REKLAMA
Sprzedawca w drogerii musi wiedzieć, jakie cechy mają szczoteczki dla dzieci, a jakie przeznaczone dla dorosłych

Sprzedawca w drogerii musi wiedzieć, jakie cechy mają szczoteczki dla dzieci, a jakie przeznaczone dla dorosłych (fot. adobe stock)

Prawidłowa higiena jamy ustnej zaczyna się od wyboru właściwej szczoteczki. Na rynku jest ich wiele rodzajów, ale najczęściej do zakupu konkretnego modelu skłaniają konsumentów względy estetyczne i okazje cenowe. Coraz częściej biorą oni też pod uwagę ekologiczny aspekt.

REKLAMA

Zęby Polaków nie są w dobrym stanie –  jedna trzecia z nas odwiedza stomatologa raz na rok, a nierzadko raz na dwa lata (17 proc.). Ponad jedna czwarta Polaków ostatni raz u dentysty była ponad trzy lata temu – wynika z badania „Dentofobia. Polak w gabinecie stomatologicznym” przeprowadzonego przez Klinikę Implantologii i Stomatologii Estetycznej Borczyk.

Niechęć do wizyt kontrolnych i niewłaściwa higiena jamy ustnej powodują, że próchnica jest jedną z najczęściej bagatelizowanych i najbardziej powszechnych chorób infekcyjnych. Dlatego tak ważne jest szczotkowanie zębów co najmniej dwa, a najlepiej trzy razy dziennie.

Wybór  szczoteczki, jej główki, rodzaju włókna zależy od indywidualnych potrzeb. Na szczęście z dostępnością rozmaitych produktów  nie ma problemu. Dariusz Kuklewski, key account manager w firmie Hydrex Diagnostics, podkreśla, że pielęgnacja jamy ustnej to podstawa codziennej higieny, a niezbędne do tego produkty kupujemy głównie w  drogeriach i supermarketach. – Drogeria to z założenia miejsce, gdzie wybór tego typu produktów jest  szeroki. To nie tylko pasty do zębów i  różnego rodzaju szczoteczki, lecz także  specjalistyczne akcesoria, takie jak  nici dentystyczne, czyściki, irygatory, płyny do płukania – takich produktów szuka w drogeriach konsument – mówi Dariusz Kuklewski.

Tanie czy drogie, manualne czy elektryczne? 

Mimo że kategoria szczoteczek do zębów jest już mocno rozbudowana, nadal najpopularniejsze są szczoteczki manualne i w dobrej cenie. W poznańskiej hurtowni kosmetycznej Via Veneto nie kryją, że najlepiej sprzedają się po prostu tanie szczoteczki do zębów, czyli miękkie, średnie i twarde szczoteczki popularnej marki za 1,79 zł, a nie innego znanego producenta za 4,99 zł.

Liczy się niska cena, bo szczoteczki muszą być często zmieniane, więc niechętnie się w nie inwestuje więcej. Zdaniem Polaków szczoteczka to szczoteczka: nie musi śpiewać i grać – żartuje Natalia Zawistowska, specjalistka ds. zakupów w hurtowni Via Veneto.

Jednak przyznaje, że sytuacja wygląda inaczej w przypadku produktów dla dzieci – im bardziej kolorowa i finezyjna szczoteczka, tym chętniej dzieci myją zęby, więc jest  duże zainteresowanie kolorowymi modelami, z popularnymi bohaterami kreskówek czy sportowców. Dla najmłodszych wygląd szczoteczki jest bardzo ważny, dlatego powinna ona przykuwać uwagę detalami i być dostosowana do płci dziecka.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony