StoryEditor
Biznes
02.09.2024 16:24

BASF dzieli się wiedzą z zakresu zrównoważonego rozwoju

BASF organizuje Dni Zrównoważonego Rozwoju. Klienci, partnerzy firmy i inni uczestnicy rynku mogą wziąć udział w bezpłatnych wykładach online i zainspirować się, jak sami mogą rozpocząć lub prowadzić zieloną rewolucję w swoich firmach.

BASF organizuje Care 360 Sustainability Days. To druga edycja wirtualnego wydarzenia, podczas którego firma dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami w zakresie zrównoważonego rozwoju a także, stara się inspirować rynek do podejmowania ambitnych działań 

 W tym roku do sektora Personal Care skierowane są 3 sesje:

  1. 17 września godz: 11:00 – BASF’s Road to Net Zero: Pur Transormation to a Carbon-Neutral Tomorrow
  2. 17 września godz: 14:00 – The Need to Act Now: Shifting from Fossil to Renewable Feedstocks
  3. 18 września, godz: 11:00 – Concepts along the Value Chain: Co2 Emission Reduction in Personal Care

W BASF zdajemy sobie sprawę z kluczowej roli, jaką odgrywamy w ochronie planety i zachowaniu jej zasobów. Ale wiemy też, że sami nie sprostamy tym wyzwaniom (...). Dlatego zapraszamy na Dni Zrównoważonego Rozwoju Care 360°. W pięciu sesjach zajmiemy się aktualnymi tematami, takimi jak droga BASF do zerowej emisji netto oraz pilna potrzeba przejścia z paliw kopalnych na odnawialne źródła węgla. Dzięki dedykowanym sesjom dla osób zajmujących się higieną osobistą, chemią gospodarczą i I&I oraz chemią przemysłową, będziesz miał okazję zapoznać się z możliwościami rozwoju w branży i zidentyfikować punkty gdzie możesz zacząć działać już dziś – tak firma zaprasza do udziału w konferencji.

W dyskusjach panelowych wraz z ekspertami z BASF wezmą udział naukowcy, liderzy opinii i eksperci branżowi.

Wydarzenie jest bezpłatne. Rejestracja odbywa się: tutaj  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
04.12.2025 13:57
Retail Trends 2026 – Efektywnie, Odważnie, Inteligentnie
Retail Trends 2026 – Efektywnie, Odważnie, Inteligentniewiadmoscihandlowe.pl

Świat handlu detalicznego zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Nowe technologie, rosnące oczekiwania klientów, presja kosztowa i globalne zawirowania sprawiają, że dziś kluczowe jest nie tylko nadążanie za zmianami, lecz także ich przewidywanie i dogłębne zrozumienie. Rośnie niepewność i nieprzewidywalność otoczenia gospodarczego i politycznego, a także zachowań konsumentów. Podczas kolejnej edycji kongresu Retail Trends zaadresujemy te zagadnienia i poszukamy wspólnie odpowiedzi jak kierować biznesem retailowym w trudnym otoczeniu 2026 roku i dalej.

wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
04.12.2025 12:14
Ukraina wdrożyła cyfrowy rejestr kosmetyków zgodny ze standardami UE
Ukraina dostosowuje swoje systemy do unijnych realiów.Justyna Czupryniak/Canva

Ukraina rozpoczęła obowiązkową cyfryzację obiegu produktów kosmetycznych, przechodząc na standardy regulacyjne stosowane w Unii Europejskiej. Wprowadzono jednolity elektroniczny katalog wszystkich kosmetyków sprzedawanych na rynku ukraińskim. Do tej pory nie istniał żaden centralny system gromadzenia danych, a produkty kosmetyczne trafiały do sprzedaży bez scentralizowanej ewidencji.

Nowy system tworzy pierwszy w historii kraju ujednolicony, cyfrowy rejestr kosmetyków. Producenci i importerzy muszą przekazywać szczegółowe dane o swoich produktach online — szybko, transparentnie i zgodnie ze standardami regulacyjnymi UE. Jak podkreśla wiceministra zdrowia ds. rozwoju cyfrowego Maria Karczewycz, system stanowi „kolejny krok w kierunku pełnej integracji z europejskim rynkiem i standardami bezpieczeństwa”, a cyfrowe narzędzia zapewniają „przejrzysty i jednolity proces ewidencjonowania kosmetyków”.

Według Ukraińskiego Stowarzyszenia Perfumeryjno-Kosmetycznego, przed wojną na terenie kraju działało ok. 250 producentów kosmetyków, w tym duzi wytwórcy regionalni. Lokalna produkcja odpowiadała za 35–40 proc. podaży rynku krajowego, co potwierdzano również po 2022 r., z zastrzeżeniami dotyczącymi zakłóceń wywołanych wojną. Jednocześnie dane Państwowej Służby Celnej wskazują, że tylko w 2022 r. Ukraina zaimportowała kosmetyki, perfumy, produkty pielęgnacyjne do skóry i włosów oraz inne artykuły beauty o łącznej wartości 423 mln dolarów.

Cyfrowy system jest wdrażany w dwóch etapach, z których pierwszy już rozpoczęto. Przedsiębiorstwa kosmetyczne mogą rejestrować osobę odpowiedzialną i pracowników, wprowadzać informacje o produktach, aktualizować dane oraz generować certyfikaty dla zgłoszonych artykułów. Proces ten ma uporządkować rynek i wprowadzić jednolite zasady działania dla producentów i importerów.

W kolejnych etapach system ma wspierać również instytucje państwowe odpowiedzialne za kontrolę toksykologiczną. Dzięki szybszemu dostępowi do danych lekarze będą mogli sprawnie uzyskać informacje o składzie produktów, np. podczas leczenia pacjentów w przypadku poważnych reakcji alergicznych. Cyfryzacja obiegu kosmetyków ma zatem nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo konsumentów, lecz także poprawić transparentność rynku i wzmocnić zaufanie do ukraińskich produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 01:17