StoryEditor
Producenci
12.01.2018 00:00

Ministerstwo Dobrego Mydła jako pierwsza w Polsce marka kosmetyczna otrzymała europejski certyfikat V-Label

V-Label to europejski certyfikat jakości, który sygnuje ponad 10 tysięcy produktów w 39. krajach. Ministerstwo Dobrego Mydła jest pierwszą w Polsce marką kosmetyczną, której siedem produktów zostanie oznaczonych tym międzynarodowym symbolem, certyfikującym produkty i usługi przeznaczone dla wegan i wegetarian.

Ministerstwo Dobrego Mydła otrzymało certyfikat V-Label dla 6 produktów wegańskich: oleju kokosowego, oleju z nasion malin, oleju z opuncji figowej, oleju z orzechów laskowych, masła shea oraz oleju z pestek śliwki; oraz jednego produktu wegetariańskiego: balsam w sztyfcie Baobab. Licencja dla powyższych kosmetyków obowiązuje do 4 października 2018 r. Zasada jest, że V-Label wydawana jest na rok. Po roku produkty nią objęte podlegają kolejnej weryfikacji.

Ministerstwo Dobrego Mydła ubiega się także o certyfikaty dla wszystkich mydeł dostępnych o ofercie marki.

V-Label po raz pierwszy został zastosowany ponad 20 lat temu w Szwajcarii. Polscy producenci kosmetyków oraz produktów higienicznych o certyfikację mogą się ubiegać od kwietnia 2017 r. Znak jest gwarancją, że dany produkt został sprawdzony pod kątem obecności substancji pochodzenia zwierzęcego nie tylko w składzie produktu, lecz także w zastosowanych dodatkach, substancjach pomocniczych i składnikach wykorzystywanych na wszystkich etapach produkcji. Kryteria dotyczące braku obecności substancji zwierzęcych w przypadku tego symbolu dotyczą więc wszystkich ogniw w łańcuchu produkcji – od dostawcy surowców do dystrybutorów finalnych produktów. Ponadto w trakcie trwania licencji producent jest zobowiązany do poinformowania jednostki certyfikującej o każdej zmianie receptury lub procesu technologicznego. Producent musi zagwarantować, że zmiana nie będzie miała wpływu na czystość produktu pod względem występowania substancji pochodzenia zwierzęcego. W przypadku kosmetyków oraz produktów higienicznych wymaga się, by certyfikowane produkty i jego składniki nie były testowane na zwierzętach na żadnym z etapów produkcji tj. ani przez przedsiębiorcę ani na jego zlecenie. Dodatkowo certyfikat V-Label potwierdza, że kosmetyki i ich składniki są wolne od GMO.

– Znak V-Label jest bardzo rozpoznawalny w Europie i cieszy się dużym zaufaniem. Jest odpowiedzią na potrzeby współczesnych konsumentów, także Polaków, którzy coraz bardziej cenią rzetelność informacji. Wzrasta świadomość, myślenie proekologiczne coraz umiejętność czytania etykiet. Badania pokazują, że 34 proc. Polaków zwraca uwagę na certyfikację produktów – mówi Przemysław Chojnicki, koordynator ds. przyznawania praw licencyjnych do posługiwania się znakiem V-Label w Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 20:01