StoryEditor
Producenci
13.01.2022 00:00

Produktowy TOP 10 2021 roku portalu wiadomoscikosmetyczne.pl

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl od początku swojego istnienia prezentuje nowości kosmetyczne z myślą o drogeriach poszukujących informacji o interesujących, zgodnych z najnowszymi trendami produktach. Zobacz które z nich cieszyły się w ubiegłym roku największym zainteresowaniem czytelników

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl od początku swojego istnienia prezentuje nowości kosmetyczne z myślą o drogeriach poszukujących informacji o interesujących, zgodnych z najnowszymi trendami produktach.

Czytelnikami tej strefy są także konsumenci, co widać po ocenach i komentarzach odnoszących się do jakości kosmetyków i efektów po ich zastosowaniu. Takie opinie to też świetna wskazówka dla osób odpowiedzialnych za asortyment w drogeriach lub działach kosmetycznych sklepów i aptek. Na ich podstawie łatwiej podjąć decyzję o tym, czy nowość spełnia oczekiwania coraz bardziej wymagających klientów.

Zaobserwowaliśmy, że coraz więcej producentów i dystrybutorów decyduje się, aby w tym miejscu zamieszczać poszerzone informacje o produktach, informacje o zdobytych nagrodach, przekierowania do swoich mediów społecznościowych oraz bezpośredni kontakt do osób odpowiedzialnych za zamówienia. Doceniają bowiem znaczenie branżowego portalu w kontaktach biznesowych. I faktycznie, ruch w strefie z nowościami jest coraz większy.   

Widząc rosnące zainteresowanie zakładką z nowościami, zdecydowaliśmy, że w tym roku pojawiać się w niej będzie jeszcze więcej produktów niż dotychczas. Firmy szczególnie zainteresowane poszerzaniem swoich zasięgów zapraszamy również do publikacji poprzez cotygodniowy newsletter produktowy rozsyłany przez naszą redakcję do kupców decydujących o zamówieniach w sieciach handlowych (kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Tymczasem dzielimy się naszym TOP 10 za 2021 rok, czyli listą produktów, które miały najwięcej tzw. wejść w ostatnim roku według Google Analytics:

1. Keratynowy rozjaśniacz do włosów Cameleo Blonde Star

2. Farba do włosów Age Perfect

3. Francuskie wody toaletowe Les Petits Plaisirs

4. Szampon i odżywka Cocopalm Southern Tropics SPA

5. Nano-wirowy aerograf kosmetyczny z ampułką Mediect Lifting Serum

6. Woda lamelarna do włosów Neboa Magic Water

7. Nawilżający krem przeciwzmarszczkowy Bielenda Bakuchiol BioRetinol Effect 40+ dzień/noc

8. Linia Perfecta Bio Retinol Bakuchiol

9. Lakiery hybrydowe z czarnymi drobinkami Mylaq My Dragon Fruit

10. Pielęgnujące chusteczki dla niemowląt Luba Tuli

  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.09.2025 13:37
Moody’s obniża rating Shiseido z powodu problemów z rentownością
Japoński gigant kosmetyczny przechodzi intensywną reorganizację połączoną z awansami poziomymi i pionowymi.Shutterstock

Agencja Moody’s Ratings obniżyła rating Shiseido Company, Limited z poziomu A3 do Baa1, utrzymując negatywną perspektywę. Decyzja wynika z utrzymujących się problemów z rentownością oraz trudnych warunków rynkowych, które ograniczają potencjał wzrostu japońskiego giganta kosmetycznego.

W ciągu 12 miesięcy zakończonych w czerwcu 2025 r. marża EBITA Shiseido wyniosła 6,4 proc., co było wynikiem poniżej oczekiwań. Moody’s wskazało na słabe nastroje konsumenckie w Chinach, utrzymującą się stagnację w handlu podróżnym oraz spowolnienie sprzedaży w obu Amerykach i Europie jako główne czynniki presji. Na problemy operacyjne nałożyły się także trudności produkcyjne w marce Drunk Elephant.

Pomimo wdrażanych działań restrukturyzacyjnych – takich jak redukcja zatrudnienia, wycofanie wybranych marek czy programy oszczędnościowe – agencja nie spodziewa się znaczącej poprawy rentowności w najbliższych 12–18 miesiącach. Bardziej wyraźna poprawa ma nastąpić dopiero od końca 2026 r., przy czym marże EBITA mogą osiągnąć ok. 8 proc. do 2027 r., o ile działania kosztowe przyniosą oczekiwane efekty.

Shiseido zachowuje jednak solidną płynność, mocną pozycję na rodzimym rynku w Japonii oraz kontynuuje strategiczne inwestycje w segment prestiżowej pielęgnacji skóry i badania oraz rozwój. Jednocześnie ograniczona dywersyfikacja portfela i duża koncentracja geograficzna zwiększają ryzyko dla stabilności spółki.

Obniżenie ratingu podkreśla, jak poważnie na wyniki Shiseido wpływa spowolnienie gospodarcze w Chinach, stagnacja w segmencie travel retail oraz wyzwania związane z realizacją strategii marek. Dla inwestorów i branży to sygnał, że mimo prestiżowego pozycjonowania grupa pozostaje podatna na wahania rynku i będzie musiała oprzeć stabilność przede wszystkim na rynku japońskim oraz efektach restrukturyzacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.09.2025 13:44
Nivea z nowym country managerem na Polskę i kraje bałtyckie
Polska i kraje bałtyckie mają nowego country managera dla marki Nivea.Beiersdorf

Z dniem 1 września 2025 r. stanowisko country manager Poland & Baltics w Nivea Polska objął dr Martin Stoebe. Zastąpił on Fatiha Alpaslana, który pełnił tę funkcję od grudnia 2021 r. przez blisko cztery lata. Zmiana ta wpisuje się w strategię wzmacniania pozycji firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Fatih Alpaslan odpowiadał w ostatnich latach za realizację strategii rozwoju marki, zwiększanie zaangażowania pracowników oraz poprawę wyników w Polsce i krajach bałtyckich. Jego kadencja zbiegła się z okresem dynamicznych zmian w branży kosmetycznej, w tym rosnącego znaczenia e-commerce oraz innowacyjnych modeli sprzedaży.

Nowy szef Nivea Polska, dr Martin Stoebe, związany jest z Grupą Beiersdorf od dziesięciu lat. W tym czasie zdobywał doświadczenie m.in. jako country manager w Kolumbii oraz jako kierujący działalnością firmy w Rumunii i Bułgarii. Wcześniej pracował również w sektorze doradczym jako project leader, a także jako managing director w start-upie, co daje mu szeroką perspektywę zarządzania w różnych warunkach rynkowych.

Firma podkreśla, że nominacja nowego country managera to krok w kierunku dalszego umacniania pozycji Nivea na rynku europejskim. Celem jest nie tylko dostarczanie produktów pielęgnacyjnych najwyższej jakości, ale także intensyfikacja działań lokalnych, wspierających rozwój i innowacyjność w Polsce i krajach bałtyckich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. wrzesień 2025 08:02