StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.03.2023 00:00

Nie tylko drogerie zachęcają do zakupu kosmetyków przed Dniem Kobiet

Popularnym prezentem wręczanym z okazji Dnia Kobiet są kwiaty. Drogerie i inne sieci handlowe przekonują, że świetnie w roli prezentów na 8 marca odnajdą się też kosmetyki lub akcesoria urodowe / fot. materiały prasowe/Lidl Polska
Z okazji Dnia Kobiet drogerie, ale też inne sieci handlowe, przygotowały specjalne oferty. W Ziko Dermo rabatami objęto 600 dermokosmetyków, Hebe przeceniło o 40 proc. zapachy damskie, a oferta Lidla została uzupełniona o małe AGD do pielęgnacji urody i akcesoria kosmetyczne.

Ziko Dermo do świętowania Dnia Kobiet było już gotowe 3 marca. Tego dnia drogerie sieci zaoferowały ponad 600 produktów z rabatem do 30 proc.  W promocji znalazły się bestsellerowe marki, takie jak Lierac, Nuxe, SVR, Biokap, Iwostin czy Emolium. Wybrane propozycje prezentowane są na specjalnych ekspozytorach w drogeriach.  

Oprócz pojedynczych dermokosmetyków na klientów czekają zestawy produktów, a dla niezdecydowanych – karty podarunkowe.Natomiast 8 marca wszystkie zamówienia realizowane na stronie zikodermo.pl będą dostarczane bezpłatnie.

Z okazji Dnia Kobiet w ofercie Hebe rabatami do 40 proc. objęte zostały produkty z różnych kategorii, m.in. kosmetyki do makijażu, pielęgnacji twarzy oraz zapachy damskie. Obowiązują one już od 27 lutego. Wśród zapachów zainteresowaniem cieszą  się propozycje marek takich jak: Karl Lagerfeld, Jimmy Choo, Tous i El Ganso.

Ciekawą ofertę stanowią też kosmetyki do makijażu, takie jak tusz do rzęs Colossal Volum‘ Express marki Maybelline czy paleta cieni do powiek Playinn marki Inglot. Ponadto wśród kosmetyków objętych rabatem na uwagę zasługuje róż do policzków Little Round Pot Blush marki Bourjois czy skoncentrowane serum w podkładzie do twarzy True Match Nude marki L’Oréal.

Promocją objęte zostały również produkty pielęgnacyjne takie jak krem do twarzy 45+ Dermika Gold 24k czy oczyszczająca maseczka do twarzy z kwasem azelainowym i glicyną Miya Comsetics lub serum nawilżające Skincyclopedia. Oferta dostępna jest w drogeriach Hebe, w aplikacji oraz na hebe.pl.

Także w ofercie Lidl Polska od czwartku 2 marca znalazły się produkty wprowadzone specjalnie z myślą o prezentach na Dzień Kobiet. Są to rollery do twarzy czy kamienie do masażu całego ciała. Sieć zachęca tez do zakupu zestawu 14 pędzli do makijażu.

Inne propozycje prezentowe dyskontu to zestaw do manicure i pedicure czy profesjonalne urządzenia do stylizacji włosów z jonizacją, takie jak prostownica, szczotka prostującą , lokówko-suszarka czy wielofunkcyjny zestaw do stylizacji włosów zawierający aż siedem wymiennych końcówek: wygładzającą, karbującą, spiralną, a także lokówki (dużą, małą oraz płaską lokówkę) i szczotkę.

W Biedronce kosmetyczne prezenty na Dzień Kobiet warto kupić we wtorek 7 marca. Tego dnia na wszystkie damskie kremy do twarzy i perfumy będzie obowiązywała promocja 1+1 gratis (z kartą Moja Biedronka).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.11.2025 16:37
Zmiany w zarządzie Victoria’s Secret? Przewodnicząca rady nadzorczej "pozbawiona obiektywizmu".
Gigant bieliźniany gorączkowo poszukuje sposobów na przetrwanie rewolucji kulturowej wewnątrz i na zewnątrz firmy.Lagardère Travel Retail

Australijska grupa inwestycyjna BBRC International, posiadająca blisko 12,9 proc. akcji Victoria’s Secret, wezwała do usunięcia z funkcji przewodniczącej rady nadzorczej Donny James oraz domaga się miejsca w zarządzie dla swojego założyciela, Bretta Blundy’ego. W liście skierowanym do spółki BBRC wyraziła zaniepokojenie ładem korporacyjnym i strategią firmy, określając James jako „zbyt długo zasiadającą” i pozbawioną obiektywizmu.

Victoria’s Secret poinformowała, że analizuje kandydaturę Blundy’ego, podkreślając jednocześnie, iż jego udział w radzie może wiązać się z potencjalnym konfliktem interesów. W reakcji na ujawnienie listu akcje spółki spadły o ok. 3 proc. w notowaniach przed sesją giełdową, a w godzinach popołudniowych zniżkowały o kolejne 1,5 proc.. Według danych LSEG BBRC jest drugim największym udziałowcem amerykańskiego producenta bielizny, który od 2021 r. funkcjonuje jako niezależna spółka po wydzieleniu z L Brands.

Blundy, australijski miliarder i założyciel BBRC, argumentuje, że jego obecność w radzie „wypełniłaby kluczowe luki i zwiększyła zaufanie rynku”. Ostrzegł jednocześnie, że jeśli zarząd nie zmieni swojego stanowiska, BBRC zamierza podjąć działania w celu wymiany części dyrektorów podczas przyszłorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy – „jeśli nie wcześniej”.

Victoria’s Secret przyznała, że jest „rozczarowana” brakiem odpowiedzi Blundy’ego na pytania dotyczące jego kandydatury, ale zapewniła o kontynuowaniu rozmów z BBRC w sprawie jego postulatów. W maju 2025 r., po zwiększeniu udziałów przez BBRC, spółka wprowadziła tzw. „shareholder rights plan”, mający chronić przed wrogim przejęciem. W czerwcu z kolei fundusz Barington Capital Group z Nowego Jorku również wezwał firmę do zmian w składzie rady i zniesienia planu ochrony akcjonariuszy.

Spór z BBRC to kolejny sygnał presji, jakiej Victoria’s Secret poddawana jest ze strony inwestorów po spadku wartości akcji od momentu debiutu giełdowego w 2021 r. Firma, której kapitalizacja wynosi obecnie ok. 1,8 mld USD, od dwóch lat zmaga się z osłabioną sprzedażą i próbami redefinicji wizerunku marki. Konflikt z największymi udziałowcami może zadecydować o dalszym kierunku zmian w strategii i strukturze zarządu spółki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.10.2025 13:22
H&M planuje emisję obligacji o wartości 500 mln euro po dwóch latach przerwy
Sieć od lat oferuje kosmetyki pielęgnacyjne i makijażowe.H&M Beauty

Szwedzka grupa H&M ogłosiła zamiar emisji 8-letnich obligacji o wartości 500 mln euro (ok. 583 mln dolarów). Będzie to pierwsza oferta długu spółki od dwóch lat i jednocześnie dowód na poprawę kondycji finansowej po serii lepszych od oczekiwań wyników kwartalnych.

Zgodnie z komunikatem, środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na ogólne cele korporacyjne. Decyzja o emisji następuje po dwóch z rzędu kwartałach, w których H&M zanotowało wyniki przewyższające prognozy analityków. Firma, kierowana przez prezesa Daniela Ervéra, koncentruje się na wzmocnieniu swojej głównej marki oraz ścisłej kontroli kosztów, co przynosi efekty w postaci poprawy rentowności.

Nowe papiery dłużne będą zapadać w 2033 roku i stanowią kontynuację poprzedniej emisji z 2023 roku, również o wartości 500 mln euro. Tamte obligacje miały charakter zielony i obecnie notowane są powyżej wartości nominalnej, co wskazuje na zaufanie inwestorów do stabilności H&M.

Sprzedaż nowej emisji koordynują międzynarodowe instytucje finansowe: BBVA, BNP Paribas, Citigroup, Danske Bank oraz Svenska Handelsbanken. Włączenie kilku czołowych banków europejskich i amerykańskich potwierdza skalę oraz znaczenie transakcji na rynku kapitałowym.

Planowana emisja obligacji sygnalizuje wzrost pewności finansowej H&M i utrzymujące się tempo odbudowy po okresie spowolnienia. Dla rynku detalicznego, który wciąż funkcjonuje w warunkach ostrożności i zmienności kosztów operacyjnych, decyzja szwedzkiej grupy jest interpretowana jako dowód skuteczności strategii restrukturyzacyjnej i większej odporności na presję makroekonomiczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. listopad 2025 07:36