StoryEditor
Eksport
14.04.2023 00:00

Herbalife wprowadziło aż 106 nowych produktów w pierwszym kwartale 2023 roku

Herbalife to firma zajmująca się produkcją i dystrybucją suplementów diety, kosmetyków oraz produktów żywnościowych. / materiały marketingowe Herbalife
Herbalife wprowadziła na rynek aż 106 nowych SKU w pierwszym kwartale 2023 roku. Produkty weszły na 95 rynków, na których firma działa na całym świecie.

Herbalife, międzynarodowa firma działająca w modelu MLM, ogłosiła poszerzenie swojego portfolio produktowego po 106 nowych produktów; dotychczas oferta marki składała się z wielu suplementów diety i produktów specjalnego przeznaczenia żywieniowego, ale znajdują się w niej również kosmetyki. W tej kategorii znaleźć można produkty do pielęgnacji skóry, serię przeciwtrądzikową, mydła i balsamy do pielęgnacji ciała oraz kosmetyki zawierające olejek konopny.

Dzięki tym dodatkom Herbalife ma nadzieję zaspokoić rosnący popyt i zmieniające się pragnienia konsumentów, ale także zapewnić niezależnym dystrybutorom nowe sposoby dotarcia do większej liczby klientów. „Ponieważ konsumenci na całym świecie myślą bardziej holistycznie o swoim zdrowiu, powinni zrozumieć, jak suplementacja może mieć wpływ na uzupełnienie braków żywieniowych i zmiany w zachowaniu potrzebne do poprawy ogólnego samopoczucia – powiedział dr Kent Bradley, dyrektor ds. zdrowia i żywienia w Herbalife Nutrition.  

Nowe jednostki SKU obejmują nowe opcje smakowe najlepiej sprzedającego się koktajlu Formuła 1 zastępującego posiłek oraz nowe produkty, takie jak Herbalife China Youth Shake. Nie jest jednak jasne, do jakich kategorii będą należały pozostałe nowości.

Herbalife to globalna korporacja marketingu wielopoziomowego (MLM), która opracowuje i sprzedaje suplementy diety. Firma jest zarejestrowana na Kajmanach, a jej główna siedziba znajduje się w Los Angeles w Kalifornii. Firma działa w 95 krajach poprzez sieć około 4,5 miliona niezależnych dystrybutorów i członków. Firma była krytykowana za rzekome prowadzenie „wyrafinowanej piramidy”. Herbalife zgodziło się „fundamentalnie zrestrukturyzować” swoją działalność w Stanach Zjednoczonych, ale nie na całym świecie, i zapłacić grzywnę w wysokości 200 milionów dolarów w ramach ugody z Federalną Komisją Handlu (FTC) z 2016 roku w następstwie tych oskarżeń. Herbalife jest członkiem Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej i sygnatariuszem Kodeksu Etycznego DSA. W Polsce firma działa w dwóch oddziałach: Herbalife Polska w Warszawie oraz Herbalife Nutrition Global Business Services Centre w Krakowie.
 
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
24.06.2025 14:35
Chiny otwierają rynek dla afrykańskich kosmetyków – nowa polityka celna szansą dla eksporterów
Chiński rynek jest największy na świecie i jednym z najbardziej chłonnych.Canva

Chiny ogłosiły zniesienie ceł na import towarów z 53 afrykańskich krajów, z którymi utrzymują stosunki dyplomatyczne. Nowa polityka umożliwia bezcłowy dostęp do chińskiego rynku dla szerokiej gamy produktów, w tym kosmetyków i artykułów higieny osobistej. Dla afrykańskich producentów oznacza to istotne obniżenie barier wejścia na jeden z najszybciej rosnących rynków konsumenckich na świecie.

Decyzja została ogłoszona tuż przed rozpoczęciem Targów Gospodarczo-Handlowych Chiny–Afryka (CAETE), które odbyły się w dniach 12–15 czerwca w Changsha. W wydarzeniu wzięła udział delegacja biznesowa z południowoafrykańskiej prowincji Western Cape, koordynowana przez agencję Wesgro. Na stoiskach zaprezentowano m.in. kosmetyki organiczne, świeże kwiaty, wina, herbaty i produkty odżywcze – kategorie cieszące się rosnącym zainteresowaniem wśród chińskich konsumentów.

Jak poinformowała agencja Wesgro, eksport z Western Cape do Chin osiągnął w 2024 roku wartość 11,76 miliarda randów. W odpowiedzi na nowe możliwości wynikające ze zniesienia ceł, agencja planuje przeanalizować, w jaki sposób lokalne firmy mogą najlepiej wykorzystać zwiększony dostęp do chińskiego rynku – zwłaszcza w dynamicznie rozwijających się segmentach, takich jak kosmetyki i produkty pielęgnacyjne. Inicjatywa ta realizowana jest we współpracy ze Standard Bank Group, która wspiera eksporterów w nawiązywaniu kontaktów z chińskimi partnerami i w poruszaniu się po złożonych procedurach handlu transgranicznego.

Zniesienie ceł to element szerszej strategii Chin na rzecz pogłębienia współpracy gospodarczej z Afryką i dywersyfikacji źródeł importu. Dla producentów kosmetyków z Afryki – szczególnie tych działających w segmencie naturalnym i organicznym – oznacza to realną szansę na ekspansję. Rosnące zapotrzebowanie na produkty premium w Chinach, w połączeniu z niższymi kosztami wejścia i łatwiejszym dostępem do nabywców, może przyczynić się do zwiększenia odporności gospodarek afrykańskich oraz zróżnicowania ich oferty eksportowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. lipiec 2025 02:34