REKLAMAAjona banner główny - 90 dni v3

KONSUMENT i TRENDY

TRENDY

 

10 września 2021, 15:45



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Chiński rynek produktów do pielęgnacji skóry będzie nadal, stale rosnąć.

Chiński rynek produktów do pielęgnacji skóry będzie nadal, stale rosnąć. (fot. Shutterstock)

Eksperci Mintel opublikowali kolejny raport dotyczący trendów kosmetycznych, tym razem skupili się na rynku chińskim. Mimo, że ten odległy kraj może wydawać się mało istotny dla polskiego przedsiębiorcy, to warto zwrócić uwagę na wybory i decyzje chińskich konsumentów, ponieważ są to prawdziwi światowi trendsetterzy, a żadna szanująca się marka kosmetyczna nie pozwala sobie na ignorowanie chińskich trendów.

REKLAMAWK_wrzesień_belka w artykułach_październik

Raport Mintel „Chiny 2021: trendy w pielęgnacji skóry” ujawnia, że chiński rynek kosmetyczny i produktów do pielęgnacji twarz utrzymuje silny trend wzrostowy. Z powodu epidemii COVID-19 ogólna sprzedaż detaliczna kosmetyków ucierpiała i odnotowała gwałtowny spadek w I kwartale 2021 roku, ale szybko zanotowała odbicie.

Pielęgnacja skóry twarzy to kategoria, która w największym stopniu przyczynia się do ogólnego wzrostu chińskiego rynku kosmetycznego. Podwajając swój wzrost w ciągu ostatnich 5 lat.

Pielęgnacja rozdaje karty
Produkty przeciwstarzeniowe (anti-aging) i kosmetyki poprawiające koloryt skóry bardzo zyskują na popularności w Państwie Środka. Pielęgnacja skóry nadal ma najwyższy priorytet, a 67 proc. Chinek w wieku od 18 do 49 lat, używa minimum trzech produktów do pielęgnacji skóry twarzy. Z badania wynika, że 32 proc. kobiet w wieku 18-49 lat dodała jeszcze jeden element/produkt do swojej codziennej pielęgnacji w ciągu ostatnich trzech miesięcy.

Zwiększył się również popyt na kosmetyki premium, a w porównaniu z kosmetykami kolorowymi pielęgnacja skóry twarzy nadal jest priorytetem. Klienci w wieku 25-39 lat, to w Chinach główni odbiorcy tej kategorii.

Przeczytaj również: Technologia w branży beauty wejdzie na inny poziom. Konsumenci sprawdzą, czy kosmetyki naprawdę działają [RAPORT MINTEL]

Z raportu Mintel wynika również, że lokalne marki są częściej postrzegane jako: dobra jakość za rozsądną cenę.

56 proc. chińskich kobiet uważa, że korzystanie z najnowocześniejszych technologii może odzwierciedlać skuteczność produktów do pielęgnacji skóry. 55 proc. z nich uważa również, że wysokie stężenie składników aktywnych może mieć wpływ na skuteczność produktu.

Czysta etykieta ma potencjał
77 proc. Chińskich konsumentów zgadza się, że kosmetyki z czystą etykietą są lepsze niż te masowe. 74 proc. badanych w wieku od 18 do 49 lat uważa, że marki kosmetyczne powinny wspierać środowisko naturalne i zrównoważony rozwój.

Dzięki postępowi technologicznemu marki kosmetyczne zapewniają konsumentom zróżnicowane i dostosowane do potrzeb produkty i usługi, od online po offline.

58 proc. respondentów twierdzi, że „chętnie podzielę się moim osobistym danymi biometrycznymi z markami kosmetycznymi”, a 42 proc. respondentów wyraziło zainteresowanie produktami do pielęgnacji skóry i włosów, które oferują spersonalizowane preparaty.

Chiński rynek produktów do pielęgnacji skóry będzie nadal, stale rosnąć z powodu dużego popytu na kosmetyki ze strony chińskich konsumentów. Marki krajowe będą się rozwijać, ale napotkają też wyzwania związane z koniecznością poprawy wizerunek ich marki. Różne formaty sprzedaży detalicznej oraz zmiana nawyków konsumenckich będą zachęcać marki do większej elastyczności.
 

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony