StoryEditor
Producenci
14.05.2021 00:00

P&G rozpoczyna współpracę z fundacją księcia Harry’ego i księżnej Meghan

Procter & Gamble nawiązał wieloletnią międzynarodową współpracę z Fundacją Archewell, założoną przez księcia Harry’ego i księżną Meghan, organizacją non-profit powołaną w celu budowania wspólnoty w społeczeństwie.

P&G i Fundacja Archwell zamierzają promować idee równości płci, bezpieczeństwa w sieci i cyfrowej integracji oraz korzystnego wpływu sportu osób niepełnosprawnych na ich zdolności adaptacyjne i budowanie pewności siebie.

Współpracę rozpoczął koncert na rzecz zjednoczonego świata Global Citizen. Celem tego wydarzenia było zwiększenie zaufania do szczepień, a  zebrane podczas koncertu środki w wysokości ok. 300 milionów dolarów amerykańskich będą przeznaczone na zapewnienie większego dostępu do szczepionek przeciwko COVID-19 na całym świecie.

Równość płci

Fundacja Archewell dzięki z P&G zamierza zwiększyć skalę działań na rzecz równości płci i wzmocnienia pozycji kobiet i dziewczynek, po to by zapewnić im sprawiedliwą i bardziej zrównoważoną przyszłości.  We współpracy z organizacją non-profit Promundo, partnerzy zwracają uwagę na potrzebę zaangażowania chłopców i mężczyzn w promowanie równości płci we wszystkich dziedzinach życia społecznego. W ramach tych działań, zachęcać będą m.in. do równego podziału ról w opiece nad dziećmi, tak by każdy z rodziców miał jednakowe szanse na rozwój.   

Bezpieczna przestrzeń w Internecie

P&G i fundacja Archewell podejmują szereg działań, które mają na celu stworzenie bezpieczniejszego środowiska online, sprzyjającego kreatywności i zaangażowaniu. 

Korzystny wpływ sportu

Dzięki wieloletniemu zaangażowaniu księcia Sussex w ukazywaniu roli sportu w rekonwalescencji chorych i rannych żołnierzy oraz weteranów oraz dzięki partnerstwu P&G z Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi, obie organizacje zamierzają wykorzystać sport adaptacyjny do zwrócenia uwagi na problemy osób z niepełnosprawnością oraz podnieść poziom ich integracji.

2021 dobrych działań

Aby promować równość i integrację oraz w trosce o planetę Procter & Gamble na początku bieżącego roku ogłosił kampanię „Lead with Love” (#DziałajmyRazem), w ramach której zobowiązał się do 2021 Dobrych Działań w 2021 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.07.2025 10:00
Henkel zamyka zakład w Raciborzu – pracę straci 159 osób
Fabryka w Raciborzu została zamknięta.HJBC

Zakład produkcyjny koncernu Henkel w Raciborzu, w którym powstają popularne marki takie jak Persil i Silan, zostanie definitywnie zamknięty w listopadzie 2025 roku. Tymczasowo wstrzymano produkcję, a w najbliższych dniach rozpoczną się rozmowy dotyczące warunków rozstania z załogą. Łącznie zatrudnienie straci 159 osób. Proces negocjacji ze związkami zawodowymi ma potrwać do połowy lipca.

Według informacji portalu nowiny.pl, decyzję o zamknięciu zakładu zakomunikowano pracownikom 24 czerwca, podczas spotkania z władzami fabryki i przedstawicielami centrali firmy z Warszawy. Spotkanie odbyło się w godzinach porannych, po wcześniejszym wstrzymaniu prac. Jak relacjonują pracownicy portalowi Wiadomości Handlowe, tuż po ogłoszeniu decyzji kazano im opuścić teren zakładu. Od kolejnego dnia rozpoczęły się rozmowy indywidualne dotyczące warunków odpraw.

W oficjalnym komunikacie Henkel tłumaczy, że zamknięcie zakładu jest częścią szerszej transformacji działu Henkel Consumer Brands oraz procesu optymalizacji sieci produkcyjnej w Europie. Firma wskazuje na zmieniające się potrzeby konsumentów i konieczność dostosowania oferty jako główne przyczyny decyzji. Te czynniki – jak podkreśla Henkel – bezpośrednio wpłynęły na rentowność i funkcjonowanie raciborskiej fabryki.

Zwolnienia obejmą wszystkich 159 pracowników zakładu. Według deklaracji firmy, pracownicy mają otrzymać odprawy oraz dodatkowe świadczenia przewyższające standardy określone w polskim prawie pracy. Henkel zapowiada również wsparcie w poszukiwaniu nowego zatrudnienia dla byłych pracowników, choć szczegóły programu pomocowego nie zostały jeszcze ujawnione.

Produkcja w zakładzie ma zostać wznowiona jedynie na krótki czas – po zakończeniu rozmów z załogą – by umożliwić wygaszenie działalności. W pełni zakończy się ona w listopadzie 2025 roku. Fabryka w Raciborzu przez lata odpowiadała za produkcję znanych na całym świecie środków czystości i detergentów.

Henkel to niemiecki koncern chemiczny i kosmetyczny założony w 1876 roku w Düsseldorfie. Jest właścicielem marek takich jak Persil, Silan, Schwarzkopf, Syoss, Somat i Bref. Firma zatrudnia na całym świecie około 50 tys. pracowników i prowadzi działalność w ponad 75 krajach. Zamknięcie polskiej fabryki wpisuje się w strategię redukcji kosztów i dostosowywania produkcji do zmieniającego się rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.07.2025 10:28
Nowe centrum Symrise SFA Neroli w Saint-Cézaire-sur-Siagne zwiększa moce produkcyjne
Nowe centrum Symrise ma być usprawieniem łańcucha produkcji.Mieke Meintjes

Nowo otwarty kampus Société Française d’Aromatiques (SFA) Neroli zajmuje powierzchnię 10 000 m² w Saint-Cézaire-sur-Siagne, w sercu regionu Grasse. Inwestycja grupy Symrise konsoliduje działalność trzech wcześniej odrębnych firm: SFA Romani, Créations & Parfums oraz Floressence, które formalnie połączono pod marką SFA Neroli.

Na terenie kampusu pracować będą perfumiarze, zespoły badawczo-rozwojowe oraz personel łańcucha dostaw. Dzięki temu Symrise spodziewa się zwiększyć wydajność produkcji oraz skrócić czas opracowywania kompozycji zapachowych, obsługując zarówno klientów regionalnych, jak i międzynarodowych.

Lokalizacja w pobliżu Grasse – kolebki francuskiej perfumerii – zapewnia bezpośredni dostęp do upraw naturalnych surowców aromatycznych. Zakład ma wspierać długoterminowe partnerstwa z lokalnymi plantatorami oraz integrować tradycyjne metody rzemieślnicze z nowoczesnymi procesami przemysłowymi. Symrise podkreśla, że obiekt będzie ściśle współpracował z Maison Lautier 1795 i biblioteką baz zapachowych Delaire 1876.

Otwarcie w Saint-Cézaire-sur-Siagne wpisuje się w strategię wzmocnienia obecności Symrise w południowej Francji i zwiększenia skali produkcji kompozycji zapachowych pochodzących z lokalnych, zrównoważonych źródeł. Firma deklaruje, że nowy zakład znacząco podniesie jej potencjał kreatywny i techniczny, umożliwiając szybsze dostarczanie gotowych produktów na rynek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. lipiec 2025 11:39