StoryEditor
Producenci
17.05.2022 00:00

Miraculum rozwija sprzedaż w kanale nowoczesnym. Wzrosty wyniosły niemal 70 proc.

Spółka Miraculum przeprowadziła w pierwszych trzech miesiącach 2022 roku akcje sprzedażowe w największych sieciach dyskontowych. Do Rossmanna wprowadziła linię na wyłączność i weszła do od dawna wyczekiwanej na polskim rynku sieci DM. Natomiast na półkach innych drogeryjnych sieci znacząco poszerzyła swoją obecność. W efekcie sprzedaż spółki w kanale nowoczesnym wzrosła o niemal 70 proc

Spółka Miraculum odnotowała wzrost sprzedaży w kanale nowoczesnym (+68 proc. r/r.) – z 2,8 mln zł do 4,7 mln zł. Znaczenie tego kanału w przychodach spółki stale rośnie i wynosi obecnie 45 proc. wszystkich obrotów (w poprzednim roku było to 38 proc.)

W raporcie Miraculum za I kw. 2022 r. czytamy, że spółka przeprowadziło akcje sprzedażowe z największymi w Polsce sieciami dyskontowymi – Lidl, Dino, Stoktotka, Aldi, Biedronka i Intermarche. Poszerzyła też obecność produktową w drogeriach Rossmann, Hebe, Douglas, Kontigo, Naturze i Notino, a także w Baltonie. Rozpoczęła też współpracę z siecią DM.

W Rossmannie niektóre produkty Miraculum pojawiły się na wyłączność, tak jak nowa kolekcja Joko Pure, która łączy pielęgnację z makijażem.

Czytaj też: Miraculum stawia na dywersyfikację sprzedaży. Wrześniowe nowości trafią do największej sieci drogeryjnej

Z raporty spółki wynika, że wzrosty sprzedaży odnotowały wszystkie jej marki, ale największe – dzięki rozwojowi oferty produktowej oraz nowościom – wygenerowały brandy Być może…, Joko, Miraculum oraz Wars.

Czytaj też: Miraculum wprowadza Joko Vege i szuka ambasadorek marki

Na wyniki Miraculum wpłynęło też poszerzenie grupy docelowej marki Wars o młode pokolenie. W zwiększaniu jej świadomości i pozycji rynkowej aktywnie uczestniczył ambasador brandu, popularny aktor Mikołaj Roznerski.

Czytaj też: Wars ma nową twarz. Ambasadorem marki został Mikołaj Roznerski

– Nasza współpraca z kanałem nowoczesnym nie byłaby możliwa bez nowości rynkowych i rozwoju marek. Dlatego także w przyszłości będziemy kontynuować prace nad poszerzaniem portfolio produktowego – zapowiedział Marek Kamola, członek zarządu spółki, relacjonując wyniki Miraculum za I kwartał 2022 roku na spotkaniu z inwestorami.

W planach firmy na kolejne miesiące jest rozbudowa oferty perfum Chopin o kolejne zapachy dla mężczyzn, ale i dla kobiet. Firma poszerzy też kolekcję zapachów Miraculum. Na rynku pojawi się też nowa linia produktów do pielęgnacji cery pod marką Miraculum z unikalną przeciwzmarszczkową formułą wykorzystującą kolagen.

Kanał nowoczesny ma według zarządu Miraculum wciąż duży potencja wzrostu. Obecnie stanowi 45 proc. całkowitych przychodów spółki. Natomiast udział przychodów z kanału tradycyjnego to 26 proc. Mimo malejącej liczby tradycyjnych drogerii i sklepów, spółce udaje się utrzymać stabilność wpływów z tej części sprzedaży. Firma wypracowała natomiast znaczący wzrost w sprzedaży eksportowej, o czym wiadomościkosmetyczne.pl pisały w tekście Miraculum podwoiło eksport.

W rezultacie przychody Miraculum w pierwszych trzech miesiącach 2022 roku wyniosły 10 587 mln zł w porównaniu z 7 412 mln zł w tym samym okresie ubiegłego roku., co oznacza wzrost o 43 proc. Dzięki temu strata netto zmniejszyła się o 9 proc. – z 731 do 665 tys. zł.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 07:17