StoryEditor
Producenci
15.02.2021 00:00

Old Spice wprowadza opakowania dezodorantów do wielokrotnego napełniania

Marki Old Spice i Secret firmy Procter & Gamble wprowadzają na rynek opakowania antyperspirantu do wielokrotnego napełniania. To nie koniec - obie marki poszerzają swoją ofertę dezodorantów bez aluminium w opakowaniach z tuby papierowej nadającej się do recyklingu, wykonanymi w 90 proc. z tektury pochodzącej z odpadów. 

Przemysł higieny osobistej jest jednym z głównych winowajców mnożenia tworzyw sztucznych jednorazowego użytku, dlatego rozwój antyperspirantów w wersji eko jest pionierskim posunięciem. Są przewidziane na rynek masowy i stanowią pierwsze antyperspiranty dużej marki nadające się do wielokrotnego napełniania.

Opakowania do wielokrotnego użytku P&G nie zostały wykonane z plastiku jednorazowego i zawierają wkład uzupełniający wykonany w 100 proc. z tektury z certyfikatem FSC. Są dostępne w sieciach Walmart, Target, CVS i Walgreens online.

Freddy Bharucha, starszy wiceprezes P&G Personal Care, komentuje: - Wiemy, że najbardziej zrównoważone wybory dla konsumentów nie zawsze są najtańsze - a to ogranicza wpływ, jaki możemy mieć na nasze środowisko. Zapewniając zrównoważone rozwiązania zarówno dla antyperspirantów, jak i dezodorantów niezawierających aluminium, po jednej z najbardziej przystępnych cen na rynku, jesteśmy w stanie sprawić, że zrównoważone wybory staną się rzeczywistością dla większej liczby konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketplace to nie wszystko? Eveline Cosmetics wdrożyło rozwiązania Comarch
Jak podkreślają przedstawiciele Eveline Cosmetics, wdrożone rozwiązania zapewniło firmie nie tylko większą automatyzację, ale też stabilność i wsparcie techniczne, gwarantujące utrzymanie operacji na najwyższym poziomieComarch mat.pras.

Nawet silna pozycja na rynku wymaga od dużych marek nieustannego radzenia sobie z wyzwaniami. W Eveline Cosmetics, największej polskiej firmie w obszarze eksportu kosmetyków, obecnej w 80 krajach, wiedzą to dobrze. Właściciele przedsiębiorstwa zdecydowali się na wdrożenie nowego systemu sprzedaży e-commerce, by obniżyć koszty i zwiększyć elastyczność procesów logistycznych. Organizację tego procesu wsparł Comarch, który dostarczył producentowi dedykowane rozwiązanie do handlu online.

Historia Eveline Cosmetics pisana jest szminką, produktami do makijażu i pielęgnacji, ale przede wszystkim… sukcesem. Sukces jednak bywa złudny – firmy, które nie śledzą trendów i nie dostosowują się do zmian, szybko zostają w tyle.

Marketplace? To za mało

Eveline Cosmetics nie zamierzało popełniać tych błędów. Firma od lat doskonale wpisuje się w krajobraz polskiego i światowego rynku kosmetycznego, dostrzegając potrzeby pielęgnacyjne klientów. Firma postawiła sobie więc cel: wdrożenie nowego systemu sprzedaży online, który zmniejszy koszty operacyjne i uelastyczni procesy logistyczne.

Skąd ten pomysł? Organizacja dostrzegła, że sprzedawanie produktów w miejscach typu duży marketplace generuje znaczne wydatki, związane z magazynowaniem i wysyłką towarów. Planowano więc zwiększyć potencjał własnego magazynu, co wymagało usprawnienia procesu kompletowania zamówień oraz zagwarantowania szybszego dostarczania przesyłek do klientów.

Marka zdecydowała się na współpracę z Comarch, którego system (Comarch ERP Optima) wykorzystywała już wcześniej. Firma szukała nie tylko rozwiązania, które będzie zintegrowane z oprogramowaniem i zapewni pełną automatyzację.

Analiza danych sprzedażowych z platform marketplace i inne korzyści

Comarch, odpowiadając na te potrzeby, wdrożył w firmie aplikację Comarch e-Sale. 

W ramach integracji zainstalowano następujące moduły: Handel (który usprawnił gospodarkę magazynową), Kasa/Bank (integracja z bankami), Comarch CMR (do automatycznej wysyłki faktur).    

