StoryEditor
Producenci
27.03.2019 00:00

Zdrowy Punkt – nowe oblicze sieci Cosmedica

Cosmedica Zdrowy Punkt to zupełnie nowy koncept zmieniający myślenie o specjalistycznych placówkach łączących sprzedaż, doradztwo i usługi. W tym miejscu wszystko odbywa się zgodnie z najnowszymi trendami, według których piękno to zdrowie.

Na warszawskim Bródnie powstała placówka Cosmedica w zupełnie nowej, niespotykanej dotąd formule. To Zdrowy Punkt, czyli miejsce, gdzie znajdziemy unikalne i innowacyjne produkty z kategorii zdrowej żywności i kosmetyków naturalnych. Pomaga je dobierać świetnie zorientowany w najnowszych trendach personel.

Zdrowy Punkt od stycznia działa w galerii handlowej Renova przy ul. Rembielińskiej 20 w Warszawie.

Od naturalnych kosmetyków po konsultacje fizjoterapeuty

Wystrój Zdrowego Punktu jest nowoczesny i zarazem ekologiczny, półki oddzielone są od siebie chrobotkiem islandzkim – rodzajem żywego mchu. Pięknie wyeksponowane produkty kuszą nie tylko kolorami i estetycznymi etykietami, ale i zdrowymi i ekologicznymi składami i ciekawą zawartością – znajdziemy tu np. wody mineralizowane z uzdrowisk, lecznicze, na choroby neurologiczne i stres, anemię i niedobór jodu czy na depresję oraz przekąski z ekstraktem z alg.

Każdy fan zdrowego życia, któremu jest bliska idea well-being, będzie zachwycony, wybierając produkty na półkach ze zdrową żywnością, żywnością funkcjonalną i ekologiczną, markami kosmetyków naturalnych i organicznych, naturalnych suplementów diety oraz naturalnych produktów do dbania o dom.

Na miejscu można też skorzystać z konsultacji fizjoterapeuty i fizjologa żywienia, który przeprowadzi badanie składu ciała i na życzenie rozpisze dietę. Okazyjnie organizowane są konsultacje zdrowotne, jak np. termowizyjne badanie piersi. O tym, co dzieje się w Zdrowym Punkcie można dowiedzieć się na bieżąco śledząc jego fan-page.

Konsultanci pracujący w placówce to pasjonaci zdrowego stylu życia, mający dużą wiedzę, chętnie doradzający oraz informujący wyczerpująco o produktach dostępnych w Zdrowym Punkcie.   

Zdrowe marki z całego świata

W Zdrowym Punkcie dostępne są naturalne soki, wyciągi i herbaty, jest duży wybór żywności bezglutenowej, mineralnych wód leczniczych oraz zdrowych przekąsek takich jak czekolady z ekstraktem z alg marki Esthechoc. Jej Cambridge Beauty Chocolate to wykwintna i korzystna dla zdrowia ciemna czekolada zawierająca astaksantynę – najsilniejszy znany oksydant, który chroni i pielęgnuje skórę.

W części kosmetycznej Zdrowego Punktu również królują kosmetyki naturalne, ekologiczne, organiczne (w tym dla dzieci i kobiet w ciąży, np. Azeta Bio) głównie polskich firm, jak Naturativ czy D’Alchemy Holistic Skincare, Orientana, ale i pojedynczych zagranicznych marek – np. niemiecka dr Hauschka czy sprzedawane na wyłączność marki włoskie. Znajdziemy tu też duży wybór masek do pielęgnacji twarzy, takich marek jak rosyjska Dizao czy włoska Equilibra. Co jakiś czas organizowane są dni z daną marką i konsultacje dermatologiczne.

Obok Zdrowego Punktu działa apteka Cosmedica, w której z kolei można standardowo zrealizować recepty i poradzić się farmaceuty, ale nie tylko – przy wejściu jest stanowisko konsultantki kosmetycznej, która fachowo dobiera kosmetyki i udziela porad na temat produktów beauty.

Będą kolejne Zdrowe Punkty

Cosmedica to ogólnopolska, dynamicznie rozwijająca się grupa farmaceutyczno-dermokosmetyczna. Pod jej szyldem występują apteki i drogerie – 80 stacjonarnych punktów w 15 miastach w Polsce.

