StoryEditor

Warto to mieć! Trzy urządzenia, które zapewnią czyste powietrze w Twoim salonie

Pandemia spowodowała, że salony fryzjerskie i kosmetyczne muszą dostosować się do nowego reżimu sanitarnego. Oczywistą sprawą jest dezynfekowanie nożyczek, grzebieni i stanowisk. Większość wirusów i bakterii unosi się jednak w powietrzu. Jak zadbać o bezpieczeństwo swoje oraz klientów i oczyścić swój salon?

Fryzjerzy są niemal cały czas narażeni na wdychanie szkodliwych substancji, takich jak lakiery do włosów, amoniak czy inne aerozole, co może prowadzić do alergii i chorób układu oddechowego. Dlatego istotną kwestią – zarówno dla pracowników, jak i klientów jest jakość powietrza. Warto zadbać o to, aby była jak najlepsza, mimo stosowania dużej ilości kosmetyków. Poza właściwą wentylacją pomieszczenia i regularnym wietrzeniem warto zaopatrzyć się w nowoczesny sprzęt, który kompleksowo pomoże zadbać o czystość powietrza, taki jak ozonator, oczyszczacz powietrza i dezynfekująca lampa UV-C. Sprawdź, które z nich będzie najbardziej odpowiednie do Twojego salonu.

Czyszczenie totalne – ozonator

Sprzętem, który najskuteczniej oczyszcza powietrze i powierzchnie przedmiotów z zanieczyszczeń, jest ozonator. Urządzenie wykorzystuje proces, który naturalnie zachodzi podczas wyładowań elektrycznych, np. w trakcie burzy. Powietrze jest wciągane do jego wnętrza, a następnie poddawane działaniu prądu, który przekształca tlen w ozon. Ozon ma silne właściwości dezynfekujące, likwiduje mikroorganizmy, dzięki czemu pozbywamy się bakterii, wirusów, a także roztoczy. Filtry umieszczone w urządzeniu mogą likwidować również inne zanieczyszczenia, takie jak alergeny, kurz czy zarodniki pleśni.

Ozonowanie salonu najlepiej przeprowadzić w nocy, gdy salon jest zamknięty. Podczas pracy urządzenia w pomieszczeniu nie mogą przebywać ludzie ani zwierzęta, trzeba również wynieść rośliny. Powrót do salonu jest możliwy po 2 godzinach od zakończenia dezynfekcji, warto dodatkowo przewietrzyć pomieszczenie. Ozonowanie to metoda, którą warto zastosować raz na jakiś czas, aby mieć pewność, że pomieszczenie jest czyste pod względem mikrobiologicznym.

Świeżość na co dzień – oczyszczacz

W salonie przydatne jest także urządzenie, które może funkcjonować w trakcie wizyt klientów, dlatego warto przyjrzeć się oczyszczaczom powietrza. Zapewniają wielostopniowe oczyszczanie z wykorzystaniem różnych rodzajów filtrów, np. antybakteryjnego, węglowego czy HEPA, dzięki czemu wychwytują nawet najmniejsze drobinki kurzu czy pyłu. Pochłoną również intensywne zapachy i odświeżą powietrze.

Najnowsze modele oczyszczaczy powietrza są dodatkowo wyposażone w lampę UV-C, która skutecznie zabija wirusy i bakterie, dzięki czemu powietrze jest sterylne. Warto zwrócić też uwagę na to, czy oczyszczacz ma funkcję jonizowania. Proces ten polega na wypuszczeniu wiązek anionów o ładunku ujemnym, które uzdatniają oczyszczone powietrze – mówi Łukasz Malik, współwłaściciel marki Wenon, oferującej urządzenia oczyszczająco-dezynfekujące.

Małe urządzenie do zadań specjalnych – lampa UV-C

O czystość powietrza w salonie pomoże zadbać także lampa UV-C. Do wyboru są dwa rodzaje lamp – przepływowe i bezpośredniego działania. Obydwa typy są skuteczne w sterylizacji, ale różnią się mechanizmem dezynfekcji oraz bezpieczeństwem związanym z przebywaniem w pomieszczeniu, gdy są włączone. W lampach bezpośredniego działania żarówka UV-C znajduje się na zewnątrz urządzenia, a promieniowanie działa wprost na otoczenie, dlatego po jego włączeniu należy natychmiast opuścić pomieszczenie.

