StoryEditor
Eksport
14.07.2022 00:00

Polskie firmy na amerykańskich targach Cosmoprof. Naturalne kosmetyki w centrum zainteresowania

W Las Vegas trwa amerykańska edycja targów kosmetycznych Cosmoprof North America. Mają w niej udział także polskie firmy. Jak donosi firma Orientana, zdecydowanie widać na targach zainteresowanie kosmetykami naturalnymi.

19. edycja Cosmoprof North America trwa od 12 lipca w Las Vegas w stanie Nevada. To największe tragi kosmetyczne B2B w Ameryce.

Według listy wystawców zaprezentowanej przez organizatorów Cosmoprof North America w targach bierze udział 15 firm i marek z Polski. Marki specjalizujące się w produktach naturalnych, zajmujące się kosmetykami pielęgnacyjnymi oraz perfumiarstwem, ale nie tylko. Oto wystawcy reprezentujący Polskę: iossi, Beauty for you, Bless Me Cosmetics, Bohoboco Perfume, Cosmepick & dermicLAB, Crystallove, Efektima, IQnails, MacroHi, Nacomi Group, Nou, Orientana, Solange, Yope, Zaremba International Academy.  

W sektorze Discover Green swoje stoisko ma firma Orientana, która dostarczyła nam korespondencję zdjęciową z targów. W Las Vegas z kontrahentami właściciele firmy Anna i Krzysztof Wasilewscy. – Od otwarcia targów zainteresowanie odwiedzających jest ogromne i widać, że trend naturalnych kosmetyków cały czas się umacnia – informują nas twórcy marki Orientana.

Jak podkreśla Enrico Zannini, general manager BolognaFiere Cosmoprof, Ameryka jest strategicznym rynkiem dla rozwoju marek kosmetycznych. Organizatorzy targów uważają także, że przyszłość branży kosmetycznej wygląda optymistycznie.

– Przyszłość branży kosmetycznej jest jaśniejsza niż kiedykolwiek, a 19. edycja Cosmoprof North America  jest tego wymownym wskaźnikiem. 40 proc. odwiedzających targi zarejestrowało się na nie po raz pierwszy, co dowodzi silnego pragnienia branży kosmetycznej, aby spotkać się osobiście i współpracować – stwierdza Nina Dayli, executive director Professional Beauty Association.

Na Cosmoprof North Amercica wystawia się w tym roku 1100 firm. Wystawcy zostali podzieleni na cztery główne sektory Hair Care, Skin Care & Makeup, Nails oraz Natural Products z silną reprezentacją produktów zapachowych.

Dodatkowo utworzono specjalne sektory Discover Beauty, Discover Beauty, Spotlights, Discover Green, The Beauty Vanities i nowo wprowadzony Discover Black-Owned Beauty (dla marek stworzonych przez osoby czarnoskóre i poszukujących dostępu do nowych rynków i odbiorców).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
13.05.2025 12:58
Chanel nawiązuje współpracę z indyjskim detalistą Nykaa
Nykaa sprzedaje produkty kosmetyczne za pośrednictwem strony internetowej, aplikacji mobilnej i ok. 100 sklepów stacjonarnychShutterstock

Chanel, globalny producent kosmetyków i perfum premium, nawiązał współpracę z indyjską firmą Nykaa, aby wzmocnić swoją markę na tamtejszym rynku.

Nykaa sprzedaje produkty kosmetyczne, prozdrowotne i fashion za pośrednictwem własnej strony internetowej, aplikacji mobilnej i ponad 100 sklepów stacjonarnych. Dzięki nawiązaniu tej współpracy perfumy i kosmetyki Chanel będą dostępne w wybranych sklepach Nykaa Luxe, aplikacji Nykaa i sklepie online. 

Do końca 2025 roku Chanel chce sukcesywnie rozszerzać swoją ekspansję w detalu do ponad dziesięciu sklepów Nykaa Luxe w całym kraju.

Opierając się na fundamencie, położonym przez naszą sieć butików z perfumami i kosmetykami, a także platformę e-commerce Chanel India, partnerstwo z Nykaa stanowi potężną synergię naszych wspólnych wartości. Ta współpraca inspiruje nas do rozwijania jeszcze szerszej oferty naszych perfum i kosmetyków w Indiach – ocenia Amit Goyal, dyrektor zarządzający Chanel India.

Jako Nykaa jesteśmy niezmiernie dumni z tego partnerstwa, dającego po raz pierwszy możliwość wprowadzenia oferty Chanel Fragrance & Beauty w Indiach w luksusowych sklepach kosmetycznych Nykaa, a także online. Wczesne rozpoznanie przez Chanel potencjału rynku w Indiach w dużym stopniu przyczyni się do tworzenia i rozwoju segmentu luksusowego w nadchodzących dekadach – komentuje Anchit Nayar, dyrektor wykonawczy i CEO w Nykaa Beauty.

Obecnie w Indiach Chanel posiada siedem butików, a ponadto trzy sklepy na lotniskach oraz dedykowany dedykowany portal e-commerce.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 16:38
Obowiązkowe oznakowanie środków czystości i chemii gospodarczej w Rosji od 1 maja
Rosyjski rynek kosmetyczny i nie tylko dokonuje rewolucji oznaczeń.RG72, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Od 1 maja 2025 roku w Rosji wchodzi w życie obowiązek oznakowania cyfrowego mydeł, detergentów, chemii gospodarczej oraz granulatów. Jak poinformowało Centrum Rozwoju Nowoczesnych Technologii (CRPT), operator krajowego systemu znakowania towarów „Czestny Znak”, nowe przepisy mają na celu zwiększenie przejrzystości rynku i ochronę konsumentów przed podróbkami.

W systemie „Chestny Znak” zarejestrowano już 3,9 tys. producentów oraz 2,6 tys. importerów środków czystości i chemii gospodarczej. Spośród nich 279 przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw skorzystało z programów wsparcia oferowanych przez CRPT. Program ten obejmuje m.in. refundację 50 proc. kosztów zakupu sprzętu niezbędnego do oznakowania produktów.

image

Rosja przeprowadzi eksperyment z etykietowaniem kosmetyków w systemie „Chestny Znak”

Wcześniej, zanim wprowadzono obowiązkowe przepisy, przeprowadzono dobrowolny program pilotażowy. Dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej rozpoczął się on 14 stycznia 2024 roku, natomiast dla rynku granulatów – 1 lipca 2024 roku. Celem tych testów było przygotowanie uczestników rynku do pełnego wdrożenia systemu bez zakłóceń w łańcuchach dostaw.

System „Chestny Znak” polega na nanoszeniu na produkt niewielkiego kodu QR typu DataMatrix, który zawiera unikalne dane o produkcie. Po zeskanowaniu kodu za pomocą aplikacji, konsument uzyskuje dostęp do informacji o producencie, dacie produkcji lub imporcie, składzie oraz terminie ważności danego towaru. Co istotne, możliwe jest także sprawdzenie legalności produktu. Według zastępcy dyrektora generalnego CRPT, Rewaza Jusupowa, wprowadzenie oznakowania nie wpłynie na ceny produktów.

Warto pamiętać, że podane przez RBC dane bazują informacjach oficjalnych rządu rosyjskiego i nie są potwierdzane przez żadne niezależne instytucje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. maj 2025 01:28