StoryEditor
Eksport
19.01.2023 00:00

Chanel otwiera butiki na paryskim lotnisku Roissy-Charles de Gaulle

Chanel rozszerza swoją obecność w branży turystycznej, otwierając przestrzenie modowe i kosmetyczne na paryskim lotnisku Roissy-Charles de Gaulle, w Terminalu 1. Według raportu DFNI Frontier, Chanel otworzyło jeden butik poświęcony swojej modzie, urodzie i biżuterii, a drugi został otwarty we współpracy z Lagardère i Aéroports de Paris, i jest to kącik poświęcony perfumom, makijażowi i pielęgnacji skóry.

Chanel otworzyło trzy przestrzenie oferujące portfolio mody i akcesoriów do urody w nowo zmodernizowanym Terminalu 1 lotniska Roissy-Charles de Gaulle w Paryżu. Najpierw Chanel otworzył butik poświęcony swojej kolekcji mody, zegarków i biżuterii – który jest prowadzony przez sam dom mody. We współpracy ze spółką joint venture Lagardère Travel Retail/Aéroports de Paris Extime Duty Free Paris, marka otworzyła również butik poświęcony zapachom, makijażowi i pielęgnacji skóry, a także kącik kosmetyczny. Znajdujące się naprzeciwko siebie butiki z modą i kosmetykami zajmują odpowiednio około 170 m2 i 38 m2.

Tutaj prezentowane są kolekcje zapachów domu mody, w tym Les Exclusifs de Chanel. Perfumowane ceramiczne kostki pozwalają odwiedzającym odkryć każdy zapach. Cała gama produktów do pielęgnacji skóry – w tym N°1 de Chanel – makijaż, a także kilka produktów dostępnych wyłącznie na lotnisku, w tym L’Huile de Jasmin.

Ponadto, po raz pierwszy na jakimkolwiek lotnisku, marka prezentuje In Flight Essentials: czteroetapowe rytuały pielęgnacyjne (przygotowanie, nawilżenie, makijaż i perfumowanie), które można wykonać podczas lotu. Aby pomóc podróżnikom w pełni przeżyć ich podróż, Chanel stworzyło trzy inne rytuały pielęgnacyjne zaprojektowane zgodnie z klimatem ich celu podróży.

Przestrzenie są wyobrażane jako miejsce do spędzenia czasu między lotami lub wejściem na pokład. Położone naprzeciwko siebie butiki zostały zaprojektowane przez architekta Petera Marino. Nowe butiki podkreślają zaangażowanie w handel detaliczny w branży turystycznej, podczas gdy Chanel i inne międzynarodowe marki przygotowują się do powrotu do wzrostów na rynku turystycznym.

Czytaj także: Brytyjskie lotniska planują złagodzić przepisy dotyczące przewozu płynów od 2024 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
26.08.2025 13:36
Strefa Biznesu: Polska branża kosmetyczna rośnie w siłę – piąta w UE, dziewiąta na świecie
Polskie kosmetyki to hit eksportowy.Agata Grysiak

Polska branża kosmetyczna należy dziś do czołówki światowej – kraj zajmuje piąte miejsce w Unii Europejskiej i dziewiąte na świecie pod względem eksportu. W 2023 r. wartość rynku kosmetycznego w Polsce przekroczyła 25,4 mld zł, a średnioroczne tempo wzrostu (CAGR) w latach 2014–2023 wyniosło 5,2 proc. Na znaczeniu zyskują zarówno rebranding i przejęcia, jak i dostosowanie do wymogów regulacyjnych UE, m.in. zakazu mikroplastików czy rozporządzenia o opakowaniach. Branża przechodzi także przyspieszoną digitalizację sprzedaży oraz doświadcza dynamicznego wzrostu segmentu dermokosmetyków.

Silną pozycję Polski budują rozpoznawalne marki, takie jak Bielenda, Ziaja, Inglot, Eveline czy dr Irena Eris. Ich przewagi konkurencyjne opierają się na innowacjach, skutecznym marketingu i ekspansji zagranicznej. Wartość eksportu polskich kosmetyków w 2023 r. osiągnęła 5,1 miliarda euro. Najważniejszymi kierunkami sprzedaży są Niemcy, Wielka Brytania, Czechy, Belgia, Francja, Ukraina, Holandia, Włochy i Hiszpania. Co istotne, coraz większą rolę w eksporcie odgrywają także średnie przedsiębiorstwa i firmy rodzinne, które wspólnie z dużymi graczami tworzą silny ekosystem.

