
Po niespełna roku, pod koniec 2019 roku, polski eksport zaliczył wzrost wartości sprzedaży do wszystkich głównych partnerów handlowych Polski (wszystkich krajów z pierwszej dziesiątki partnerów handlowych).
W okresie od stycznia do listopada 2019 największym odbiorcą polskiego eksportu były Niemcy, gdzie trafiło 27,7 proc. towarów i usług. W analogicznym okresie 2018 r. eksport do Niemiec stanowił 28,2 proc. wartości ogólnej polskiego eksportu. Kolejnymi największymi partnerami handlowymi Polski są Czechy oraz Wielka Brytania.
Najczęściej eksportowane z Polski w okresie styczeń-listopad 2019 r. były towary z grupy: maszyny, urządzenia i sprzęt transportowy, które stanowiły 38 proc. wartości polskiego eksportu. Na kolejnych pozycjach znalazły się grupy: towary przemysłowe sklasyfikowane głównie wg surowca – 18,3 proc. oraz różne wyroby przemysłowe – 17,1 proc. Te trzy grupy towarów odpowiadały łącznie prawie za trzy czwarte. wartości polskiego eksportu.