StoryEditor
Eksport
22.05.2018 00:00

Ponad 70 polskich firm na BeautyWorld Middle East w Dubaju

Podczas trwających 3 dni targów Beautyworld Middle East w Dubaju Polskę reprezentowało blisko 70 firm. To pierwsze tak duże wystąpienie polskiej branży kosmetycznej w tej imprezie. Targi odwiedziło około 50 tys. zwiedzających.

Targi BeautyWorld Middle East to największe międzynarodowe wydarzenie targowe na Bliskim Wschodzie poświęcone produktom kosmetycznym. W tym roku na targach, które odbyły się 8-10 maja, pojawiła się rekordowa liczba około 50 tys. zwiedzających, 1700 wystawców z 62 krajów oraz 25 pawilonów narodowych. Na trzy dni Dubaj stał się bardzo ważną platformą współpracy dla światowych graczy, ale również młodych, dopiero stawiających kroki w branży kosmetycznej firm. – Jest to niezwykle ważne wydarzenie w kalendarzu polskich producentów kosmetyków, ponieważ Bliski Wschód, kraje Afryki Północnej oraz Subsaharyjskiej to jeden z najbardziej perspektywicznych regionów świata. Rynek kosmetyczny rośnie tu w szybkim tempie i do końca przyszłego roku ma osiągnąć najwyższą złożoną stopę wzrostu rocznego spośród wszystkich regionów świata. Wskaźnik ma oscylować wokół 5 proc. Do wzrostu najbardziej przyczynią się zasobne kraje Zatoki Arabskiej – Arabia Saudyjska i Zjednoczone Emiraty Arabskie – mówi Adriana Jakubowska, ekspert polskiej branży kosmetycznej.

Polskie firmy potwierdzają, że było to udane wydarzenie targowe. –  Odbyliśmy rekordową liczbę spotkań. W ostatnim dniu targów podpisaliśmy wyłączny kontrakt dystrybucyjny na Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabię Saudyjską, Bahrajn i Oman, a całe stoisko zostało wykupione przez nowego dystrybutora. Była to pierwsza tego typu sytuacja dotycząca polskiego wystawcy na targach Beauty World Middle East w Dubaju – mówi Marcin Małysz, współwłaściciel marki Quiskin.

Pojawiły się jednak także zastrzeżenia dotyczące organizacji targów. – Wprowadzono kilka zmian, niezbyt korzystnych dla polskiej branży kosmetycznej. Większość firm znalazła się w nowej lokalizacji, do której ciężko było trafić. Przełożyło się to na pewno na liczbę odwiedzających – było ich mniej, wydaje nam się jednak, iż byli bardzo konkretni. Wśród odwiedzających pojawili się przedstawiciele wielu krajów, między innymi ZEA, Iranu, Iraku, Pakistanu i Indii, a także bardziej odległych jak Sri Lanka, Filipiny czy Indonezja – mówi Katarzyna Olędzka, dyrektor marketingu Verona Products Professional. Firma  na ponad 50 metrowym standzie zaprezentowała pełne portfolio, w tym nowości skierowane do klientów arabskich. – Dopasowanie produktów pod potrzeby klienta, trendy i oczekiwania danego regionu to jedno z kluczowych zadań w obrębie rozwoju sprzedaży eksportowej. Zamierzamy kontynuować dynamiczny rozwój eksportu, a ten kierunek pozostaje dla nas strategiczny – dodała Katarzyna Olędzka.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu promowała polską branżę kosmetyczną na specjalnie przygotowanym stoisku narodowym. Odwiedzający je goście najczęściej pytali o kosmetyki do makijażu oraz do pielęgnacji twarzy i ciała. – Muzułmańskie kobiety zazwyczaj używają wielu kosmetyków kolorowych, pomimo trudnych warunków atmosferycznych. Z zasady zakrywają swoje sylwetki i włosy, a twarz, dłonie i stopy są jedynymi częściami ciała, które mogą wyeksponować. Szczególna dbałość o makijaż jest głęboko osadzona w kulturze świata arabskiego. Dlatego też wydatki na makijaż zazwyczaj stanowią sporą część budżetu przeznaczonego przez kobiety na kosmetyki – dodaje Adriana Jakubowska.
Wraz z rozwojem rynku kosmetyków dla kobiet, pojawia się również coraz większe zapotrzebowanie   na segment produktów męskich. Szacuje się, że rynek męskich kosmetyków pielęgnacyjnych w najbliższych latach będzie wzrastać o 4,6 proc. rocznie. Rośnie popyt na dezodoranty i kremy do golenia w linii męskiej, pielęgnację włosów i usuwanie zbędnego owłosienia, a także kremy nawilżające i przeciwzmarszczkowe.

W ramach stoiska narodowego zorganizowanego przez PAIH, wydzielone zostało miejsce do spotkań biznesowych dla przedstawicieli polskich firm oraz potencjalnych kontrahentów. Przez cały czas trwania targów do dyspozycji zwiedzających był ekspert, który informował na temat potencjału polskiej branży kosmetycznej oraz polskiej gospodarki. Wystawcy z Polski mogli skorzystać z bezpłatnej promocji, m.in. dystrybucji materiałów informacyjnych czy wyświetlania filmów promocyjnych. Dodatkowo obsługa stoiska udzielała zwiedzającym informacji o stoiskach polskich firm będących wystawcami oraz wręczała folder informacyjny na temat polskiej branży kosmetycznej.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
13.05.2025 12:58
Chanel nawiązuje współpracę z indyjskim detalistą Nykaa
Nykaa sprzedaje produkty kosmetyczne za pośrednictwem strony internetowej, aplikacji mobilnej i ok. 100 sklepów stacjonarnychShutterstock

Chanel, globalny producent kosmetyków i perfum premium, nawiązał współpracę z indyjską firmą Nykaa, aby wzmocnić swoją markę na tamtejszym rynku.

Nykaa sprzedaje produkty kosmetyczne, prozdrowotne i fashion za pośrednictwem własnej strony internetowej, aplikacji mobilnej i ponad 100 sklepów stacjonarnych. Dzięki nawiązaniu tej współpracy perfumy i kosmetyki Chanel będą dostępne w wybranych sklepach Nykaa Luxe, aplikacji Nykaa i sklepie online. 

Do końca 2025 roku Chanel chce sukcesywnie rozszerzać swoją ekspansję w detalu do ponad dziesięciu sklepów Nykaa Luxe w całym kraju.

Opierając się na fundamencie, położonym przez naszą sieć butików z perfumami i kosmetykami, a także platformę e-commerce Chanel India, partnerstwo z Nykaa stanowi potężną synergię naszych wspólnych wartości. Ta współpraca inspiruje nas do rozwijania jeszcze szerszej oferty naszych perfum i kosmetyków w Indiach – ocenia Amit Goyal, dyrektor zarządzający Chanel India.

Jako Nykaa jesteśmy niezmiernie dumni z tego partnerstwa, dającego po raz pierwszy możliwość wprowadzenia oferty Chanel Fragrance & Beauty w Indiach w luksusowych sklepach kosmetycznych Nykaa, a także online. Wczesne rozpoznanie przez Chanel potencjału rynku w Indiach w dużym stopniu przyczyni się do tworzenia i rozwoju segmentu luksusowego w nadchodzących dekadach – komentuje Anchit Nayar, dyrektor wykonawczy i CEO w Nykaa Beauty.

Obecnie w Indiach Chanel posiada siedem butików, a ponadto trzy sklepy na lotniskach oraz dedykowany dedykowany portal e-commerce.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 16:38
Obowiązkowe oznakowanie środków czystości i chemii gospodarczej w Rosji od 1 maja
Rosyjski rynek kosmetyczny i nie tylko dokonuje rewolucji oznaczeń.RG72, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Od 1 maja 2025 roku w Rosji wchodzi w życie obowiązek oznakowania cyfrowego mydeł, detergentów, chemii gospodarczej oraz granulatów. Jak poinformowało Centrum Rozwoju Nowoczesnych Technologii (CRPT), operator krajowego systemu znakowania towarów „Czestny Znak”, nowe przepisy mają na celu zwiększenie przejrzystości rynku i ochronę konsumentów przed podróbkami.

W systemie „Chestny Znak” zarejestrowano już 3,9 tys. producentów oraz 2,6 tys. importerów środków czystości i chemii gospodarczej. Spośród nich 279 przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw skorzystało z programów wsparcia oferowanych przez CRPT. Program ten obejmuje m.in. refundację 50 proc. kosztów zakupu sprzętu niezbędnego do oznakowania produktów.

image

Rosja przeprowadzi eksperyment z etykietowaniem kosmetyków w systemie „Chestny Znak”

Wcześniej, zanim wprowadzono obowiązkowe przepisy, przeprowadzono dobrowolny program pilotażowy. Dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej rozpoczął się on 14 stycznia 2024 roku, natomiast dla rynku granulatów – 1 lipca 2024 roku. Celem tych testów było przygotowanie uczestników rynku do pełnego wdrożenia systemu bez zakłóceń w łańcuchach dostaw.

System „Chestny Znak” polega na nanoszeniu na produkt niewielkiego kodu QR typu DataMatrix, który zawiera unikalne dane o produkcie. Po zeskanowaniu kodu za pomocą aplikacji, konsument uzyskuje dostęp do informacji o producencie, dacie produkcji lub imporcie, składzie oraz terminie ważności danego towaru. Co istotne, możliwe jest także sprawdzenie legalności produktu. Według zastępcy dyrektora generalnego CRPT, Rewaza Jusupowa, wprowadzenie oznakowania nie wpłynie na ceny produktów.

Warto pamiętać, że podane przez RBC dane bazują informacjach oficjalnych rządu rosyjskiego i nie są potwierdzane przez żadne niezależne instytucje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. maj 2025 20:38