Jakie korzyści przyniosło firmie Eveline to nowe narzędzie? Są to między innymi:

  • automatyzacja procesów (w tym zatwierdzenia weryfikacji zamówień oraz wystawianie faktur sprzedaży),
  • analiza danych sprzedażowych z platform marketplace,
  • przyspieszenie procesu realizacji zamówień o 40 proc.,
  • zmniejszenie kosztów logistyki o 18 proc.,
  • możliwość rozwoju narzędzia w przyszłości np. o moduły sztucznej inteligencji.

Jak podkreślają przedstawiciele Eveline Cosmetics, wdrożone rozwiązania zapewniło firmie nie tylko większą automatyzację, ale też stabilność i wsparcie techniczne, gwarantujące utrzymanie operacji na najwyższym poziomie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
10.06.2025 13:21
Wilkinson zaskakuje rebrandingiem, chce “pokazać prawdę o damskim goleniu”
Tradycyjne reklamy dotyczące golenia dla kobiet sprowadzają kobiece doświadczenie najczęściej do „momentu spa” – prrzekonuje Edgewell Personal CareWilkinson mat.pras.

Na polskim rynku startuje kampania brandu Wilkinson Sword Intuition, której towarzyszyć będzie nowa platforma komunikacyjna „Na wszystkie włoski. Wszędzie.” (Any Hair, Anywhere). Marka chce zredefiniować dotychczasowy sposób mówienia o damskim goleniu.

Jest to pierwsza w historii marki duża kampania w Polsce, skierowana do kobiet. Działania w naszym kraju są częścią szerszej europejskiej kampanii. Kampania potrwać ma do sierpnia i będzie kierowana do kobiet w wieku 18-45 lat. W polskiej wersji językowej głosu do spotu użyczyła Nicole Trębacz, młoda gwiazda rapu.

Kampania Wilkinson Sword Intuition „Any Hair, Anywhere” jest manifestem wolności wyboru, przekonując wprost, że golenie to sprawa indywidualna. Marka przechodzi transformację, aby budować bardziej autentyczną relację z kobietami, a kampania w bezpośredni i humorystyczny sposób mówi o rzeczywistości depilacji, normalizuje „niewygodne” tematy i pokazuje prawdę bez filtrów. Brand porzuca tu stereotypy i zrywa z tabu, pokazując, że nie chodzi o „idealne ciało” czy „gładkie nogi”, ale o komfort, swobodę i decyzję każdej kobiety – co, kiedy i czy w ogóle chce golić. 

To podejście do pielęgnacji ciała jest fundamentem globalnej komunikacji marki, mającej w założeniu odzwierciedlać intymne prawdy na temat golenia kobiet i prezentować wysokiej jakości narzędzia, zaprojektowane z myślą o niuansach kobiecego ciała.

Chociaż golenie jest częścią tego, co sprawia, że kobiety czują się piękne, większość z nich nie uważa tego za część swojego rytuału piękna ani za rzadki akt rozpieszczania, ale za niezbędną czynność pielęgnacyjną. Tradycyjne reklamy dotyczące golenia dla kobiet sprowadzają kobiece doświadczenie najczęściej do „momentu spa”. Badania pokazują, że prezentowane do tej pory podejścia nie są przykładem prawdziwych relacji kobiet z włosami na własnym ciele – tłumaczy zespół marketingu Edgewell Personal Care. – Prawda jest taka, że włosy rosną wszędzie: na nogach, twarzy, okolicach bikini, pod pachami, brzuchu, plecach, palcach u stóp i wielu innych miejscach, moglibyśmy tak wymieniać jeszcze długo. Jak do tej pory, żadna marka nie mówiła o tym otwarcie, szczerze i z odrobiną pozytywnego dystansu oraz humoru. Nasza kampania odważnie idzie tam, gdzie żadna inna nie była wcześniej. Skupiamy się na faktycznych doświadczeniach, pokazując kobietom, że jesteśmy marką, która je zna, rozumie i wspiera je w ich wyborach. Wilkinson Sword Intuition daje kobietom narzędzia, których potrzebują i mogą dbać o wszystkie włosy na własnym ciele w sposób, jaki uznają za stosowny – podkreślają przedstawiciele Edgewell Personal Care.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. czerwiec 2025 15:47