W salonach fryzjerskich czy kosmetycznych najlepiej sprawdzą się lampy przepływowe, w których żarówka znajduje się wewnątrz osłon, dlatego też urządzenie może pracować cały czas – również wtedy, gdy w pomieszczeniu przebywają ludzie. Dzięki czemu powietrze zawsze jest świeże, pozbawione wirusów i bakterii, a także zapachów – podpowiada Łukasz Malik.

Rozważając zakup konkretnego urządzenia do salonu, należy przede wszystkim wziąć pod uwagę jego wydajność. Producenci zwykle informują, do jakiej wielkości pomieszczenia będzie odpowiedni konkretny model. Poza tym w salonach fryzjerskich i kosmetycznych istotna jest estetyka wnętrza, dlatego warto wziąć pod uwagę także design urządzenia. Niezwykle ważna jest także gwarancja producenta, najlepiej min. dwuletnia, co świadczy o rzetelności firmy.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Unilever: nasz nowy magazyn w Poznaniu wytrzyma sztorm
Unilever mat.pras.

Unilever wprowadza zaawansowaną automatyzację i optymalizację procesów logistycznych w swojej fabryce w Poznaniu. W ramach inwestycji o wartości blisko 100 mln złotych powstanie w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania oraz nowoczesna hala wysyłek. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2027 rok.

Unilever realizuje kompleksową transformację logistyczną w fabryce w Poznaniu – jednym z kluczowych zakładów produkcyjnych firmy w Europie. Inwestycja o wartości blisko 100 mln złotych obejmuje budowę w pełni zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania o pojemności 9,6 tys. palet oraz nowej hali wysyłek, która stanie się punktem załadunkowo-rozładunkowym.

Magazyn jak wieżowiec

Prace przygotowawcze są już zakończone, główna faza budowy rusza z początkiem grudnia, a zakończenie robót budowlanych przewidziane jest na koniec 2026 roku – z pełnym uruchomieniem i integracją systemów w połowie 2027 roku. W ramach projektu przebudowie ulegnie ponad 25 proc terenu fabryki, co umożliwi stworzenie nowego układu logistycznego i infrastrukturalnego dopasowanego do przyszłych potrzeb operacyjnych.

Magazyn wysokiego składowania o wysokości 36 metrów – tyle, co dziesięciopiętrowy wieżowiec – zostanie wyposażony w zaawansowane systemy automatycznego przechowywania i pobierania towarów. W magazynie zostaną zainstalowane trzy samojezdne w pełni autonomiczne windy o wysokości 34 metrów, obsługujące regały magazynowe. Cała konstrukcja została zaprojektowana tak, aby wytrzymać prędkość wiatru ponad 140 km/h, więcej niż 12-stopniowy huragan w skali Beauforta.

Ta inwestycja to dla naszej fabryki znaczące i angażujące przedsięwzięcie, które stanowi ważny krok w dalszym rozwoju zakładu. Tworzymy inteligentny, zintegrowany ekosystem logistyczny dla całej fabryki. Dzięki połączeniu automatyzacji i harmonizacji procesów podniesiemy naszą efektywność i elastyczność operacyjną. To krok, który zwiększy stabilność naszego łańcucha dostaw i pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby partnerów biznesowych – komentuje Przemysław Fejfer, dyrektor fabryki w Poznaniu, Unilever.

Nowa hala wysyłek – centrum transportowe fabryki

Nowa hala wysyłek, wyposażona w dziewięć wielofunkcyjnych doków, zwiększy efektywność obsługi transportów oraz umożliwi sprawną organizację i koordynację ruchu ciężarówek w jednym miejscu. Inwestycja przyczyni się do optymalizacji procesów logistycznych i stworzy możliwości dalszej automatyzacji operacji.

image

Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Foods i Ice Cream, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 60,8 mld euro. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Klientom w branży beauty zależy na nowoczesnych płatnościach
Nowoczesne płatności stają się sposobem na budowanie lojalności klientów Booksy mat.pras.

Jak wskazuje raport Booksy „Beauty na kliknięcie”, prawie trzy czwarte klientów w wieku 18-29 lat chciałoby rezerwować wizyty i płacić za nie mobilnie w aplikacji, w której rezerwowali wizytę. Aż 46 proc. z nich wskazuje, że jeśli chodzi o dostępne metody płatności, to obecnie branża uroda i zdrowie wypada mniej nowocześnie, niż inne sektory.

Cyfrowe rozwiązania w coraz większym stopniu ułatwiają codzienne czynności – od zamawiania produktów i przejazdów po rezerwacje usług i płatności. Szczególnie młodsze pokolenia, które wychowały się w świecie aplikacji, oczekują, że wszystko będzie dostępne „tu i teraz” – bez zbędnych formalności, kolejek czy kontaktu z obsługą. Chociaż podstawą satysfakcjonującego doświadczenia w branży beauty wciąż jest przede wszystkim jakość wykonanej usługi, to klienci mają więcej oczekiwań. Rośnie między innymi znaczenie dostępnych metod płatności.

