REKLAMA
 69 proc. konsumentów woli elektroniczne gazetki promocyjne

69 proc. konsumentów woli elektroniczne gazetki promocyjne (fot. adobe stock)

Ponad połowa polskich internautów jest zdania, iż sieci handlowe powinny przejść na wydawanie e-gazetek ze względu na ekologię. Miałoby to na celu zmniejszenie zużycia papieru, a tym samym znaczące ograniczenie wycinki drzew. Jednak wciąż niemal połowa badanych ma przeciwne zdanie – wynika z badania „Green Generation” przygotowanego przez Mobile Institute we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA - Belka w artykuałch (13-28.02.2020)

W badaniu „Green Generation” przygotowanym przez Mobile Institute we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej, korzystanie z drukowanych gazetek promocyjnych lub katalogów produktowych deklaruje 27 proc. Polaków. Częściej po drukowane formy sięgają kobiety (37 proc.), osoby 55+ (40 proc.) oraz mieszkańcy wsi (34 proc.).

W tym samym badaniu okazało się, że aż 69 proc. konsumentów woli elektroniczne gazetki promocyjne, a  53 proc. uważa, że sieci handlowe powinny przejść na wydawanie e-gazetek ze względu na ekologię. Wciąż jednak niemal połowa badanych ma przeciwne zdanie.

– Polacy są mocno podzieleni, jednak stale rośnie grupa zwolenników elektronicznych wersji. Jeszcze kilka lat temu obejmowała ona zaledwie 10-15 proc. konsumentów. Obecnie klienci wymuszają na wielkich koncernach zmniejszanie papierowych nakładów. Oczywiście sieci handlowe również widzą w tym korzyści. E-gazetki są zdecydowanie tańsze w produkcji. Ponadto budują proekologiczny wizerunek firmy. Sieci często to wykorzystują do realizacji swoich celów CSR-owych (Społeczna Odpowiedzialność Biznesu). A klienci potrafią to docenić. Dlatego można zakładać, że granica między zwolennikami i przeciwnikami ekologicznych wersji gazetek oraz katalogów będzie się pomału zacierać. Ta pierwsza grupa będzie rosła o ok. 5-10 proc. rocznie – komentuje Karol Kamiński, dyrektor zarządzający w Grupie AdRetail.

Na malejące zainteresowanie tradycyjnymi wydaniami gazetek reklamowych wpływ ma zmiana pokoleniowa.

– W dorosłe życie wchodzą już osoby, którym telefony komórkowe towarzyszą niemal od urodzenia. Dla nich jest to więc jak najbardziej naturalny kanał z informacjami nt. promocji – mówi Karol Kamiński.

 Według niego mamy też do czynienia z nową postawą konsumencką.

Otóż Polacy coraz częściej postrzegają papier jako mało ekologiczne narzędzie. Społeczeństwo obserwuje zmiany klimatyczne i w ten sposób na nie reaguje – twierdzi ekspert z AdRetail.

Badanie pokazało, że wydawanie e-gazetek ze względów ekologicznych nie poprawiłoby opinii ponad połowy internatów (51 proc.) na temat sieci handlowych. Jednak już 49 proc. ma odwrotne zdanie.

– Ten wynik też będzie się pomału zmieniał, ponieważ rośnie świadomość konsumencka. Klienta nic nie kosztuje to, że retailerzy bardziej stawiają na elektroniczne wersje. Po jego stronie jest tylko to, żeby „przesiąść się” na nową formę komunikacji, jeśli jeszcze się do niej nie przekonał. Oczywiście potrzebne są działania edukacyjne. Na ekologii wszyscy przecież wygrają. Co do tego nie ma żadnej wątpliwości – podsumowuje Karol Kamiński.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony