7 lutego 2023
Od wprowadzenia swojej aplikacji mobilnej w 2019 r. w wersji 1.0 Super-Pharm właśnie wypuszcza jej kolejną wersję 2.5 zaopatrzoną w nowe funkcje i w założeniu mającą...
6 lutego 2023
7 grudnia 2022
Handel korzysta z pracowników sezonowych – wskazują dane Tikrow, agencji pracy natychmiastowej. Aż 59 proc. rekrutacji prowadzonych pod koniec roku przypada na...
8 czerwca 2022
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
Trwa kampania marki Cztery Pory Roku. Celem jest budowa wizerunku oraz rozpoznawalności w grupie docelowej.
Polacy chcą kupować towary w ekologicznych opakowaniach. W podejmowaniu świadomych i odpowiedzialnych decyzji pomagają im specjalne ekoznaki. Jak wynika z badania EKObarometr,...
3 lutego 2023
2 lutego 2023
Gąbki Konjac, dobry żel do mycia twarzy, brązujące kropelki, nawilżający podkład, wcierka do włosów, krem podkreślający loki – to produkty, które...
1 lutego 2023
31 stycznia 2023
30 stycznia 2023
19 stycznia 2023
PRODUCENCI I MARKI
Prawo i finanse
KONSUMENT i TRENDY
TRENDY
6 sierpnia 2019, 10:52
Przegląd prasy
Zastosowanie tylko kliku substancji naturalnych (obok innych syntetycznych) nie czyni produktu całkowicie naturalnym (fot. AdobeStock)
Przeważająca większość konsumentek nie ma elementarnej wiedzy na temat składu kosmetyków, np. nie wie czy powinny one zawierać konserwanty – pisze Rzeczpospolita, powołując się na badania przeprowadzone w czerwcu tego roku przez markę Tulua.pl.
Tylko co czarta respondentka badań przeprowadzonych przez markę Tulua.pl uważa, że konserwanty w kosmetykach są niezbędne, a 38 proc. jest przeciwnego zdania. Według tych samych badań tylko 5 proc. Polek czyta skład preparatów kosmetycznych przed ich zakupem.
Takie zachowania to idealna sytuacja dla firm, które korzystają na modzie na naturę, ekologię i weganizm, tak na prawdę nie oferując produktów, które po analizie składu odpowiadają tym trendom. Dobre wybory utrudnia totalny bałagan wynikający z braku prawnej definicji naturalnych kosmetyków i produktów eko – pisze Rzeczpospolita.
– Dopóki takiej definicji nie ma trudno mówić, czy kosmetyk naturalny to ten, który stworzony został w 100 proc. ze składników naturalnych, w 80 proc. czy 60 proc. Podobnie ma się rzecz z kosmetykami eko – mówi Marta Górska, twórczyni marki Szmaragdowe Żuki, cytowana przez dziennik.
Wobec braku prawnych uregulowań, niektóre firmy decydują się na certyfikaty potwierdzające jakość i charakter zastosowanych składników. Nie każdego producenta jednak na to stać. – Aby zweryfikować, na ile naturalny jest dany produkt wystarczy zerknąć na jego skład – podpowiada na łamach Rzeczpospolitej Iwona Białas, chemik kosmetolog w Cosmetosafe Consulting. Przestrzega przy okazji, że zastosowanie tylko kliku substancji naturalnych (obok innych syntetycznych) nie czyni produktu całkowicie naturalnym.
Dziennik przypomina, że wolnorynkową amerykankę na zagmatwanym rynku produktów kosmetycznych choć w części porządkują nowe zasady zawarte w załącznikach III i IV dokumentu technicznego Komisji Europejskiej, dotyczące deklaracji "hipoalergiczność" i "nie zawiera". Zgodnie z nimi od 1 lipca tego roku nie można umieszczać na opakowaniu informacji o braku zawartości np. parabenów oraz że produkt jest hipoalergiczny (o ile nie popierają tego badania kliniczne). Za zamieszczanie fałszywych lub zakazanych deklaracji grożą kary finansowe.
Komitet Naukowy ds. Bezpieczeństwa Konsumentów (SCCS) działający przy Komisji
Komisja Europejska zamierza uregulować stosowanie retinolu w kosmetykach codziennego użytku.
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
16 grudnia 2022
zdjęć: 26
20 października 2022
zdjęć: 269
13 lipca 2022
zdjęć: 20
31 maja 2022
zdjęć: 92
12 maja 2022
25 stycznia 2023
27 grudnia 2022
23 grudnia 2022
21 grudnia 2022
20 grudnia 2022