StoryEditor
Drogerie
15.06.2020 00:00

Rossmann w Manufakturze – sieć robi śmiały krok w nowoczesność

W połowie czerwca w łódzkiej Manufakturze Rossmann otworzył swoją flagową drogerię. W założeniu ma ona być krokiem w nowoczesność. Wystrój sklepu, zaproponowane rozwiązania i nowe marki są zgodne z najgorętszymi światowymi trendami. Można tu nalewać kosmetyki do własnych opakowań, kupić produkty oszczędzające wodę, kolorówkę marek znanych z internetu, a także regionalne przetwory. Twórcom koncepcji zależało, aby klienci bawili się zakupami, nie zapomnieli jednak o tych, którzy do Rossmann przychodzą jedynie na szybkie sprawunki.

Rossmann w Manufakturze został podzielony na cztery strefy. Pierwszą jest Manufaktura Piękna. Najbardziej charakterystyczną jej częścią jest Refill station – automaty, w których klienci mogą napełniać butelki wielokrotnego użytku, np. szamponem, żelem pod prysznic, płynem do prania czy mycia naczyń.

W ten sposób dokładamy nasz „kamyczek” do ograniczania zużycia plastiku – mówi Agata Nowakowska, rzecznik Rossmann SDP.

Na półkach nowootwartej drogerii swoją premierę miała też stworzona przez Rossmanna marka „Manufaktura Piękna”.

Są to produkowane w Polsce kosmetyki „stworzone z miłością, zapakowane z czułością i podane z radością” – wyjaśnia Agata Nowakowska.

W skład marki wchodzi około 250 produktów. Są wśród nich te z naturalnymi składnikami, wegańskie, waterless (jak mydła w kostce czy pudry do mycia włosów, przy produkcji których zużywa się mniej wody) czy sensoryczne (działające na zmysły powonienia, wzroku i dotyku – kule, pudry, ciastoliny, galaretki czy musy).

Przy tworzeniu ich opakowań także myśleliśmy o ekologii – sięgnęliśmy głównie po papier, szkło i recyklat – dodaje rzeczniczka sieci.

Kolejną częścią tego jedynego w swoim rodzaju Rossmanna jest Strefa Beauty. Wyróżnia ją rozbudowana oferta perfumeryjna. W ofercie znalazła się m.in. francuska marka Adopt’. Tworzone przez nią zapachy są rozlewane do niewielkich flakoników, które idealnie się mieszczą nawet w małych damskich torebkach. W tej strefie klientki znajdą też makijażową markę NYX oraz wyspę Semilac, gdzie będzie można zrobić manicure. Atrakcją dla klientek wrzucających zdjęcia na Instagram będzie specjalna ścinka Selfie Wall, która stworzy idealne tło do uwiecznienia zakupów z przyjaciółką.

Inny wystrój charakteryzuje Strefę Zdrowia. Zdobi ją ściana z mchu z napisem „Zdrowo!”, a w ofercie znalazły się m.in. przekąski, bogaty wybór produktów wegańskich, bezglutenowych i ekologicznych, wyrobów regionalnych, w tym miodów z polskich pasiek. Na półkach znalazły się też ekologiczne włoskie makarony, ekologiczne kawy i herbaty oraz największy w Polsce wybór produktów marki własnej Rossmanna – enerBiO.

Nowy Rossmann zachęca do testowania i zabawy zakupami. Rozumie jednak, że nie każdy ma na to czas i ochotę. Stąd pomysł na Strefę Grab&go, stworzoną dla klientów, którzy lubią robić zakupy „w biegu”. Mogą w niej szybko znaleźć podstawowe niezbędne produkty, takie jak mydło, jedzenie dla dziecka, karmę dla zwierząt czy papier toaletowy.

W sumie w ofercie Rossmann w Manufakturze znalazło się blisko 25 tys. produktów. W tym 3 tys. zapowiadanych pod koniec kwietnia nowości. Łódzki Rossmann jest najbardziej nowoczesnym sklepem sieci, jednak równocześnie 1400 drogerii zostało przebudowanych, tak by sieć uzyskała spójność. Do nich również trafiły wyselekcjonowane nowości, a sieć wystartowała z komunikacją nowego asortymentu i sposobu ekspozycji (o czym wiadomoscikosmetyczne.pl pisały TUTAJ)

W maju Rossmann obchodził 27-lecie swojej obecności w Polsce. 

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ TAKŻE:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 15:35
Walgreens Boots Alliance poprawia wyniki szykując się do przejęcia za 10 mld dolarów
Sycamore Partners planuje przejąć WGA do końca roku.Walgreens Boots Alliance

Walgreens Boots Alliance, jedna z największych sieci aptek w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła lepsze od oczekiwań wyniki za trzeci kwartał roku obrotowego. Przychody z amerykańskich aptek wyniosły 30,71 miliarda dolarów, co przekroczyło prognozy analityków zakładające 29,01 miliarda dolarów.

Sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła o 10,3 proc., a skorygowany zysk na akcję osiągnął poziom 38 centów wobec spodziewanych 34 centów. Na poprawę wyników wpłynęły przede wszystkim duże cięcia kosztów oraz zamykanie nierentownych placówek. Te działania wpisują się w szeroko zakrojoną strategię naprawczą, wprowadzoną przez nowego prezesa Tima Wentwortha. Zakłada ona m.in. redukcję kosztów operacyjnych o 1 miliard dolarów, zmiany w strukturach zarządzania oraz likwidację tysięcy nierentownych aptek. Działania te mają przygotować spółkę na przejęcie przez fundusz private equity Sycamore Partners, który planuje wykupić firmę do końca 2025 roku za kwotę 10 miliardów dolarów i wycofać ją z giełdy.

Pomimo pozytywnych sygnałów finansowych, Walgreens mierzy się z poważnymi wyzwaniami strategicznymi. Firma w ostatnich latach zbyt mocno skoncentrowała się na działalności aptecznej, podczas gdy konkurenci, tacy jak CVS czy UnitedHealth, rozwijają również segmenty usług zdrowotnych i ubezpieczeń. Dodatkowo, rosnąca presja cenowa na rynku leków oraz silna konkurencja ze strony Amazonu i Walmartu utrudniają poprawę marż i wzrost zyskowności.

Znaczącym obciążeniem dla Walgreens okazała się również inwestycja w sieć klinik VillageMD, która w zeszłym roku przyniosła firmie stratę w wysokości 5,8 miliarda dolarów. Obecnie rozważane są różne strategiczne opcje dla tej inwestycji, w tym możliwość sprzedaży. Decyzje podjęte w nadchodzących miesiącach mogą przesądzić o dalszym kierunku rozwoju spółki po planowanym przejęciu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 09:10
Superdrug: nowe sklepy, promocje i lojalność klientów wpłynęły na dobre wyniki finansowe
Rzeczą, która przełożyła się na dobre wyniki finansowe Superdrug, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen w sklepachfot. shutterstock/Brookgardener

Brytyjska sieć Superdrug przedstawiła swoje sprawozdanie finansowe za rok 2024. Wykazało ono, że firma w pełni wykorzystuje dynamikę rynku kosmetycznego, a podejmowane inicjatywy i inwestycje przełożyły się na wzrost sprzedaży.

Sieć, mająca w ofercie artykuły kosmetyczne i zdrowotne, podała, że w 2024 roku przychody wzrosły do ​​1,634 mld funtów (wobec 1,528 mld funtów rok wcześniej), a zysk brutto wzrósł do 236,4 mln funtów (2023: 201,2 mln funtów). Zysk operacyjny wzrósł do 144,2 mln funtów (wobec 121,9 mln funtów), a zysk przed opodatkowaniem osiągnął 136,8 mln funtów. 

Ostatecznie zysk netto wyniósł 103,5 mln funtów (w porównaniu z 83,2 mln funtów).

Zarząd Superdrug wskazał, że obecna dekada jest trudna dla brytyjskiego sektora detalicznego, ale Superdrug wydaje się być jedną z sieci, która wychodzi z sytuacji obronną ręką.  W 2023 roku sprzedaż wzrosła o prawie 12 proc., a w 2024 roku o 7 proc. – pomimo spadku ilości klientów w sklepach.

Superdrug okazał się odporny na tę sytuację, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż w kanale tradycyjnym, jak i internetowym. 

Sieć uruchomiła w ciągu ostatniego roku wiele nowych sklepów stacjonarnych, konsekwentnie utrzymując swoje plany w tym zakresie. W 2023 roku Superdrug uruchomił 14 nowych punktów sprzedaży, a w roku ubiegłym – doszło kolejnych 13 sklepów. Istotna była również troska o istniejące sklepy sieci, które modernizowano i rozbudowywano. Plany na ten rok również są ambitne: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Dla Superdrug ważna była też działalność prowadzona w kanale sprzedaży online – w zeszłym roku sieć dokonała wielu usprawnień w zakresie obsługi użytkownika strony www, uruchomiono też nową wersję aplikacji i dodano nowe opcje dostawy/odbioru towaru przez klienta.

Rzeczą, która przełożyła się również na dobre wyniki finansowe sieci, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen. Było to pozytywnie odebrane przez klientów, dotkniętych trwającym kryzysem ekonomicznym – i wrażliwych na ceny bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. 

Zdaniem sieci, ważną rolę odegrały też oferty cenowe dla osób, które przystąpiły do programu lojalnościowego. Oprócz standardowych promocji dostępnych dla wszystkich klientów, ​​ceny promocyjne pomogły zwiększyć częstotliwość wizyt i lojalność konsumentów..

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 11:02