StoryEditor
Eksport
09.05.2023 00:00

Przychody Nu Skin w pierwszym kwartale 2023 r. osiągnęły 481,5 mln dolarów

Nu Skin, marka kosmetyczna działająca w modelu MLM, osiągnęła satysfakcjonujące przychody w pierwszym kwartale 2023 r. / materiały marketingowe Nu Skin
Firma Nu Skin ogłosiła swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2023 r., w którym odnotowała spadek przychodów o 20 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Wynik ten był spowodowany globalną presją inflacyjną, która wpłynęła na spadek marży brutto.

Firma Nu Skin ogłosiła swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2023 r., odnotowując 481,5 mln dolarów przychodów, w porównaniu do 604,9 mln dolarów w tym samym kwartale ubiegłego roku. Marża brutto spadła nieznacznie do 72,3 proc. z 73,3 proc. w wyniku globalnej presji inflacyjnej, a liczba klientów spadła o 18 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2022 r., osiągając łącznie 1 083 536. Prognozy na drugi kwartał 2023 r. obejmują przychody w przedziale od 485 mln dolarów do 525 mln dolarów przy EPS na poziomie od 0,45 do 0,55 dolarów.

- Perspektywa na cały rok 2023 obejmuje przychody od 2,03 do 2,18 mld dolarów oraz EPS od 2,27 do 2,67 dolarów. Podtrzymujemy nasze wytyczne na rok 2023, wprowadzając stopniowe usprawnienia w naszej działalności przez cały rok, pomimo trudnego globalnego otoczenia makroekonomicznego — powiedział James Thomas, tymczasowy dyrektor finansowy Nu Skin. -Zarządzamy konserwatywnie strukturą kosztów i inwestujemy w kluczowe inicjatywy rozwojowe, które wspierają naszą strategię Nu Vision 2025. Nasze prognozy dotyczące rocznych przychodów utrzymują się na poziomie od 2,03 do 2,18 miliarda dolarów, przy około 1 do 2 procentach trudności związanych z walutą obcą. Podtrzymujemy również raportowany EPS z 2,27 dolarów do 2,67 dolarów i zwiększamy EPS inny niż GAAP do 2,41 dolarów do 2,81 dolarów, co wyklucza opłatę restrukturyzacyjną w pierwszym kwartale w wysokości 9,8 mln dolarów. W drugim kwartale prognozujemy przychody w wysokości od 485 do 525 mln dolarów, zakładając ujemny wpływ walut obcych na poziomie około 1 do 2 procent, przy odnotowanym zysku na akcję w wysokości od 0,45 do 0,55 dolarów.

Nu Skin Enterprises, Inc. to amerykańska firma zajmująca się marketingiem wielopoziomowym, która opracowuje i sprzedaje produkty higieny osobistej i suplementy diety. Pod markami Nu Skin i Pharmanex firma sprzedaje swoje produkty na 54 rynkach za pośrednictwem sieci około 1,2 miliona niezależnych dystrybutorów. Nu Skin działa również w Polsce.

Czytaj także: Przychody Nu Skin w trzecim kwartale wyniosły 537,8 mln dolarów


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
31.07.2025 10:12
Prezes L‘Oréal o umowie celnej UE-USA: to nie są dobre wieści dla sektora kosmetycznego
Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréalfot. L‘Oréal

Jak stwierdził prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus, 15-procentowe cła na towary unijne eksportowane do USA „nie są dobrą wiadomością” dla europejskiego przemysłu kosmetycznego. Uważa jednak, że ich wpływ będzie dla francuskiego koncernu do opanowania.

Cła wzrosną od 0 do 15 procent, trudno więc o zadowolenie – stwierdził Nicolas Hieronimus podczas prezentacji półrocznych wyników finansowych firmy.  – To nie są dobre wieści dla branży kosmetycznej, w której Europa jest światowym liderem. Finalnie Europa, z prawie 500 milionami konsumentów, będzie płacić wyższe cła, niż Wielka Brytania – podkreślił prezes. 

Hieronimus mocno podkreślał znaczenie sektora kosmetycznego dla europejskiej gospodarki, wskazując, że zapewnia on ponad 3 mln miejsc pracy w całej Europie, powiększając  europejskie PKB o 180 mln euro. Przemysł kosmetyczny jest drugim co do wielkości sektorem Francji, przyczyniającym się do dodatniego bilansu handlowego.

