KONSUMENT i TRENDY

OPAKOWANIA

 

5 grudnia 2022, 08:00



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Perfumy i kosmetyki w szklanych opakowaniach są uważane za bardziej prestiżowe

Perfumy i kosmetyki w szklanych opakowaniach są uważane za bardziej prestiżowe (fot. shutterstock)

8 na 10 Polaków uważa, że opakowania szklane najlepiej chronią żywność oraz kosmetyki i nadają się do powtórnego recyklingu. 75 proc. twierdzi, że bardziej ufa w jakość produktu, gdy jest on zapakowany w opakowanie szklane. To dane z badań ankietowych przeprowadzonych wśród ponad 4 tys. konsumentów w 13 europejskich krajach przez InSites Consulting na zlecenie Europejskiej Federacji Szkła Opakowaniowego (FEVE) na rzecz platformy konsumenckiej Friends of Glass.+

REKLAMABeauty and the Future baner w artykule WK

Szkło jest jedynym materiałem opakowaniowym, którego wykorzystanie wśród respondentów wyraźnie się zwiększa – twierdzą autorzy badania zrealizowanego w ramach tegorocznego Europejskiego Tygodnia Redukcji Odpadów. 8 na 10   Europejczyków wierzy, że opakowania szklane są materiałem  przyszłości, ze względu na ich pro-środowiskowe właściwości. Z badania wynika, że w Polsce aż 40 proc. konsumentów kupuje więcej produktów w opakowaniach szklanych niż trzy lata temu, ponieważ uważają, że można je poddać recyklingowi skuteczniej niż inne materiały opakowaniowe.  

Aż 62 proc. Polaków jest wstanie zapłacić więcej za produkty w opakowaniach szklanych wierząc, że zwiększają one wartość artykułów (80 proc.) oraz ich jakość (70 proc.).

Według biorących udział w badaniu szklane butelki, słoiki i flakony do perfum wpisują się tzw. zdrowy styl życia, ponieważ wykonane są z naturalnych surowców i nadają się do nieskończonego recyklingu. Chronią zawartość i nie wpływają negatywnie na produkt. Konsumenci wierzą w recykling opakowań szklanych, przy czym 8 na 10 respondentów twierdzi, że „zawsze” lub „często” poddaje je recyklingowi, a 82 proc. deklaruje, że wie, jak to robić. W Polsce odpowiednio 96 proc. i 95 proc. osób segreguje szklane butelki i słoiki, a 56 proc. szklane opakowania po perfumach.

Większość konsumentów twierdzi, że opakowania szklane to materiał przyszłości i  oczekuje od marek, aby wybierały zrównoważone opcje pakowania produktów.

4 na 5 ankietowanych Europejczyków uważa, że firmy mają moralny obowiązek stosowania zrównoważonych opakowań. W Polsce aż 80 proc. ankietowanych jest tego samego zdania i oczekuje, że marki jasno określą co dotychczas zrobiły w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Autorzy badania zapytali także respondentów jakie są najważniejsze elementy zrównoważonego rozwoju w ich codziennym życiu. 6 na 10  odpowiedziało, że są to:: ograniczenie marnotrawienia żywności, recykling, ochrona zdrowia fizycznego i psychicznego oraz dobre samopoczucie. Ponad jedna trzecia ankietowanych konsumentów stwierdziła, że wybiera więcej opakowań szklanych dlatego, że lepiej chronią ich zdrowie i dłużej utrzymują produkty zdatnymi do użycia. 75 proc. Polaków twierdzi nawet, że bardziej ufa w jakość produktu, gdy jest on zapakowany w opakowanie szklane.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony