StoryEditor
Handel
30.01.2020 00:00

Koronawirus wpływa na sprzedaż detaliczną kosmetyków na lotniskach

Niedawny wybuch wirusa koronawirusa zaczął wpływać na sprzedaż w południowokoreańskim detalu turystycznym, uderzając w kosmetyczne sklepy wolnocłowe, ponieważ turystyka spadła w zazwyczaj lukratywnym okresie chińskiego Nowego Roku - wynika z raportu Forbesa.

Wraz z rosnącą liczbą ofiar śmiertelnych wirusa i zablokowaniem chińskiego miasta Wuhan, ogniska  rozprzestrzeniającej się choroby, spodziewany wysoki odsetek chińskich turystów w Korei Północnej i Południowej w okresie Księżycowego Nowego Roku znacznie spadł, co wpłynęło na wzrost sprzedaży.

Ceny akcji AmorePacific spadły o 8,4 procent, podczas gdy LG Household & Health Care spadły o 7,12 procent w związku z obawami dotyczącymi zakupów i turystyki.

Ponieważ coraz ostrzejsze środki zapobiegawcze są stosowane na lotniskach i na całym świecie w obawie przed pandemią na Półwyspie Koreańskim z powodu śmiertelnego wirusa, pogorszenie sytuacji niewątpliwie będzie nadal negatywnie wpływało na sprzedaż w tym regionie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
25.07.2025 14:38
Jak BeautyTok kształtuje trendy kosmetyczne w Polsce i na świecie?
84 proc. użytkowników TikToka mówi, że chcą aby marki tworzyły treści, w których pokazują zwykłych ludzi, a nie tylko celebrytówfot. Shutterstock

TikTok jest miejscem, w którym rodzą się trendy lifestylowe – niezależnie od tego, czy jest to społeczność skupiona wokół tematów beauty, fashion czy marek luksusowych, każdy znajdzie tu swoją niszę. Popularność treści modowych i urodowych na TikToku stale rośnie. W ujęciu rocznym widzimy, trzykrotny wzrost liczby wyświetleń filmów z hasztagami #TikTokFashion i #BeautyTok. To dowód na to, że wciąż coraz więcej osób sięga po TikToka w poszukiwaniu lifestylowych inspiracji – mówi Rafał Drzewiecki, Country Manager Central Europe, TikTok.

Wyraźne wzrosty zainteresowania treściami beauty na TikToku zauważalne są przede wszystkim w okresach świąt (Boże Narodzenie, Wielkanoc), w styczniu, oraz w trakcie lata.

Dane TikToka pokazują, że tematy związane z pielęgnacją włosów to najpopularniejsza kategoria beauty w Polsce, a na drugim miejscu są treści związane z makijażem.

Najczęściej wyszukiwane obecnie kategorie beauty wśród użytkowników TT w Polsce:

1. #Haircare

2. #Makeup

3. #Nailcare

4. #Fragrance

5. #Skincare

W poszukiwaniu trendów, różnorodności i inkluzywności

Trendy beauty na TikToku są inkluzywne i celebrują różnorodność. Każdy może odkrywać treści dostosowane do jego preferencji i potrzeb:

#matureskin (83k treści na TT),

#menskincare (41k)

#beautyover40 (25k)

#boymakeup (28k)

#wocmakeup (women of colour make up) (12.8k)

Różnorodność tematyczna widoczna jest nie tylko w liczbie kategorii i społeczności, jakie można znaleźć na platformie. O inkluzywności TikToka mówią też sami użytkownicy: 69 proc. użytkowników TikToka zgadza się z twierdzeniem, że TikTok jest otwarty dla wszystkich, niezależnie od tego, kim jesteś. Ponad 60 proc. uważa również, że posty na platformie pomagają im lepiej zrozumieć problemy, z jakimi mierzą się inne grupy społeczne – wskazuje Rafał Drzewiecki, Country Manager Central Europe, TikTok.

38 proc. użytkowników TikToka zainteresowanych beauty twierdzi, że TikTok jest inkluzywnym miejscem dla różnych osób i kultur, ponieważ pokazuje treści w każdym możliwym stylu, jaki tylko można sobie wyobrazić.

W Polsce obserwujemy średni roczny wzrost na poziomie 67 proc. (rok do roku) dla kategorii treści beauty pod względem liczby wyświetleń (styczeń 2022 do styczeń 2023). Co ciekawe, aż 74 proc. użytkowników TikToka zgadza się, że oglądanie treści z tej platformy odmieniło ich podejście do pielęgnacji czy makijażu. Jest to dowód na to, że TikTok realnie inspiruje i edukuje na tematy urodowe – komentuje Rafał Drzewiecki.