Zobacz też: Francuski przemysł kosmetyczny ostrzega: nowe cła USA mogą kosztować 300 mln euro rocznie i 5 tys. miejsc pracy

Szef L‘Oréala podkreślił przy tym rozczarowanie umową z USA. Jego zdaniem, jedynym jej pozytywnym aspektem jest to, że usuwa ona niepewność i zapewnia jasność. – Dzięki temu możem planować z wyprzedzeniem – stwierdził.

Przemawiając w imieniu Value of Beauty Alliance, stowarzyszeniu największych europejskich graczy w branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej (należą tu m.in. L‘Oréal, Givaudan, IFF, Puig i Cosmetic Valley) Hieronimus zapewnił, grupa będzie apelować do europejskich liderów i negocjatorów handlowych o zapewnienie silniejszej ochrony dla tego sektora. Dodał, że grupa będzie również nadal naciskać na uproszczenie przepisów. Jego zdaniem szybsze działanie pozwoli “uniknąć ceł z jednej strony i regulacji z drugiej”.

Jeśli chodzi o funkcjonowanie L‘Oréala, to zdaniem prezesa przynajmniej jeszcze w tym roku nie będą miały one znaczącego wpływu na osiągane wyniki.

Warto przypomnieć, że to właśnie USA stanowiły główną siłę napędową dla wzrostu wyników w pierwszym półroczu 2025 roku. Firma generuje 27 proc. swojej globalnej sprzedaży w Ameryce Północnej,  wytwarzając połowę tego, co sprzedaje w USA, w swoich czterech lokalnych fabrykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
30.07.2025 13:00
Packeta: AI pomaga polskim e-sklepom w nawiązaniu wspólnego języka z nowymi klientami
Zakupy online w polskich sklepach? Tylko z obsługą w ojczystym języku.Miljan Zivkovic

Ekspansja zagraniczna przestaje być domeną wyłącznie dużych, globalnych marek. Z danych Grupy Packeta wynika, że coraz więcej polskich e-sklepów średniej i mniejszej wielkości rozwija swoją działalność poza krajem. Aż 80 proc. firm, które rozpoczęły sprzedaż internetową w jednym kraju poza Polską, decyduje się w ciągu roku na wejście na kolejne rynki. Oznacza to, że ekspansja nie jest już jednorazowym projektem testowym, lecz świadomą i długoterminową strategią wzrostu.

Firmy, które osiągają sukces za granicą, podejmują szereg złożonych działań. Tłumaczenie strony internetowej to jedynie punkt wyjścia. Kluczowe jest zrozumienie lokalnych zwyczajów zakupowych, preferowanych metod płatności, logistyki oraz stylu komunikacji z klientami. Różnice w oczekiwaniach konsumentów sprawiają, że polskie sklepy inwestują w lokalne wersje UX – modyfikując filtry wyszukiwania, kategorie produktowe czy format cen.

Rosnące znaczenie odgrywa także sztuczna inteligencja, która wspiera proces lokalizacji treści. Dzięki AI możliwe jest stworzenie i przetłumaczenie setek opisów produktów w zaledwie kilka dni. Jednak eksperci przestrzegają przed całkowitym poleganiem na automatyzacji. –  AI umożliwia tworzenie i tłumaczenie setek opisów w kilka dni, ale wciąż rekomendujemy, by kluczowe treści marketingowe czy strony koszyka i checkoutu były dodatkowo sprawdzone przez native speakerów. Daje to pewność, że unikniemy kulturowych wpadek, które mogą zaszkodzić marce – podkreśla Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland & Germany, zwracając uwagę na ryzyko błędów.

Równie ważnym elementem skutecznej ekspansji jest dostosowanie obsługi klienta do lokalnych oczekiwań. Jak pokazuje raport Zendesk CX Trends 2025, aż 77 proc. konsumentów deklaruje lojalność wobec firm oferujących wysoką jakość customer service. Szybki kontakt w ojczystym języku staje się standardem, a jego brak może skutecznie zniechęcić klientów do powrotu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 09:19