StoryEditor
Eksport
19.12.2022 00:00

Brytyjskie lotniska planują złagodzić przepisy dotyczące przewozu płynów od 2024 r.

Wielka Brytania przymierza się do wprowadzenia nowych, lżejszych limitów dotyczących płynów przewożonych w bagażu podręcznym podczas lotów. Nowe przepisy dotkną także branży beauty, ponieważ wiele kosmetyków tradycyjnie uznawanych za pasty, kremy czy żele są definiowane jako płyny przez przepisy lotnicze.

Rząd Wielkiej Brytanii ogłosił, że od czerwca 2024 r. znacznie złagodzi limity dotyczące wnoszenia płynów — w tym kosmetyków — do bagażu podręcznego na lotniskach. Obecnie pojemniki nie mogą mieć więcej niż 100 ml, muszą znajdować się w pojedynczej, przezroczystej, zamykanej torebce plastikowej, która mieści nie więcej niż litr i ma wymiary około 20 cm x 20 cm, zawartość musi całkowicie zmieścić się w torebce, aby można ją było szczelnie zamknąć, oraz na osobę przypada 1 torebka. Większe pojemniki należy odprawić w luku bagażowym, a jednocześnie wyjąć z bagażu urządzenia elektroniczne, takie jak laptopy.

Przepisy dotyczące płynów zostały zaostrzone po tym, jak Brytyjczyk Richard Reid próbował wysadzić transatlantycki odrzutowiec w grudniu 2001 r., używając domowych materiałów wybuchowych ukrytych w butach. Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA), które reprezentuje linie lotnicze, wyraziło nadzieję, że branża i pasażerowie otrzymają „wystarczające ostrzeżenie” o wszelkich zmianach. Zrzeszenie wezwało również do „koordynacji globalnej” wysiłków na rzecz bezpieczeństwa.

Poluzowanie zasad jest wynikiem planów wdrażania nowych technologii na głównych lotniskach w Wielkiej Brytanii w ciągu najbliższych dwóch lat. Zgodnie z nową ustawą, która ma zostać przedstawiona w parlamencie w czwartek, limity na płyny zostaną podniesione do dwóch litrów. Rozporządzenie może mieć niebagatelne znaczenie dla producentów kosmetyków z Wielkiej Brytanii i prognozuje się, że sprzedaż opakowań podróżnych i pojemników do przelewania produktów może spaść. Kosmetyki i przybory toaletowe uważane za płyny obejmują kremy, balsamy, olejki, perfumy, tusze do rzęs i błyszczyki, spraye, w tym pianki do golenia, lakiery do włosów i dezodoranty w sprayu, pasty do zębów, żele do włosów i pod prysznic oraz płyny do soczewek kontaktowych.

Czytaj także: Zautomatyzowane stacje manicure XWELL x Clockwork pojawią się na amerykańskich lotniskach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
31.07.2025 10:12
Prezes L‘Oréal o umowie celnej UE-USA: to nie są dobre wieści dla sektora kosmetycznego
Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréalfot. L‘Oréal

Jak stwierdził prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus, 15-procentowe cła na towary unijne eksportowane do USA „nie są dobrą wiadomością” dla europejskiego przemysłu kosmetycznego. Uważa jednak, że ich wpływ będzie dla francuskiego koncernu do opanowania.

Cła wzrosną od 0 do 15 procent, trudno więc o zadowolenie – stwierdził Nicolas Hieronimus podczas prezentacji półrocznych wyników finansowych firmy.  – To nie są dobre wieści dla branży kosmetycznej, w której Europa jest światowym liderem. Finalnie Europa, z prawie 500 milionami konsumentów, będzie płacić wyższe cła, niż Wielka Brytania – podkreślił prezes. 

Hieronimus mocno podkreślał znaczenie sektora kosmetycznego dla europejskiej gospodarki, wskazując, że zapewnia on ponad 3 mln miejsc pracy w całej Europie, powiększając  europejskie PKB o 180 mln euro. Przemysł kosmetyczny jest drugim co do wielkości sektorem Francji, przyczyniającym się do dodatniego bilansu handlowego.

