StoryEditor
Biznes
07.04.2025 16:20

Anna Czartoryska-Niemczycka nową ambasadorką marki Yonelle

Marka kosmetyczna Yonelle ogłosiła nawiązanie współpracy z nową ambasadorką – Anną Czartoryską-Niemczycką, aktorką i wokalistką. Wybór ambasadorki nie jest przypadkowy – Czartoryska-Niemczycka podkreśla, że zaufała Yonelle, ponieważ to polska marka stworzona przez kobiety naukowczynie, a skuteczność jej produktów potwierdzają nie tylko badania, ale i osobiste doświadczenia aktorki.

Nowa twarz Yonelle będzie obecna w kampaniach promocyjnych obejmujących przede wszystkim działania digitalowe oraz aktywność w mediach społecznościowych. Jak informuje marka, celem jest długofalowa współpraca, która ma być „otwartą historią”, a nie jednorazowym przedsięwzięciem. „Nasza współpraca wynika z głębokiego porozumienia – w podejściu do kobiecości, pielęgnacji i wartości” – podkreśla Katarzyna Tekień-Dźwierżyńska, dyrektorka marketingu Yonelle.

Anna Czartoryska-Niemczycka jest polską aktorką i piosenkarką, wywodzącą się z arystokratycznego rodu Czartoryskich. W dzieciństwie mieszkała w Holandii i Norwegii, gdzie jej ojciec pełnił funkcje dyplomatyczne. Po powrocie do Polski ukończyła I Społeczne Liceum Ogólnokształcące oraz Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Studiowała muzykologię na Uniwersytecie Warszawskim, a w 2009 roku ukończyła Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza. W latach 2009–2013 była aktorką Teatru Współczesnego w Warszawie, występując m.in. w spektaklach “To idzie młodość” i “Moulin Noir”. Szerszej publiczności znana jest z ról w serialach telewizyjnych, takich jak “Przystań”, “Życie nad rozlewiskiem” czy “Pensjonat nad rozlewiskiem”. 

Marka podkreśla, że współpraca z Anną Czartoryską-Niemczycką oparta jest na wspólnych wartościach: autentyczności, jakości i świadomym podejściu do piękna. Jak zaznacza aktorka, dojrzałość nie jest ograniczeniem, lecz siłą – to świadomość siebie, swoich potrzeb i atutów. Wszystkich zainteresowanych efektami współpracy Yonelle zachęca do śledzenia profili w mediach społecznościowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
15.12.2025 12:46
„Ingredients”, czyli KE prostuje ujednolicenie oznaczania składników
We wszystkich pięciu wersjach językowych krajowe odpowiedniki słowa „składniki” zostały zastąpione angielskim terminem „Ingredients”Shutterstock

Na początku października 2025 roku Komisja Europejska opublikowała sprostowanie do rozporządzenia (WE) nr 1223/2009, które ma istotne znaczenie dla producentów i dystrybutorów kosmetyków w UE. Sprostowanie ogłoszono w pięciu wersjach językowych i dotyczy ono ujednolicenia zasad oznakowania listy składników na etykietach produktów kosmetycznych.

Lista składników jako element obowiązkowego oznakowania

Artykuł 19 rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 określa wymagania dotyczące oznakowania produktów kosmetycznych wprowadzanych do obrotu na terenie Unii Europejskiej. Zgodnie z jego treścią, na opakowaniu produktu muszą znaleźć się m.in.:

  • dane osoby odpowiedzialnej,
  • kraj pochodzenia w przypadku produktów importowanych,
  • nominalna zawartość,
  • data minimalnej trwałości lub okres po otwarciu,
  • numer partii umożliwiający identyfikację,
  • funkcja kosmetyku (jeżeli nie wynika ona jednoznacznie z prezentacji),
  • szczególne środki ostrożności dotyczące stosowania.

Ważnym elementem oznakowania jest lista składników, poprzedzona nagłówkiem „Ingredients”, sporządzona według nazewnictwa INCI i w malejącej kolejności według masy w momencie ich dodawania w trakcie recepturowania czy produkcji. Wyjątek stanowią składniki występujące w stężeniu poniżej 1 proc. oraz barwniki, które mogą być wymienione w dowolnej kolejności, po pozostałych składnikach.

Artykuł 19 doprecyzuje również wymagania językowe, wskazując, że część informacji musi być podana w języku urzędowym państwa członkowskiego, w którym kosmetyk jest udostępniany konsumentowi.

Rozbieżność w oznakowaniu listy składników na rynku Unii Europejskiej

Na półkach sklepowych nadal obserwuje się rozbieżności związane ze sposobem prezentowania listy składników produktów kosmetycznych.  W celu ujednolicenia zasad oznakowania listy składników na etykietach kosmetyków we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej Komisja Europejska opublikowała sprostowanie do rozporządzenia kosmetycznego (WE) nr 1223/2009 w pięciu wersjach językowych: francuskiej, greckiej, chorwackiej, portugalskiej oraz rumuńskiej.

