StoryEditor

Produkty kosmetyczne w formie pianek prognozowane jako trend wzrostowy aż do 2026 r.

W swoim niedawnym raporcie rynkowym Technavio przewiduje, że rynek produktów kosmetycznych i środków higieny osobistej na bazie pianek wzrośnie o 7,3 proc. skumulowanego rocznego wskaźnika wzrostu w latach 2021-2026, osiągając wartość 2,04 mld dolarów.

Pianka stała się ważną formą dostarczania miejscowych środków aktywnych w dermatologii; stanowi łatwą w aplikacji alternatywę dla kremów i maści. Korzystanie z produktów w formie pianki jest przyjazne użytkowniczce czy użytkownikowi, ponieważ łatwo rozprowadza się ona na dużych powierzchniach i nie pozostawia tłustej, lepkiej lub tłustej warstwy na skórze po nałożeniu.

Kluczowe czynniki wzrostu, jeśli chodzi o kosmetyki w takiej formie, obejmują innowacje i rozszerzenia portfolio produktowych, które prowadzą do przesunięcia produktów do kategorii premium. Jako przykład firma Technavio podaje brand FIT & GLOW, który oferuje piankę do mycia twarze z octem jabłkowym i wbudowaną szczoteczką WOW Skin Science. Firma Vermont Soap natomiast opracowała mydło do rąk w formie pianki z naturalnym zapachem i aloesem.

W związku z trendem piankowym firmy przyjmują strategie cenowe w celu optymalizacji marż dla portfela produktów premium i zwiększenia procentowego udziału pianek wśród oferowanych konsystencji i form produktów. Według Technavio, wraz z rosnącą konkurencją i zapotrzebowaniem klientów na innowacyjne produkty, dostawcy aktywnie skoncentrują się na ulepszaniu swoich działań badawczo-rozwojowych. Na koniec firma zauważa, że podobnie jak w innych kategoriach produktów, producenci produktów na bazie pianki koncentrują się bardziej na produktach organicznych i pomijają niepożądane przez konsumentów składniki, takie jak siarczan i formaldehyd.

Jednym z kluczowych wyzwań dla globalnego rozwoju branży produktów kosmetycznych i higieny osobistej opartych na piance jest znaczna obecność podrabianych produktów. Takie produkty są wytwarzane z niskiej jakości składników i mają różny niekorzystny wpływ na zdrowie konsumentów. Pojawienie się i rosnąca penetracja e-commerce jeszcze bardziej pobudziły sprzedaż podrabianych produktów. Ponadto niskie ceny podrabianych produktów napędzają ich popyt.

W raporcie znalazły się dane pochodzące od setek dostawców, dystrybutorów i producentów, w tym AMOREPACIFIC Group Inc., Amway Corp., Beiersdorf Aktiengesellschaft, CHANEL Ltd., Chatters Ltd. Partnership, Colgate Palmolive Co., Coty Inc., Dr Babor GmbH and Co. KG, Essity Aktiebolag, Groupe Clarins, Henkel AG and Co. KGaA, Johnson and Johnson, Kao Specialties Americas LLC, LOreal SA, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE, Oriflame Holding AG, The Avon Co., Estee Lauder Co. Inc., The Procter and Gamble Co. i Unilever PLC.

Czytaj także: Mycie i demakijaż twarzy - pianka, mus czy żel?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann inwestuje w cyfryzację i sztuczną inteligencję z Microsoft Azure Red Hat OpenShift
Logo sieci drogerii RossmannShutterstock

Rossmann przyspiesza proces cyfryzacji, wdrażając rozwiązanie Microsoft Azure Red Hat OpenShift. Niemiecka sieć drogerii planuje rozwijać strategię chmury hybrydowej w modelu zwinnym, przygotowując się jednocześnie do realizacji projektów opartych na sztucznej inteligencji. Nowa architektura IT ma umożliwić firmie szybsze reagowanie na potrzeby rynku oraz zwiększenie efektywności procesów.

Wybór platformy OpenShift ma na celu budowę środowiska IT opartego na standaryzacji, automatyzacji i orkiestracji. Dzięki obsłudze kontenerów Red Hat, Rossmann może znacząco skrócić cykle tworzenia oraz utrzymania aplikacji, co przekłada się na szybsze wdrażanie nowych rozwiązań dla klientów i pracowników.

Wdrożenie obejmuje również Red Hat OpenShift AI, które tworzy dedykowane środowisko do trenowania i rozwijania generatywnych modeli sztucznej inteligencji w infrastrukturze chmury hybrydowej. Takie podejście pozwoli firmie integrować rozwiązania AI bez konieczności przenoszenia wszystkich danych i procesów do chmury publicznej, co ma znaczenie dla bezpieczeństwa i zgodności z regulacjami.

Rossmann podkreśla, że inwestycja w nową platformę jest częścią długoterminowej strategii transformacji cyfrowej. Dzięki standaryzacji procesów IT, automatyzacji i możliwościom rozwiązań AI, sieć zamierza zwiększyć tempo innowacji oraz zoptymalizować obsługę milionów klientów na rynkach, na których działa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.08.2025 09:23
Primark stawia na aplikację mobilną, wśród kategorii: uroda i makijaż
Nowa aplikacja Primark jest już dostępna w Irlandii i WłoszechPrimark

Primark uruchomił swoją pierwszą aplikację mobilną dla klientów, zawierającą sekcję poświęconą kategorii beauty. Stanowi to ważny cyfrowy krok milowy irlandzkiego detalisty, kojarzonego do tej pory z olbrzymimi powierzchniami sprzedaży stacjonarnej.

Nowa aplikacja, która jest już dostępna w Irlandii i Włoszech, a w Wielkiej Brytanii ma zostać wdrożona w ciągu najbliższych 18 miesięcy, oferuje m.in. dział dotyczący urody. Użytkownicy będą mogli dzięki temu przeglądać i odkrywać najnowsze produkty kosmetyczne, dostępne w sklepach Primark, w tym produkty do pielęgnacji włosów i ciała, a także kosmetyków do makijażu.

Klienci będą mogli dzięki aplikacji nie tylko przeglądać najnowsze kolekcje Primark, ale także sprawdzać dostępność produktów w czasie rzeczywistym i planować wizyty za pomocą wbudowanego lokalizatora sklepów. Mogą również zaznaczać ulubione produkty i włączać spersonalizowane powiadomienia – dzięki funkcjom zaprojektowanym tak, aby wypełnić lukę między wyszukiwaniem online a zakupami w sklepie stacjonarnym.

image
Primark

Celem aplikacji jest usprawnienie interakcji klientów z marką dzięki urządzeniom mobilnym – zaoferowanie im wygody i doświadczenia zakupowego, które odzwierciedla dynamiczny charakter oferty Primark, opartej na trendach.

Wiemy, że nasi klienci coraz częściej rozpoczynają zakupy od wersji online, niezależnie od tego, czy chcą sprawdzić nowości, czy zaplanować wizytę. Nasza aplikacja daje im narzędzia, aby mogli to zrobić w bardziej intuicyjny i spersonalizowany sposób – wyjaśnia Matt Houston, dyrektor ds. obsługi klienta i rozwiązań cyfrowych Primark.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. sierpień 2025 18:20