Spółka Cosmedica Zdrowy Punkt została zarejestrowana w listopadzie ubiegłego roku. Punkt przy ul. Rembielińskiej w Warszawie jest pierwszym i pilotażowym. Wszystko wskazuje na to, że będą kolejne. 

"W najbliższym czasie planujemy poszerzyć asortyment o nowe, unikalne oraz innowacyjne produkty z kategorii zdrowej żywności, żywności funkcjonalnej / ekologicznej, kosmetyków naturalnych, naturalnych suplementów diety, chemii domowej naturalnej, ekologicznej, itp." – pisze firma w swoich ogłoszeniach rekrutacyjnych. Poszukuje konsultantów sprzedawców. Oczekuje od nich m.in. wiedzy z obszaru zdrowego żywienia, żywności funkcjonalnej, dietetyki, itp. oraz doświadczenia w bezpośredniej obsłudze klienta w branży zdrowej żywności (bio, ekologicznej, itd.) kosmetycznej, zielarskiej, itp. W 2009 roku Cosmedica rozpoczęła także sprzedaż online.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.09.2025 16:37
Zara wchodzi na rynek pielęgnacji włosów
Należąca do Inditexu sieciówka wchodzi w nową kategorię prdouktową.Zara

Hiszpańska sieć Zara zaprezentowała swoją pierwszą kolekcję produktów do pielęgnacji włosów, ogłaszając premierę na Instagramie. Linia obejmuje szampony, odżywki oraz maski, które mają odpowiadać na różnorodne potrzeby konsumentów. To kolejny krok marki w poszerzaniu oferty w segmencie beauty, po wcześniejszych wejściach w kategorie makijażu, pielęgnacji skóry i perfum.

Nowa kolekcja została opracowana tak, aby uwzględniać wszystkie typy włosów – od cienkich i średnich po grube oraz kręcone. Formuły mają zapewniać oczyszczanie, nawilżenie i odżywienie, a tym samym wpisują się w trend inkluzywności, który coraz częściej kształtuje globalny rynek kosmetyczny. Wybór asortymentu ma podkreślać uniwersalność oferty i przyciągnąć szeroką grupę odbiorców.

Wejście Zary w segment pielęgnacji włosów to element strategii dywersyfikacji. Według danych Euromonitor, globalny rynek produktów do pielęgnacji włosów wart był ponad 80 miliardów dolarów w 2023 r., a prognozy wskazują na stabilny wzrost o około 4–5 proc. rocznie do 2028 r. Rozszerzenie portfolio pozwala sieci odzieżowej konkurować nie tylko w segmencie fast fashion, lecz także w coraz bardziej dochodowej branży beauty.

Ruch ten wpisuje się również w szerszą tendencję marek modowych, które coraz mocniej inwestują w kosmetyki i produkty pielęgnacyjne, starając się zdobyć udział w rynku tzw. „affordable luxury”. Dzięki rozpoznawalności i globalnej obecności Zara ma szansę na szybkie zbudowanie pozycji w kategorii hair care, a jej najnowsza kolekcja może stać się kolejnym filarem rozwoju oferty poza odzieżą.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
16.09.2025 10:44
Niełatwo podrobić nową serię kosmetyków Louis Vuitton. Jak dom mody chroni swoje wzory i oznaczenia?
LV, EUIPO

Louis Vuitton to jedna z najbardziej rozpoznawalnych luksusowych marek, znana z kultowych torebek z monogramem, walizek i wyrobów skórzanych. Jednocześnie należy do najczęściej podrabianych marek na świecie. 29 sierpnia 2025 br. w prywatnym apartamencie flagowego salonu Louis Vuitton przy New Bond Street w Londynie odbyła się wyjątkowa premiera kosmetyków do makijażu „La Beauté Louis Vuitton”.

To wydarzenie oznacza oficjalne wejście kultowego domu mody na rynek kosmetyków kolorowych.

Nowa kolekcja obejmuje szeroką gamę produktów, od matowych i satynowych szminek, przez balsamy do ust, palety cieni, bibułki matujące, aż po zestaw pędzli podróżnych. Całość uzupełniają skórzane kosmetyczki, nawiązujące do kuferków podróżnych, od których zaczęła się cała historia marki.

image

Louis Vuitton wkracza na rynek luksusowych kosmetyków, licząc na poprawę wyników

Jak francuskiemu domowi mody udaje się utrzymać pozycję i skutecznie chronić swoje produkty?

Przypomnę, że znak towarowy chroni nazwę marki, logo oraz wszelkie oznaczenia, które odróżniają produkty przedsiębiorcy od innych na rynku. Daje to właścicielowi wyłączne prawo do używania danego oznaczenia w odniesieniu do wskazanych w zgłoszeniu towarów lub usług. 

Z kolei wzór przemysłowy chroni wygląd produktów – na przykład kształty opakowań, butelek czy wzory na etykietach – przed kopiowaniem przez konkurencję.

image

Natalia Basałaj, kancelaria Hansberry Tomkiel: Jak chronić design i oznaczenia markowych perfum?

Krótko przed premierą swoich kosmetyków, 22 sierpnia br., LOUIS VUITTON MALLETIER zgłosili w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) do rejestracji unijne wzory przemysłowe obejmujące opakowania pomadek, cieni oraz pudrów. W EUIPO zarejestrowane są m.in. następujące wzory:

- dla szminek i balsamów do ust:

image
mat.pras.

(odpowiednio REUD 015114658-0009 oraz 015114658-0006)

- dla opakowań kosmetyków:

image
mat.pras.

(REUD 015114606-0004 oraz 015114606-0005).

Rejestracja wzorów przemysłowych w trybie przyspieszonym może trwać zaledwie około dwóch tygodni. Louis Vuitton uzyskała rejestrację serii wzorów przedstawiających opakowania kosmetyków już 28 sierpnia br., czyli jeszcze przed publiczną premierą kolekcji. To wyraźnie pokazuje, że francuski dom mody prowadzi przemyślaną, systematyczną strategię ochrony swoich produktów i dba o zabezpieczenie praw własności intelektualnej na każdym etapie swojej działalności.

W EUIPO Louis Vuitton od lat posiada zarejestrowane liczne wzory przemysłowe oraz znaki towarowe – zarówno słowne („Louis Vuitton”, „LV”), jak i słowno-graficzne oraz graficzne. Obejmują one m.in. wszystkie odmiany kultowego monogramu LV oraz charakterystyczne faktury z tym monogramem czy szachownicy i motywami kwiatowymi. 

Oto przykłady, które można znaleźć na stronach EUIPO:

image
mat.pras.
 
image
mat.pras.

(https://euipo.europa.eu/eSearch/#details/owners/6708)

Komentarz ekspercki

Łączenie ochrony wzorów przemysłowych (kształtu i designu opakowań) z ochroną znaków towarowych (symboli i oznaczeń umieszczanych na kosmetykach) zapewnia silną, kompleksową ochronę produktów. Taka strategia umożliwia skuteczne reagowanie na naruszenia – od wysyłania wezwań do zaprzestania naruszeń, przez zgłaszanie podróbek na platformach sprzedażowych, po dochodzenie roszczeń w sądzie.

Marka Louis Vuitton jest znana z rygorystycznego monitorowania bezprawnego wykorzystania swoich znaków i szybkiego podejmowania działań prawnych, w tym wnoszenia licznych pozwów, również przeciwko podmiotom spoza branży.

Dlaczego warto zastrzec znaki towarowe oraz wzory przemysłowe?

Kosmetyki kolorowe mają duży potencjał sprzedażowy. W luksusowych produktach wygląd opakowania i design samego produktu mogą być równie ważne jak jego jakość i właściwości.

Dlatego warto zadbać na czas o kompleksową ochronę własności intelektualnej i zarejestrować znaki towarowe i wzory przemysłowe, obejmujące nie tylko nazwy i logo, ale też najważniejsze kształty, symbole oraz wzory umieszczane na opakowaniu oraz bezpośrednio na produkcie. Najlepiej pomyśleć o tym, tak jak Louis Vuitton, jeszcze przed wprowadzeniem do obrotu nowych produktów.

Natalia Basałaj, radca prawny, Kancelaria Hansberry Tomkiel

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 06:13