KONSUMENT i TRENDY

HANDEL

RAPORTY I ANALIZY

TRENDY

 

3 października 2022, 16:55



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Aż 40 proc. konsumentów poznaje kosmetyki i perfumy w stacjonarnych drogeriach, ale kupuje je online

Aż 40 proc. konsumentów poznaje kosmetyki i perfumy w stacjonarnych drogeriach, ale kupuje je online (fot. shutterstock)

Kosmetyki i perfumy to kategorie produktów najbardziej narażone na efekt odwróconego ROPO. To zjawisko, które polega na tym, że konsumenci oglądają produkty w sklepach stacjonarnych, ale kupują je w internecie.

REKLAMATestowane przez WK Ohjo

Przez lata największą barierą w kupowaniu kosmetyków online było to, że są to produkty, które przed zakupem chce się wypróbować – sprawdzić konsystencję, zapach, kolor, aplikację na skórze. Nowe technologie umożliwiają już wirtualne testowanie i „przymierzanie” kosmetyków, ale najwyraźniej nie są w stanie zastąpić osobistych doznań. Pokazują to dane z najnowszego raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2022”.

Kosmetyki i perfumy znajdują się na czele listy produktów, które konsumenci oglądają w sklepach stacjonarnych, ale kupują w serwisach internetowych. Tak zadeklarowało aż 40 proc. respondentów biorących udział w badaniu. Na drugim miejscu, z wynikiem 38 proc. znalazły się produkty z kategorii odzież, dodatki i akcesoria. Na kolejnych, z równorzędnym wynikiem 37 proc. – sprzęt RTV/AGD i obuwie.

Widać, że rośnie odsetek osób, które w ciągu ostatnich dwóch zaczęły kupować kosmetyki i perfumy według schematu odwróconego ROPO. Taką deklarację składa 47 proc. respondentów.

Kosmetyki i perfumy znajdują się wśród kategorii produktów najczęściej kupowanych przez internet. Kupuje je 65 proc. osób robiących zakupy online. Wydają na nie średnio miesięcznie 140 zł.

Czytaj więcej: Kosmetyki i perfumy hitami sprzedaży online [RAPORT Gemius 2022] 

Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (Computer-Assisted Web Interview) na panelu internetowym. Dane zbierane były 9-15 czerwca 2022 roku. Analizie poddane zostały ukończone wywiady pochodzące od 1559 internautów w wieku 15 i więcej lat

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony