StoryEditor
Producenci
24.02.2023 00:00

Olaplex pozwany o odszkodowanie w wysokości 75 milionów dolarów

Kultowa marka produktów do regeneracji włosów Olaplex zaprzęga aktualnie wszystkie swoje moce PR, aby przeciwdziałać negatywnemu wpływowi pozwu na swój wizerunek / Olaplex
Olaplex, firma produkująca produkty do pielęgnacji włosów, stoi w obliczu pozwu złożonego w kalifornijskim sądzie o odszkodowanie za utratę włosów. 28 kobiet twierdzi, że produkty marki spowodowały wypadanie włosów, pęcherze na skórze głowy i inne dolegliwości. Powódki domagają się odszkodowania w wysokości 75 tysięcy dolarów na osobę. Firma zapowiada, że będzie się bronić przed zarzutami.

Popularna firma zajmująca się pielęgnacją włosów, Olaplex, została pozwana przez 28 kobiet, które twierdzą, że jej produkty powodują wypadanie włosów, pęcherze i inne dolegliwości. Gama Olaplex obejmuje szampony, odżywki i kuracje, które według producenta naprawiają zerwane wiązania siarczkowe i odmładzają włosy. Ale pozew stwierdza, że Olaplex używa w swoich produktach szkodliwych chemikaliów, które pozostawiły włosy i skórę głowy kobiet w gorszym stanie.

Wprowadzony na rynek w Kalifornii w 2014 roku, Olaplex jest sprzedawany szczególnie osobom, które rozjaśniają włosy, i chociaż jest powszechnie dostępny, kilka produktów jest sprzedawanych tylko wyszkolonym profesjonalistom zajmującym się włosami. W wielu salonach na całym świecie oferowany jest — za dodatkową opłatą — jako zabieg dla osób farbujących włosy. Firma Olaplex odniosła ogromny sukces i była publicznie promowana przez gwiazdy, w tym Kim Kardashian i Drew Barrymore.
 

źródło: Law Center of Amy E. Davis

Pozew, złożony w zeszłym tygodniu w kalifornijskim sądzie okręgowym, twierdzi, że powódki „straciły włosy – w niektórych przypadkach ponad połowę, a w innych zupełnie”. Dodaje, że ich włosy pozostały „suche, łamliwe, kędzierzawe i matowe”. „Włosy rozdwajają się i łamią, przez co wyglądają na zaniedbane i jakby zostały przycięte kosiarką” – czytamy w skardze. Kilka zdjęć powodów przedstawiających łysiny, które ich zdaniem zostały spowodowane przez Olaplex, zostało opublikowanych przez Law Center of Amy E. Davis, jedną z firm prawniczych zaangażowanych w pozew. Niektóre kobiety doświadczyły silnego swędzenia, wysypki, infekcji drożdżakowych, infekcji bakteryjnych, pieczenia i otwartych ran.

W pozwie stwierdza się, że produkty Olaplex zawierają lilian i pantenol, związki chemiczne, które mogą prowadzić do wypadania włosów i innych stanów, takich jak „zapalenie, pęcherze, łuszczenie się skóry”.

Olaplex zaprzeczył zarzutom, a dyrektorka generalna JuE Wong stwierdziła: Jesteśmy gotowi energicznie bronić naszej firmy, naszej marki i naszych produktów przed tymi bezpodstawnymi oskarżeniami. „Oskarżeni lekceważyli wypadanie włosów swoich klientów, zamiast tego opisali wypadanie włosów jako normalne i nieuniknione oraz przypisywali wypadanie włosów długiej liście innych potencjalnych przyczyn” – czytamy w skardze.

Czytaj także: Olaplex ma kłopoty finansowe; sprzedaż w kanałach profesjonalnych firmy spadła

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2025 11:44
Unilever zainwestuje 30 miliardów pesos m.in. w budowę fabryki w Meksyku do 2028 roku
Na zdj. biuro firmy Unilever.BalazsSebok/Shutterstock

Unilever ogłosił plan znaczącej inwestycji w Meksyku, której łączna wartość wyniesie 1,5 miliarda dolarów amerykańskich, czyli około 30 miliardów pesos. Informację potwierdzono podczas konferencji prasowej z udziałem prezydentki Meksyku, Claudii Sheinbaum. Inwestycje będą realizowane w latach 2025–2028 i mają objąć szereg inicjatyw w różnych regionach kraju.

Jednym z kluczowych elementów planu jest budowa nowego zakładu produkcyjnego w stanie Nuevo León. Na ten cel przeznaczono 8 miliardów pesos, co odpowiada około 407,4 milionom dolarów. Nowy obiekt będzie wyspecjalizowany w produkcji kosmetyków i artykułów do pielęgnacji osobistej, co ma odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie konsumentów w regionie.

W ramach szerszego planu inwestycyjnego Unilever przewiduje również stworzenie około 1 200 miejsc pracy. Nowe etaty mają powstać nie tylko w nowym zakładzie, ale także w ramach innych projektów realizowanych przez firmę na terenie Meksyku. Inwestycja ma przyczynić się do wzmocnienia lokalnego rynku pracy oraz rozwoju zaplecza przemysłowego.

Decyzja o ulokowaniu inwestycji w Meksyku wpisuje się w rządowy program „Plan Mexico”, mający na celu przyciąganie bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Dla Unilever przedsięwzięcie to stanowi element strategii nearshoringu w Ameryce Północnej, umożliwiającej skrócenie łańcuchów dostaw i szybsze reagowanie na potrzeby rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2025 08:55
Paris Hilton wprowadza na rynek markę kosmetyków Parívie
Marka Parívie zainicjowała również projekt społeczny Parívie GivesIG parishilton i pariviebeauty

Kosmetyki Parívie powstały we współpracy z Alexandrą Marsh (prezes i współzałożycielka Parívie). Linia opiera się na technologii inPHinite Youth Technology, zastrzeżonej i dostępnej na wyłączność nowej marki Paris Hilton. Ta nowa formuła obejmuje peptydy nowej generacji, ochronę antyoksydacyjną i ekstrakty fermentowane przez probiotyki, które mają zwalczać czynniki stresogenne dla skóry.

Wiem, jak to jest być zawsze aktywnym, zawsze w ruchu, i nie chciałabym tego zmieniać – wyjaśniła Paris Hilton. Jak zdradziła, przygotowywanie Parívie zajęło dwa lata. Zależało jej na stworzeniu kosmetyków, które mają pomóc “wzmocnić te chwile, które poświęcamy sobie, niezależnie czy jest to pięć minut, czy pełna rutyna”.

Celem była innowacja, która działa, piękno które pomaga wzmocnić poczucie pewności siebie, promienność i bezkompromisowość – podkreśliła Hilton.

Debiutancka linia Parívie obejmuje sześć produktów, m.in. piankę do mycia twarzy z BHA i ceramidami, rozjaśniającą esencję z kwasami owocowymi i składnikami wzmacniającymi barierę skóry, wielozadaniowe serum z dodatkiem inPHinite Youth, które redukuje zmarszczki i ujędrnia skórę.

Kolekcję uzupełnia bogaty krem ​​nawilżający, który zatrzymuje nawilżenie i przywraca skórze siłę, a także luksusowy krem ​​na noc do regeneracji i odnowy skóry.

Spędziłam życie, poruszając się między wieloma rolami: aktywistki, bizneswoman, artystki, a teraz mamy. Przez lata glamour pomógł mi przetrwać. Teraz mogę potwierdzić, że wewnątrz jest nadal Paris – moja najpiękniejsza i najbardziej pewna siebie wersja – podkreśliła Hilton.

Marka Parívie zainicjowała również projekt społeczny Parívie Gives – zobowiązanie, że 1 proc. zysków ze sprzedaży zostanie przeznaczone na wzmocnienie pozycji kobiet.  

Paris Hilton jest obecna w branży beauty od kilkunastu lat, jako jedna z pierwszych z sukcesem promowała swoje linie perfum. Ostatnio współpracowała z Tan-Luxe nad kolekcją produktów samoopalających

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2025 09:38