StoryEditor
Producenci
30.03.2023 00:00

Prezenterka Maya Jama globalną ambasadorką Rimmel London

Maya Jama, nowa globalna ambasadorka marki Rimmel London / fot. materiały prasowe
Maya Jama, brytyjska prezenterka radiowa i telewizyjna, didżejka i przedsiębiorczyni, została globalną ambasadorką Rimmel London.

28-letnia Maya Jama zdobyła największą popularność prowadząc program randkowy „Love Island" na antenie stacji telewizyjnej ITV2. Jest znana ze swojej pasji do świata beauty i eksperymentowania z własnym wyglądem.

Marka Rimmel (Coty) wybrała ją na swoją globalną ambasadorkę uzasadniając, że doskonale odzwierciedla ducha marki.

„Mieszkająca w Londynie od czasu przeprowadzki z rodzinnego Bristolu w wieku 16 lat, Maya doskonale uosabia wzmacniające przesłanie hasła i filozofii London look” – czytamy w komunikacie marki.

– Maya Jama idealnie odzwierciedla filozofię Rimmel London wspierającą autoekspresję, wolność wyrażania siebie i bycie kimkolwiek każdy i każda z nas chce być. Emanująca pięknem na zewnątrz i od środka  Maya jest nie tylko ikoną stylu dla swojego pokolenia, ale też jej empatia, pasja, siła i etyka pracy czynią z niej inspirujący wzór do naśladowania. Jesteśmy przekonani, że Maya będzie stanowić świetne dopełnienie naszej marki i bardzo cieszymy się wizją naszej współpracy – powiedziała Sarah Al Shohaib, Global Senior Vice President Rimmel.

– Jestem niezmiernie dumna z tego, że idę w ślady tych wszystkich wspaniałych ikon, które reprezentowały do tej pory Rimmel London, takich jak Kate Moss, Cara Delevingne i Adwoa Aboah. To dla mnie spełnienie marzeń. Jestem szalenie podekscytowana i zaszczycona, że mogę współpracować z tak ikoniczną marką – skomentowała sama Maya Jama.

W ramach tej wyjątkowej współpracy Maya będzie twarzą marki na całym świecie.

Już tego lata Maya będzie promowała nowy podkład Rimmel London.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.05.2025 09:00
Franck Marilly, szef regionu EMEA w Shiseido, odchodzi ze stanowiska. Nie będzie następcy
Jeśli chodzi o prognozy Shiseido na 2025 rok, japoński koncern zakłada 4-procentowy wzrost.Shutterstock

Japońska grupa kosmetyczna Shiseido ogłosiła rezygnację Francka Marilly, prezesa regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Marilly, który dołączył do firmy w 2018 roku, oficjalnie ustąpi ze stanowiska 31 maja. Firma podała „powody osobiste” jako powód jego odejścia.

Shiseido, którego portfolio obejmuje takie marki jak m.in. Drunk Elephant, Nars i Serge Lutens, potwierdziło w komunikacie prasowym, że nie wyznaczy następcy na stanowisko prezesa EMEA.

Alberto Noé, który pełnił funkcję prezesa i dyrektora generalnego Shiseido EMEA od maja 2024 roku, będzie nadal kierował regionem, którego centrala mieści się w Paryżu. Pełni on również funkcję tymczasowego szefa Shiseido America po odejściu Rona Gee 15 kwietnia br.

Ta zmiana na wysokim szczeblu Shiseido następuje w okresie mieszanych wyników grupy. W 2024 roku zysk operacyjny Shiseido spadł znacząco do 7,58 mld jenów (ok. 48,3 mln USD), w porównaniu z 28,13 mld jenów w roku wcześniejszym.

Podczas gdy region EMEA odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a Japonia 10-procentowy, firma odnotowała znaczące spadki na innych rynkach. Spadła sprzedaż w Chinach (o 5 proc.), w Ameryce (o 7 proc.) i o 24 proc. w sektorze travel retail.

Jeśli chodzi o prognozy Shiseido na 2025 rok, japoński koncern zakłada 4-procentowy wzrost. Firma chce skupić się na swoich najważniejszych markach: Shiseido, Clé de Peau i Nars, jednocześnie robiąc ewaluację i oceniając potencjał zbycia aktywów w ramach szerokiej strategii restrukturyzacji.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.05.2025 16:29
L’Oréal rozważa przejęcie brytyjskiej marki Medik8
Medik8 to marka działająca w obszarze autopersonalizacji rutyny pielęgnacyjnej.Medik8

L’Oréal może wkrótce rozszerzyć swoje portfolio o kolejną markę z segmentu dermokosmetyków. Według doniesień WWD, francuski gigant kosmetyczny jest faworytem w wyścigu o przejęcie brytyjskiej marki Medik8, specjalizującej się w produktach z witaminą A. Transakcja miałaby na celu dalsze wzmocnienie pozycji L’Oréal w dynamicznie rozwijającym się segmencie pielęgnacji skóry premium, zwłaszcza w obszarze retinoidów.

Medik8, założone w 2009 roku przez Elliota Isaacsa, koncentruje się na rozwoju produktów opartych na witaminie A, w szczególności retinalu – alternatywie dla klasycznego retinolu. Flagowa linia Crystal Retinal zdobyła popularność dzięki połączeniu skuteczności i delikatniejszego działania w porównaniu z tradycyjnymi retinoidami. Marka zdobyła silną pozycję w Wielkiej Brytanii i Europie, a obecnie intensywnie rozwija działalność na rynku amerykańskim.

Według szacunków, przychody Medik8 w 2025 roku mają osiągnąć poziom około 115 mln dolarów amerykańskich. Tylko w 2024 roku sprzedaż wzrosła o 50 proc., co czyni markę jednym z najszybciej rozwijających się graczy w segmencie dermokosmetyków premium. Tak dynamiczny wzrost zainteresowania mógł przyciągnąć uwagę L’Oréal, który w ostatnich latach aktywnie inwestuje w rozwój swojego działu dermatologii kosmetycznej.

Jeśli dojdzie do przejęcia, będzie to kolejny krok w strategii L’Oréal polegającej na wzmacnianiu obecności w segmencie specjalistycznej pielęgnacji skóry. Marka Medik8 może stanowić istotne uzupełnienie portfolio koncernu, które już obejmuje takie brandy jak La Roche-Posay, CeraVe czy SkinCeuticals.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. maj 2025 11:03