Podstawowe produkty kosmetyczne konsumenci chcą kupować tanio

Podstawowe produkty kosmetyczne konsumenci chcą kupować tanio (fot. adobe stock)

W ub. r. Polacy wydali na kosmetyki 24,8 mld zł. To o niemal 4 proc. więcej niż w roku poprzednim. W porównaniu z poprzednim rokiem dynamika nieco się poprawiła – wynika z najnowszego raportu firmy badawczej PMR. Jednak analitycy są zdania, że  kolejne lata przyniosą sukcesywny jej spadek, do niespotykanego dawno poziomu poniżej 3 proc. – donosi „Dziennik Gazeta Prawna”.

Bartosz Bolecki, analityk handlu detalicznego w firmie PMR, ubiegłoroczny wzrost rynku wiąże ze sprzyjającym dotąd otoczeniem makroekonomicznym. – Mowa m.in. o rosnących płacach, malejącym bezrobociu, ale też rozszerzeniu programów socjalnych, dzięki którym portfele Polaków stały się zasobniejsze, jak 500 plus na pierwsze dziecko czy 13 emerytura – wyjaśnia dla „Dziennika Gazety Prawnej”.

Przyszłość branży nie jest jednak aż tak optymistyczna. DGP, powołując się na prognozy PMR, donosi, że ubiegły rok był ostatnim, w którym dynamika sprzedaży była na stosunkowo wysokim poziomie. Kolejne lata przyniosą bowiem sukcesywny jej spadek, do niespotykanego dawno poziomu poniżej 3 proc.

Nie można w nieskończoność kupować więcej mydła czy szamponu. Rynek nasycił się kosmetykami. Więcej konsumenci są w stanie wydać tylko na określony asortyment, jak produkty do pielęgnacji ciała czy perfumy. Podstawowe produkty chcą kupować tanio, co jest domeną nie tylko Polski, ale też krajów zachodnich. Efektem jest wysoki udział marek własnych sieci w sprzedaży kosmetyków – mówi Bartosz Bolecki.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

1Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Nixon 1 11 miesięcy temuocena: 100% 

    Panie Bartosz, więcej ćwiczeń tej swojej analityki bo aktualnie rynek i potrzeby konsumenta w tej kategorii jakoś nie do końca zgadzają się z tym co Pan pisze.

    Edytowany: 11 miesięcy temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony