StoryEditor
Eksport
14.04.2023 00:00

Herbalife wprowadziło aż 106 nowych produktów w pierwszym kwartale 2023 roku

Herbalife to firma zajmująca się produkcją i dystrybucją suplementów diety, kosmetyków oraz produktów żywnościowych. / materiały marketingowe Herbalife
Herbalife wprowadziła na rynek aż 106 nowych SKU w pierwszym kwartale 2023 roku. Produkty weszły na 95 rynków, na których firma działa na całym świecie.

Herbalife, międzynarodowa firma działająca w modelu MLM, ogłosiła poszerzenie swojego portfolio produktowego po 106 nowych produktów; dotychczas oferta marki składała się z wielu suplementów diety i produktów specjalnego przeznaczenia żywieniowego, ale znajdują się w niej również kosmetyki. W tej kategorii znaleźć można produkty do pielęgnacji skóry, serię przeciwtrądzikową, mydła i balsamy do pielęgnacji ciała oraz kosmetyki zawierające olejek konopny.

Dzięki tym dodatkom Herbalife ma nadzieję zaspokoić rosnący popyt i zmieniające się pragnienia konsumentów, ale także zapewnić niezależnym dystrybutorom nowe sposoby dotarcia do większej liczby klientów. „Ponieważ konsumenci na całym świecie myślą bardziej holistycznie o swoim zdrowiu, powinni zrozumieć, jak suplementacja może mieć wpływ na uzupełnienie braków żywieniowych i zmiany w zachowaniu potrzebne do poprawy ogólnego samopoczucia – powiedział dr Kent Bradley, dyrektor ds. zdrowia i żywienia w Herbalife Nutrition.  

Nowe jednostki SKU obejmują nowe opcje smakowe najlepiej sprzedającego się koktajlu Formuła 1 zastępującego posiłek oraz nowe produkty, takie jak Herbalife China Youth Shake. Nie jest jednak jasne, do jakich kategorii będą należały pozostałe nowości.

Herbalife to globalna korporacja marketingu wielopoziomowego (MLM), która opracowuje i sprzedaje suplementy diety. Firma jest zarejestrowana na Kajmanach, a jej główna siedziba znajduje się w Los Angeles w Kalifornii. Firma działa w 95 krajach poprzez sieć około 4,5 miliona niezależnych dystrybutorów i członków. Firma była krytykowana za rzekome prowadzenie „wyrafinowanej piramidy”. Herbalife zgodziło się „fundamentalnie zrestrukturyzować” swoją działalność w Stanach Zjednoczonych, ale nie na całym świecie, i zapłacić grzywnę w wysokości 200 milionów dolarów w ramach ugody z Federalną Komisją Handlu (FTC) z 2016 roku w następstwie tych oskarżeń. Herbalife jest członkiem Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej i sygnatariuszem Kodeksu Etycznego DSA. W Polsce firma działa w dwóch oddziałach: Herbalife Polska w Warszawie oraz Herbalife Nutrition Global Business Services Centre w Krakowie.
 
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
31.07.2025 10:12
Prezes L‘Oréal o umowie celnej UE-USA: to nie są dobre wieści dla sektora kosmetycznego
Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréalfot. L‘Oréal

Jak stwierdził prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus, 15-procentowe cła na towary unijne eksportowane do USA „nie są dobrą wiadomością” dla europejskiego przemysłu kosmetycznego. Uważa jednak, że ich wpływ będzie dla francuskiego koncernu do opanowania.

Cła wzrosną od 0 do 15 procent, trudno więc o zadowolenie – stwierdził Nicolas Hieronimus podczas prezentacji półrocznych wyników finansowych firmy.  – To nie są dobre wieści dla branży kosmetycznej, w której Europa jest światowym liderem. Finalnie Europa, z prawie 500 milionami konsumentów, będzie płacić wyższe cła, niż Wielka Brytania – podkreślił prezes. 

Hieronimus mocno podkreślał znaczenie sektora kosmetycznego dla europejskiej gospodarki, wskazując, że zapewnia on ponad 3 mln miejsc pracy w całej Europie, powiększając  europejskie PKB o 180 mln euro. Przemysł kosmetyczny jest drugim co do wielkości sektorem Francji, przyczyniającym się do dodatniego bilansu handlowego.

Zobacz też: Francuski przemysł kosmetyczny ostrzega: nowe cła USA mogą kosztować 300 mln euro rocznie i 5 tys. miejsc pracy

Szef L‘Oréala podkreślił przy tym rozczarowanie umową z USA. Jego zdaniem, jedynym jej pozytywnym aspektem jest to, że usuwa ona niepewność i zapewnia jasność. – Dzięki temu możem planować z wyprzedzeniem – stwierdził.

Przemawiając w imieniu Value of Beauty Alliance, stowarzyszeniu największych europejskich graczy w branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej (należą tu m.in. L‘Oréal, Givaudan, IFF, Puig i Cosmetic Valley) Hieronimus zapewnił, grupa będzie apelować do europejskich liderów i negocjatorów handlowych o zapewnienie silniejszej ochrony dla tego sektora. Dodał, że grupa będzie również nadal naciskać na uproszczenie przepisów. Jego zdaniem szybsze działanie pozwoli “uniknąć ceł z jednej strony i regulacji z drugiej”.

Jeśli chodzi o funkcjonowanie L‘Oréala, to zdaniem prezesa przynajmniej jeszcze w tym roku nie będą miały one znaczącego wpływu na osiągane wyniki.

Warto przypomnieć, że to właśnie USA stanowiły główną siłę napędową dla wzrostu wyników w pierwszym półroczu 2025 roku. Firma generuje 27 proc. swojej globalnej sprzedaży w Ameryce Północnej,  wytwarzając połowę tego, co sprzedaje w USA, w swoich czterech lokalnych fabrykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
30.07.2025 13:00
Packeta: AI pomaga polskim e-sklepom w nawiązaniu wspólnego języka z nowymi klientami
Zakupy online w polskich sklepach? Tylko z obsługą w ojczystym języku.Miljan Zivkovic

Ekspansja zagraniczna przestaje być domeną wyłącznie dużych, globalnych marek. Z danych Grupy Packeta wynika, że coraz więcej polskich e-sklepów średniej i mniejszej wielkości rozwija swoją działalność poza krajem. Aż 80 proc. firm, które rozpoczęły sprzedaż internetową w jednym kraju poza Polską, decyduje się w ciągu roku na wejście na kolejne rynki. Oznacza to, że ekspansja nie jest już jednorazowym projektem testowym, lecz świadomą i długoterminową strategią wzrostu.

Firmy, które osiągają sukces za granicą, podejmują szereg złożonych działań. Tłumaczenie strony internetowej to jedynie punkt wyjścia. Kluczowe jest zrozumienie lokalnych zwyczajów zakupowych, preferowanych metod płatności, logistyki oraz stylu komunikacji z klientami. Różnice w oczekiwaniach konsumentów sprawiają, że polskie sklepy inwestują w lokalne wersje UX – modyfikując filtry wyszukiwania, kategorie produktowe czy format cen.

Rosnące znaczenie odgrywa także sztuczna inteligencja, która wspiera proces lokalizacji treści. Dzięki AI możliwe jest stworzenie i przetłumaczenie setek opisów produktów w zaledwie kilka dni. Jednak eksperci przestrzegają przed całkowitym poleganiem na automatyzacji. –  AI umożliwia tworzenie i tłumaczenie setek opisów w kilka dni, ale wciąż rekomendujemy, by kluczowe treści marketingowe czy strony koszyka i checkoutu były dodatkowo sprawdzone przez native speakerów. Daje to pewność, że unikniemy kulturowych wpadek, które mogą zaszkodzić marce – podkreśla Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland & Germany, zwracając uwagę na ryzyko błędów.

Równie ważnym elementem skutecznej ekspansji jest dostosowanie obsługi klienta do lokalnych oczekiwań. Jak pokazuje raport Zendesk CX Trends 2025, aż 77 proc. konsumentów deklaruje lojalność wobec firm oferujących wysoką jakość customer service. Szybki kontakt w ojczystym języku staje się standardem, a jego brak może skutecznie zniechęcić klientów do powrotu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 09:21