Jak podkreśla Renata Ropska z Uniwersytetu SWPS w wypowiedzi dla portalu Strefa Biznesu, kondycja polskiego sektora kosmetycznego jest wyjątkowo stabilna. – Nasze kosmetyki mają się świetnie, i to nie tylko na polskim rynku – zaznacza ekspertka. Polskie produkty są obecne w całej Europie, a nawet dalej, niekiedy pod zmienionymi nazwami, ale zachowują wysoką jakość i konkurencyjność. Dzięki temu marki z Polski skutecznie rywalizują zarówno z globalnymi gigantami, jak i z lokalnymi producentami w poszczególnych krajach.

Sektor posiada kilka istotnych przewag na rynku międzynarodowym: skalę i elastyczność produkcji (ponad 1,3 tys. producentów), wysoką jakość badań i rozwoju oraz doświadczenie w dostosowywaniu się do rygorystycznych regulacji unijnych. Jeśli polskie firmy utrzymają tempo innowacji i sprawnie przejdą przez „lejek regulacyjny” UE, lata 2025–2030 mogą stać się okresem awansu konkurencyjnego nie tylko w Europie Środkowej, lecz także na rynkach Europy Zachodniej i poza kontynentem. Branża stoi więc przed szansą dalszej profesjonalizacji i ugruntowania pozycji w globalnym łańcuchu dostaw kosmetyków.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
31.07.2025 10:12
Prezes L‘Oréal o umowie celnej UE-USA: to nie są dobre wieści dla sektora kosmetycznego
Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréalfot. L‘Oréal

Jak stwierdził prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus, 15-procentowe cła na towary unijne eksportowane do USA „nie są dobrą wiadomością” dla europejskiego przemysłu kosmetycznego. Uważa jednak, że ich wpływ będzie dla francuskiego koncernu do opanowania.

Cła wzrosną od 0 do 15 procent, trudno więc o zadowolenie – stwierdził Nicolas Hieronimus podczas prezentacji półrocznych wyników finansowych firmy.  – To nie są dobre wieści dla branży kosmetycznej, w której Europa jest światowym liderem. Finalnie Europa, z prawie 500 milionami konsumentów, będzie płacić wyższe cła, niż Wielka Brytania – podkreślił prezes. 

Hieronimus mocno podkreślał znaczenie sektora kosmetycznego dla europejskiej gospodarki, wskazując, że zapewnia on ponad 3 mln miejsc pracy w całej Europie, powiększając  europejskie PKB o 180 mln euro. Przemysł kosmetyczny jest drugim co do wielkości sektorem Francji, przyczyniającym się do dodatniego bilansu handlowego.

Zobacz też: Francuski przemysł kosmetyczny ostrzega: nowe cła USA mogą kosztować 300 mln euro rocznie i 5 tys. miejsc pracy

Szef L‘Oréala podkreślił przy tym rozczarowanie umową z USA. Jego zdaniem, jedynym jej pozytywnym aspektem jest to, że usuwa ona niepewność i zapewnia jasność. – Dzięki temu możem planować z wyprzedzeniem – stwierdził.

Przemawiając w imieniu Value of Beauty Alliance, stowarzyszeniu największych europejskich graczy w branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej (należą tu m.in. L‘Oréal, Givaudan, IFF, Puig i Cosmetic Valley) Hieronimus zapewnił, grupa będzie apelować do europejskich liderów i negocjatorów handlowych o zapewnienie silniejszej ochrony dla tego sektora. Dodał, że grupa będzie również nadal naciskać na uproszczenie przepisów. Jego zdaniem szybsze działanie pozwoli “uniknąć ceł z jednej strony i regulacji z drugiej”.

Jeśli chodzi o funkcjonowanie L‘Oréala, to zdaniem prezesa przynajmniej jeszcze w tym roku nie będą miały one znaczącego wpływu na osiągane wyniki.

Warto przypomnieć, że to właśnie USA stanowiły główną siłę napędową dla wzrostu wyników w pierwszym półroczu 2025 roku. Firma generuje 27 proc. swojej globalnej sprzedaży w Ameryce Północnej,  wytwarzając połowę tego, co sprzedaje w USA, w swoich czterech lokalnych fabrykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. wrzesień 2025 14:50