producenci
17.05.2022 00:00

Maciej Stradomski, CMT Advisory, o fuzjach i przejęciach podczas 10. Forum Branży Kosmetycznej

Fuzje i przejęcia na rynku kosmetycznym. Jaką drogę wybrać w obliczu aktualnych wyzwań – to tytuł wykładu, który podczas 10. Forum Branży Kosmetycznej poprowadzi dr hab. Maciej Stradomski, prof. UEP, członek zarządu CMT Advisory. Forum odbędzie się już 24 maja w Warszawie w ramach Retail Trends 2022.

Kryzys zawsze wywołuje ruchy własnościowe wśród firm. W biznesie kosmetycznym rozpoczął się sezon na zakupy i przejęcia. Lokalne marki trafiają w ręce funduszy lub koncernów. Widać to na światowych rynkach i na naszym polskim. Niektóre firmy nie wytrzymują też tempa zmian i zamykają działalność. Czy biznes kosmetyczny już zaciągnął hamulec, czy rodzinne firmy boją się jutra?

Czytaj więcej: Fundusze i koncerny ruszyły na zakupy. Na celowniku lokalne marki kosmetyczne

Ta analiza stała się punktem wyjściowym do wykładu dr hab. Macieja Stradomskiego, członka zarządu firmy CMT Advisory zajmującej się m.in. doradztwem transakcyjnym, którego wysłuchają uczestnicy 10. Forum Branży Kosmetycznej. Forum odbędzie się już 24 maja w Warszawie w ramach wydarzenia Retail Trends 2022.

Maciej Stradomski jest doktorem habilitowanym finansów. Profesorem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, na którym przez lata pełnił rolę Kierownika Katedry Inwestycji i Rynków Kapitałowych. Przewodniczącym Rady Programowej Instytutu Biznesu Rodzinnego oraz członkiem zarządu w firmie doradczej CMT Advisory.

To także autor oraz recenzent licznych publikacji naukowych oraz prasowych z zakresu finansów przedsiębiorstw.

Specjalizuje się w dziedzinie transakcji fuzji i przejęć na rynku prywatnym, strategiach finansowych oraz nadzorze właścicielskim przedsiębiorstw. Prowa dzi liczne projekty z zakresu pozyskiwania finansowania oraz restrukturyzacji przedsiębiorstw. Przez kilkanaście lat związany był z bankowością i funduszem typu private equity. Pełni również rolę członka rad nadzorczych w licznych spółkach kapitałowych.

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B dla dostawców produktów i usług, łącząca producentów z handlem, a także dla wszystkich, którzy interesują się biznesem kosmetycznym, poświęcona najważniejszym wydarzeniom i trendom zachodzącym w branży kosmetycznej. Tegoroczna edycja Forum Branży Kosmetycznej oraz Kongres Rynku FMCG odbędą się już 24 maja w Warszawie w ramach wydarzenia Retail Trends 2022.

Kongresowi Retail Trends 2022 towarzyszyć będzie strefa start-upów powered by foodtech.ac, realizowana wspólnie z akceleratorem start-upów Foodtech.ac. Pokaźne grono młodych firm zaprezentuje swoje produkty i pomysły biznesowe. Strefa Start-upów to kolejny projekt będący odpowiedzią na aktualne trendy w branży spożywczej, w tym na gwałtowny wzrost wartości rynku roślinnych zamienników produktów zwierzęcych.

W dodatkowej sali ukraińskiej pojawią się przedstawiciele największych ogólnokrajowych i regionalnych sieci sklepów oraz stacji paliw działających w Ukrainie. Do Warszawy przyjadą m.in. przedstawiciele sieci Epicentr (DIY), Sim23 (convenience store), ATB, Fozzy Group, Welyka Kieszenia, Tor-Ba, KOLO, Nasz Kraj/SPAR i WOG, którzy są zainteresowani nawiązaniem bezpośredniego kontaktu z polskimi firmami – producentami i dystrybutorami działającymi w branży FMCG.

Sprzedaż wejściówek i rejestracja na Retail Trends trwa do 17 maja 2022.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 15:27