Zobacz też: Francuski przemysł kosmetyczny ostrzega: nowe cła USA mogą kosztować 300 mln euro rocznie i 5 tys. miejsc pracy

Szef L‘Oréala podkreślił przy tym rozczarowanie umową z USA. Jego zdaniem, jedynym jej pozytywnym aspektem jest to, że usuwa ona niepewność i zapewnia jasność. – Dzięki temu możem planować z wyprzedzeniem – stwierdził.

Przemawiając w imieniu Value of Beauty Alliance, stowarzyszeniu największych europejskich graczy w branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej (należą tu m.in. L‘Oréal, Givaudan, IFF, Puig i Cosmetic Valley) Hieronimus zapewnił, grupa będzie apelować do europejskich liderów i negocjatorów handlowych o zapewnienie silniejszej ochrony dla tego sektora. Dodał, że grupa będzie również nadal naciskać na uproszczenie przepisów. Jego zdaniem szybsze działanie pozwoli “uniknąć ceł z jednej strony i regulacji z drugiej”.

Jeśli chodzi o funkcjonowanie L‘Oréala, to zdaniem prezesa przynajmniej jeszcze w tym roku nie będą miały one znaczącego wpływu na osiągane wyniki.

Warto przypomnieć, że to właśnie USA stanowiły główną siłę napędową dla wzrostu wyników w pierwszym półroczu 2025 roku. Firma generuje 27 proc. swojej globalnej sprzedaży w Ameryce Północnej,  wytwarzając połowę tego, co sprzedaje w USA, w swoich czterech lokalnych fabrykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
30.07.2025 13:00
Packeta: AI pomaga polskim e-sklepom w nawiązaniu wspólnego języka z nowymi klientami
Zakupy online w polskich sklepach? Tylko z obsługą w ojczystym języku.Miljan Zivkovic

Ekspansja zagraniczna przestaje być domeną wyłącznie dużych, globalnych marek. Z danych Grupy Packeta wynika, że coraz więcej polskich e-sklepów średniej i mniejszej wielkości rozwija swoją działalność poza krajem. Aż 80 proc. firm, które rozpoczęły sprzedaż internetową w jednym kraju poza Polską, decyduje się w ciągu roku na wejście na kolejne rynki. Oznacza to, że ekspansja nie jest już jednorazowym projektem testowym, lecz świadomą i długoterminową strategią wzrostu.

Firmy, które osiągają sukces za granicą, podejmują szereg złożonych działań. Tłumaczenie strony internetowej to jedynie punkt wyjścia. Kluczowe jest zrozumienie lokalnych zwyczajów zakupowych, preferowanych metod płatności, logistyki oraz stylu komunikacji z klientami. Różnice w oczekiwaniach konsumentów sprawiają, że polskie sklepy inwestują w lokalne wersje UX – modyfikując filtry wyszukiwania, kategorie produktowe czy format cen.

Rosnące znaczenie odgrywa także sztuczna inteligencja, która wspiera proces lokalizacji treści. Dzięki AI możliwe jest stworzenie i przetłumaczenie setek opisów produktów w zaledwie kilka dni. Jednak eksperci przestrzegają przed całkowitym poleganiem na automatyzacji. –  AI umożliwia tworzenie i tłumaczenie setek opisów w kilka dni, ale wciąż rekomendujemy, by kluczowe treści marketingowe czy strony koszyka i checkoutu były dodatkowo sprawdzone przez native speakerów. Daje to pewność, że unikniemy kulturowych wpadek, które mogą zaszkodzić marce – podkreśla Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland & Germany, zwracając uwagę na ryzyko błędów.

Równie ważnym elementem skutecznej ekspansji jest dostosowanie obsługi klienta do lokalnych oczekiwań. Jak pokazuje raport Zendesk CX Trends 2025, aż 77 proc. konsumentów deklaruje lojalność wobec firm oferujących wysoką jakość customer service. Szybki kontakt w ojczystym języku staje się standardem, a jego brak może skutecznie zniechęcić klientów do powrotu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. sierpień 2025 18:39