TikTok zmienia sposób kupowania kosmetyków. W jaki sposób?

Nasze badania pokazują, że użytkownicy TikToka kupują kosmetyki bardziej świadomie. Dzięki platformom takim jak TikTok możemy pozyskać więcej informacji o produkcie przed dokonaniem zakupu, a to oznacza bardziej trafione i przemyślane wybory. Służy to nie tylko naszym portfelom, ale również planecie – wyjaśnia Rafał Drzewiecki.

Aż 78 proc. osób przyznaje, że odkąd dołączyły do społeczności BeautyToka, częściej szukają informacji o produkcie, zanim go kupią. (TikTok Marketing Science Poland Beauty Survey via AYTM, August 2023. Base: TikTok Monthly Users 18-54 (n=400)).

Z kolei 65 proc. użytkowników TikToka przyznaje, że podczas zakupów online polega na recenzjach internetowych i rekomendacjach twórców, aby zdecydować, co kupić. (TikTok Marketing Science Global Creators Drive Commerce Study 2022, Material).

Konsumenci są gotowi zapłacić więcej za lepszą jakość, bo dzięki twórcom z TikToka wiedzą więcej o składzie produktów i ich działaniu. Połowa przebadanych użytkowników społeczności BeautyToka, które kupiły droższy kosmetyk przyznaje, że zrobiły to ze względu na lepszą jakość składników produktu. (TikTok Marketing Science Poland Beauty Survey via AYTM, August 2023. Base: TikTok Monthly Users 18-54 (n=400)

Kosmetyki, które stały się viralami

TikTok ma moc promowania ekskluzywnych produktów i przenoszenia ich do mainstremu. Sprawia, że stają się one ‘‘must-have" wśród różnorodnych grup odbiorców. Można wymienić takie przykłady, jak:

• Luxury: Dior Lip Oil (ponad 33 tysiące filmów, niektóre z nich z milionowymi wyświetleniami) stał się viralem na TikToku, przyciągając użytkowników swoim luksusowym wyglądem i widocznymi efektami działania.

• Krem pod oczy marki Peter Thomas Roth stał się viralowym kosmetykiem na TikToku dzięki 57-letniej twórczyni, która nagrała film, pokazujący w jaki sposób krem wygładza jej skórę pod oczami (redukuje "worki" pod oczami w mniej niż 3 minuty). Video wyświetlono na TikToku ponad 43 mln razy.

Jakie treści od marek z segmentu beauty preferują fani BeautyToka w Polsce?

Użytkownicy TikToka ufają recenzjom produktów od twórców i dzięki nim odkrywają nowe produkty. 68 proc. użytkowników TikToka twierdzi, że są bardziej skłonni dowiedzieć się więcej o produkcie, który zobaczyli na TikToku. (TikTok Marketing Science EUI Beauty Vertical Research 2022 conducted by InSites Consulting).

W reklamach na platformie Polscy użytkownicy TikToka chcą oglądać osoby, z którymi mogą się identyfikować. 84 proc. użytkowników TikToka mówi, że chcą aby marki tworzyły treści, w których pokazują zwykłych ludzi, a nie tylko celebrytów. (TikTok Marketing Science EUI Beauty Vertical Research 2022 conducted by InSites Consulting)

Użytkownicy aplikacji oczekują od marek, że będą promować ważne kwestie społeczne – np. wsparcie kobiet i równouprawnienie. To istotny sygnał dla firm. Marki walczą o uwagę odbiorców, a dotarcie do nich jest prostsze, jeżeli rozumieją ich światopogląd i potrafią mówić ich językiem. 4 na 5 badanych fanów BeautyToka oczekuje od marek promowania silnej pozycji kobiet (women‘s empowerment) – podsumowuje Rafał Drzewiecki.

Zobacz też: Luxury Tribune: Młode pokolenie podważa wartość oryginału i odwraca się od luksusowych kosmetyków w stronę dupes

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
25.07.2025 12:54
Czwarty concept store Skin&Beauty by Super-Pharm – działa już we Wrocławiu
Czwarty w Polsce koncept Skin&Beauty by Super-Pharm otwarto we WrocławiuSuper-Pharm mat.pras.