Tam, gdzie dostępne są terminale lub aplikacje niemal wszyscy, bo aż 97 proc. klientów, w ostatnim roku płaciło bezgotówkowo. Nie wszędzie było to jednak możliwe. Prawie połowa ankietowanych musiała sięgnąć po banknoty, co często wynikało z braku alternatywy. Gdy badani mieli wybór, przeszło trzy czwarte z nich wybrało jako ulubioną metodę płatności kartę lub telefon przy kasie, a jedynie 18 proc. gotówkę. Co piąty respondent doświadczył sytuacji, w której salon lub gabinet nie miał, jak wydać reszty, a 17 proc. nie miało przy sobie wystarczającej kwoty, by zapłacić za wizytę. 

Jednak pomimo tego, że jest to najmniej chętnie wybierana forma rozliczenia, 42 proc. respondentów ma wrażenie, że w salonach wciąż dominują płatności gotówką. W efekcie, prawie dwóch na pięciu ankietowanych uważa, że sektor urody i zdrowia pozostaje w tyle za innymi branżami pod względem nowoczesnych form rozliczania. Jasno wskazuje to więc potrzebę zapewniania przez usługodawców większego wyboru i wygodnych sposobów opłacania wizyt.

Wśród najważniejszych czynników wpływających na decyzje o sposobie rozliczenia wizyty pozostaje komfort. Dla trzech na pięciu klientów kluczowe jest, żeby wszystko szło szybko i sprawnie, a 57 proc. stawia na bezpieczeństwo. Łatwość użycia metody płatności jest istotnym aspektem dla 55 proc. ankietowanych. To właśnie z tych powodów blisko dwie trzecie (63 proc.) badanych chętnie sięgnęłoby po płatności mobilne, zbliżeniowe czy cyfrowe, gdyby były dostępne.

Usługi beauty opierają się przede wszystkim na wysokiej jakości wykonania i relacji ze stylistą, kosmetyczką czy fryzjerem. Jednak rzeczywistość wokół nas się zmienia, a klienci oczekują wszędzie takiej samej wygody, jaką daje im załatwianie spraw online. Dla większości z nich udana wizyta to taka, w której wszystko przebiega sprawnie i komfortowo, od momentu umówienia terminu aż po rozliczenie. Jest to szczególnie ważne dla młodszych klientów – niemal trzy czwarte osób w wieku 18-29 lat chciałoby rezerwować i płacić za usługi z kategorii zdrowie i uroda w jednej aplikacji. Ale również starsze grupy chętnie korzystałyby z takich rozwiązań - dwie trzecie ankietowanych w wieku 30-49 lat i aż 67 proc. osób w przedziale 50-64 lata. Wprowadzone przez nas Booksy Pay odpowiada właśnie na te potrzeby – mówi Piotr Posadzy, dyrektor ds. usług finansowych w Booksy.

Nowoczesne płatności stają się również sposobem na budowanie lojalności. Klienci lubią, gdy technologia daje im “coś więcej”. Benefity takie jak rabaty, zniżki czy cashback docenia prawie połowa Polaków (48 proc.).

Choć klienci nadal najczęściej rezerwują wizyty telefonicznie lub SMS-em (64 proc.), już niemal połowa Polaków korzysta w tym celu z aplikacji mobilnych, które ułatwiają znalezienie najbardziej dogodnego terminu i zarezerwowanie go o dowolnej porze, a także szybkie zmiany w razie potrzeby. Dają także możliwość porównywania cen i ofert. 

Wygodne zapisy wpływają pozytywnie na częstotliwość wizyt – użytkownicy Booksy częściej niż inni korzystają z różnorodnych usług. Przy wyborze konkretnego salonu istotny wpływ mają również rekomendacje. W kontekście wyglądu największe zaufanie mamy do osób z bliskiego otoczenia – głównym źródłem poleceń dla ponad połowy badanych (52 proc.) są rodzina i znajomi. Jednak tu także widać wpływ nowych technologii. 46 proc. Polaków szuka inspiracji w social mediach.

Raport Booksy „Beauty na kliknięcie” pokazuje wyraźny trend: klienci przyzwyczajają się do wygody błyskawicznie – wybierają nowoczesne formy płatności i oczekują bezproblemowego działania.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 16:23