Sprostowanie dotyczy punktu (g) ust. 1 art. 19 rozporządzenia kosmetycznego, który określa sposób prezentowania listy składników na etykiecie produktu. We wszystkich pięciu wersjach językowych krajowe odpowiedniki słowa „składniki” zostały zastąpione angielskim terminem „Ingredients”. Dokument zawierający sprostowanie w wersjach: francuskiej, greckiej, chorwackiej, portugalskiej i rumuńskiej jest dostępny stronie internetowej Komisji Europejskiej,

Harmonizacja etykietowania jako krok w stronę jednolitego rynku UE

Opublikowane sprostowanie do rozporządzenia kosmetycznego (WE) nr 1223/2009, mimo że na pierwszy rzut oka wydaje się być zmianą zaledwie kosmetyczną to niesie ze sobą istotne znaczenie praktyczne dla branży kosmetycznej. 

image

Produkty Borderline – z nową wersją przewodnika KE

Ujednolicenie nagłówka listy składników poprzez zastosowanie angielskiego terminu „Ingredients” we wszystkich wersjach językowych eliminuje wątpliwości interpretacyjne dotyczące prawidłowego oznakowania produktów i wzmacnia spójność rynku wewnętrznego UE. Dla producentów i importerów oznacza to większą pewność prawną, łatwiejsze projektowanie etykiet na rynki wielonarodowe oraz ograniczenie ryzyka zakwestionowania oznakowania przez organy nadzorcze w poszczególnych państwach członkowskich. 

Z kolei dla konsumentów zmiana ta przekłada się na większą przejrzystość informacji i łatwiejsze porównywanie składów kosmetyków, niezależnie od kraju zakupu. W efekcie sprostowanie wspiera zarówno harmonizację przepisów, jak i praktyczne funkcjonowanie branży kosmetycznej na jednolitym rynku europejskim.

Aleksandra Kondrusik

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
15.12.2025 09:48
Tomasz Tołwiński – wiceprezesem Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego

11 grudnia do zarządu Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego dołączył Tomasz Tołwiński, wiceprezes koszalińskiej firmy MPS International. W strukturach firmy pełni on również funkcję dyrektora finansowego i odpowiada za strategię finansową przedsiębiorstwa.

Powołanie Tomasza Tołwińskiego do władz Związku to istotne wyróżnienie zarówno dla samej spółki, jak i dla Koszalina, którego reprezentant znalazł się w strukturach jednej z kluczowych organizacji branżowych.

Nowi wiceprezesi Kosmetycznych

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego jest największą i najważniejszą organizacją reprezentującą producentów kosmetyków w Polsce. Skupia kilkaset firm z całego kraju i od lat aktywnie uczestniczy w dialogu z administracją publiczną, instytucjami unijnymi oraz organizacjami międzynarodowymi. Związek odgrywa kluczową rolę w opiniowaniu aktów prawnych, monitorowaniu zmian regulacyjnych oraz reprezentowaniu interesów polskiego sektora kosmetycznego w kraju i za granicą.

Z dużą satysfakcją dołączam do zarządu Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, reprezentując MPS International. To dla mnie zaszczyt kontynuować zaangażowanie naszej firmy w prace Związku i zastąpić w tym gronie prezes Wandę Stypułkowską, która od ponad 30 lat aktywnie wspiera rozwój polskiego sektora kosmetycznego. Przed branżą stoją dziś istotne wyzwania: dynamiczne zmiany regulacyjne, potrzeba dalszego wzmacniania innowacyjności oraz rosnące oczekiwania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Wspólnie możemy skuteczniej reprezentować interesy polskich producentów i tworzyć warunki sprzyjające długoterminowemu wzrostowi 

 – mówi Tomasz Tołwiński, wiceprezes MPS International.

Doświadczenie Tomasza Tołwińskiego obejmuje ponad dekadę pracy w branży kosmetycznej, a wcześniej także na styku finansów, strategii i sektorów silnie regulowanych. Jego obecność w zarządzie Związku wzmacnia kompetencje organizacji w obszarach analizy regulacyjnej, finansowej oraz długofalowego planowania rozwoju branży.

Wraz z Tomaszem Tołwińskim do zarządu Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego dołączyła Dorota Malinowska z Oriflame Poland, która zastąpiła Grzegorza Glapę.

MPS International w Kosmetycznych

W 2017 roku prezesem Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego została prezes MPS International Wanda Stypułkowska. Pełniła tę funkcję przez dwie kadencje. W 2024 roku weszła w skład zarządu tej organizacji jako wiceprezes. Po jej rezygnacji z tej funkcji, na wolne stanowisko wybrany został Tomasz Tołwiński.

image
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego

W Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego dbamy o odpowiednią reprezentację rynku w składzie zarządu i rady nadzorczej – mówi Paweł Chrościcki, prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego i dyrektor generalny Coty Eastern Europe.Chcemy, by odzwierciedlały one rzeczywistą strukturę firm operujących w Polsce, a także, co nie mniej ważne, wkład i zaangażowanie podmiotów w projekty prowadzone na poziomie branżowym. Zarówno Oriflame Poland, jaki i MPS International mają piękną i długoletnią historię działalności w związku. To właśnie z tych firm wywodziły się moje poprzedniczki. Cieszę się, że mimo zmian personalnych pamięć o naszych wspólnych projektach jest nadal żywa w tych organizacjach i że możemy liczyć na kolejnych menedżerów i dyrektorów, ich energię i pomysły w działaniach realizowanych na rzecz sektora. Wspólnie możemy skuteczniej budować wizerunek przemysłu kosmetycznego w obliczu licznych wyzwań ekonomicznych i regulacyjnych.

MPS International to firma z siedzibą w Koszalinie, działająca w branży kosmetycznej i opakowaniowej. Spółka specjalizuje się w kontraktowej produkcji kosmetyków oraz wytwarzaniu opakowań z tworzyw sztucznych, oferując klientom kompleksowe wsparcie od pomysłu po gotowy produkt. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. grudzień 2025 05:49