W wakacyjny, lipcowy piątek sieć Super-Pharm otworzyła we wrocławskiej galerii Wroclavia czwarty w Polsce (i pierwszy w tym regionie kraju) innowacyjny concept store Skin&Beauty by Super-Pharm. Sklep o powierzchni 330 mkw. jest istotnym krokiem rozwoju sieci. Czym ten koncept się wyróżnia i co oferuje swoim klientom?

Nasz nowy, piękny sklep o powierzchni handlowej 330 mkw. mieści się w prestiżowej galerii Wroclavia we Wrocławiu, a jego otwarcie stanowi strategiczny krok w rozwoju sieci. Jest to już czwarta lokalizacja w Polsce, w której wprowadzamy unikalne doświadczenie zakupowe dla naszych klientów” – podkreśla sieć w informacji, zamieszczonej na portalu LinkedIn.

Jak podkreśla Super-Pharm, Skin&Beauty jest miejscem, gdzie “pasja do piękna spotyka się z ekspercką wiedzą". Sklep oferuje szeroki wybór produktów do pielęgnacji skóry (w tym działy z kosmetykami z Korei Południowej oraz z dermokosmetykami), makijażu i włosów od najlepszych światowych i polskich marek, a także profesjonalne porady specjalistów. 

image
Koncept Skin&Beauty jest to z jednej strony butikowy salon fryzjerski z pełną gamą profesjonalnych kosmetyków do włosów, a z drugiej – przestrzeń z szeroką ofertą produktów do pielęgnacji skóry
fot. Rafał Meszka

Stawiamy na innowacyjność, personalizację i najwyższą jakość obsługi. Chcemy być bliżej naszych klientów i oferować im przestrzenie, w których mogą odkrywać nowości, testować produkty i czuć się komfortowo. Wroclavia to idealne miejsce, aby kontynuować tę misję” – dodaje Super-Pharm, zapraszając do odwiedzenia nowego sklepu, gdzie na klientów czeka wiele promocji i niespodzianek. Oferta sklepu Skin&Beauty by Super-Pharm jest również dostępna online – poprzez sklep internetowy Super-Pharm.

O tym, co wyróżnia koncept Skin&Beauty na rynku, miałam niedawno możliwość porozmawiania z Moniką Kolaszyńską, prezes Super-Pharm Poland

image
Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland
Rafał Meszka

Jak podkreśla Monika Kolaszyńska, Skin&Beauty jest miejscem, które jest “czymś znacznie więcej, niż sklepem”. Jest to bowiem z jednej strony butikowy salon fryzjerski z pełną gamą profesjonalnych kosmetyków do włosów, a z drugiej – przestrzeń z niezwykle szeroką ofertą produktów do pielęgnacji skóry “o takiej skali i różnorodności, jakiej nie oferuje żaden inny sklep stacjonarny”. 

Co konkretnie nas wyróżnia? Z pewnością kompleksowa gama kosmetyków do włosów – starannie dobrane produkty do pielęgnacji, stylizacji i regeneracji. Do tego najszerszy na rynku wybór kosmetyków do pielęgnacji skóry, który wykracza daleko poza standard. Nasi klienci mogą wybierać spośród setek specjalistycznych rozwiązań. Jesteśmy też znani z kosmetyków koreańskich – jako pierwsi wprowadzamy nowości z segmentu K-beauty, oferując nie tylko popularne bestsellery, ale też prawdziwe perełki na polskim rynku.

Kolejny element to profesjonalizm. Nasz zespół to doświadczeni specjaliści, a do tego oferujemy darmowe, nowoczesne badania kondycji skóry, które są kluczem do trafnej diagnozy i dobrania idealnych kosmetyków.

Na koniec warto wspomnieć o ekskluzywnej strefie Body & Spa, gdzie można znaleźć wyselekcjonowane, niszowe produkty, często pochodzące z małych, kraftowych manufaktur. Chcemy, by nasi klienci czuli się naprawdę wyjątkowo. Każdy z tych elementów tworzy miejsce, które inspiruje i pozwala korzystać z najwyższych standardów pielęgnacji

– podkreśla w rozmowie z Wiadomościami Kosmetycznymi prezes Monika Kolaszyńska.

Całość wywiadu –  już niebawem na łamach Wiadomości Kosmetycznych.

Zobacz też: Monika Kolaszyńska, Super-Pharm: Idziemy własną drogą, udało nam się stworzyć coś niezwykłego

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. lipiec 2025 13:03