REKLAMAFBK 2019 - baner główny (sierpień 2019)
Zastosowanie tylko kliku substancji naturalnych (obok innych syntetycznych) nie czyni produktu całkowicie naturalnym

Zastosowanie tylko kliku substancji naturalnych (obok innych syntetycznych) nie czyni produktu całkowicie naturalnym (fot. AdobeStock)

Przeważająca większość konsumentek nie ma elementarnej wiedzy na temat składu kosmetyków, np. nie wie czy powinny one zawierać konserwanty – pisze Rzeczpospolita, powołując się na badania przeprowadzone w czerwcu tego roku przez markę Tulua.pl.

REKLAMANatura Medica_belka w artykułach

Tylko co czarta respondentka badań przeprowadzonych przez markę Tulua.pl uważa, że konserwanty w kosmetykach są niezbędne, a 38 proc. jest przeciwnego zdania. Według tych samych badań tylko 5 proc. Polek czyta skład preparatów kosmetycznych przed ich zakupem.

Takie zachowania to idealna sytuacja dla firm, które korzystają na modzie na naturę, ekologię i weganizm, tak na prawdę nie oferując produktów, które po analizie składu odpowiadają tym trendom. Dobre wybory utrudnia totalny bałagan wynikający z braku prawnej definicji naturalnych kosmetyków i produktów eko – pisze Rzeczpospolita.

– Dopóki takiej definicji nie ma trudno mówić, czy kosmetyk naturalny to ten, który stworzony został w 100 proc. ze składników naturalnych, w 80 proc. czy 60 proc. Podobnie ma się rzecz z kosmetykami eko – mówi Marta Górska, twórczyni marki Szmaragdowe Żuki, cytowana przez dziennik.

Wobec braku prawnych uregulowań, niektóre firmy decydują się na certyfikaty potwierdzające jakość i charakter zastosowanych składników. Nie każdego producenta jednak na to stać. – Aby zweryfikować, na ile naturalny jest dany produkt wystarczy zerknąć na jego skład – podpowiada na łamach Rzeczpospolitej Iwona Białas, chemik kosmetolog w Cosmetosafe Consulting. Przestrzega przy okazji, że zastosowanie tylko kliku substancji naturalnych (obok innych syntetycznych) nie czyni produktu całkowicie naturalnym.

Dziennik przypomina, że wolnorynkową amerykankę na zagmatwanym rynku produktów kosmetycznych choć w części porządkują nowe zasady zawarte w załącznikach III i IV dokumentu technicznego Komisji Europejskiej, dotyczące deklaracji "hipoalergiczność" i "nie zawiera".  Zgodnie z nimi od 1 lipca tego roku nie można umieszczać na opakowaniu informacji o braku zawartości np. parabenów oraz że produkt jest hipoalergiczny (o ile nie popierają tego badania kliniczne). Za zamieszczanie fałszywych lub zakazanych deklaracji grożą kary finansowe. 

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony